Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - blenderbrammetje

Pagina's: 1 ... 67 68 [69] 70 71 ... 92
1021
Onderhanden werk / Re: Tomaten
« Gepost op: 13 januari 2015, 14:20:24 pm »
Vet mooi gedaan... Het heeft iets heel realistisch puur door de belichting...

1022
Oh Ijp , ik had je reactie maar half gelezen , goed dat ik het nog een keer lees.
Damp op 0.000 ga ik proberen maar met Gravity op 1000 bedoel je toch 1.000 mag ik hopen ? ???

1023
Inderdaad , ja, dat is de normale snelheid, die heb ik alleen tijdens het vallen, ha ha..
Nou ja, ik heb ontdekt dat de grootte invloed heeft , ik zal nu de Bouncing weer op 0 zetten , de massa verlagen....
Uiteindelijk lukt het wel !

1024
Over Blender / Re: tweakers
« Gepost op: 09 januari 2015, 22:48:16 pm »
Ik vond het ook niet zo goed geacteerd  , maar toch best onderhoudend.
En inderdaad , zo krijg je de kans extra kritisch naar de special effects en 3D-animaties te kijken... :)

1025
Experimenten / Re: heelal
« Gepost op: 09 januari 2015, 22:45:15 pm »
Ruud , je hebt talent. met Talent moet je iets doen vind ik....

Ik zie al een Geert Wilders voor me in combinatie met een Kettingzaag,
Een Samsom Diederik in combinatie met een Bankschroef,
En wellicht een Jette Klijnsma bv. met een CitroenPers of, wie weet , een Blender ?

Ga zo door ! :)

1026
Leuterhoek / Re: Werk of hobby
« Gepost op: 09 januari 2015, 22:36:22 pm »
Hobby is het eigenlijk niet en toch wel.
Het is een droom die uitkomt. Om tekenfilmpjes te kunnen maken...
Zonder 200.000 tekeningetjes te hoeven maken...... :o

Dus Blender is onmisbaar , en eindeloos veelzijdig , doch consequent in zijn methodes en commandos...
Het bevalt me een stuk beter dan 3dsMax. :)



1027
Over Blender / Re: tweakers
« Gepost op: 08 januari 2015, 20:14:54 pm »
Zou iemand Ton Roosendaal niet kunnen bragen of hij lid wil worden.
Hij heet het mee opgezet , maar is ook een expert op allerlei onderdelen van 3d animatie....
Dat zou wel handig zijn voor als er een technische vraag is die niet beantwoord kan worden door de leden op het forum. ::)


1028
Over Blender / Re: Meten in blender
« Gepost op: 08 januari 2015, 20:12:20 pm »
En PD , is dat Hair en Fur dat je gebruikt voor het gras ? Het ziet er mooi uit !

1029
https://www.youtube.com/watch?v=fAV5ifdTuNU

Ach, ik moet nog wat tweaken aan de physics , ik begrijp niet waarom de schijfjes iets tegen gewoon rollen hebben,
maar misschien komt dat nog.
Gewoon in de BlenderRender gemaakt , niet in de game-engine....

In de bolgende zet ik een glazen spaarpot neer , en wat meer cash ! :)

1030
Misschien heb je iets in Object mode gedaan, zoals kopplen, dat je in Edit mode had moeten doen.
Anders denk ik dat de bovenstaande reactie klopt....


1031
Hmmm , probleem opgelost...

Ik was eerst bang dat ik dit probleem zou krijgen, daardoor heb ik het juist veroorzaakt....
Ik dacht nl. dat de Grid , die assen rood-groen met de vakjes, een meter per vakje was....
Misschien klopt dat ook wel, maar ik had de muntjes in deze scene extra klein gemaakt,
terwijl de Bron-Munt extra groot was.... , klein gescaled dus....

Nu probeer ik in een nieuwe scene opnieuw muntjes uit , die nogal groot zijn en hé , ik heb het probleem nog een heel klein beetje maar dit ziet er overtuigend uit.
Nu eens proberen of ik in een nieuwe scene de objecten kan importeren op de grootte die ik wil heben zonder iets te ver****en... :)
Enfin , ik post eerst het filmpje dat ik nu aan het renderen ben.... Dat illustreert het probleem mooi  8)

1032
Hardware / Re: Laptop om goed te kunnen blenderen
« Gepost op: 07 januari 2015, 22:47:34 pm »
Grafische kaarten zijn veel moeilijker te krijgen voor Laptops en ook duurder.
Je kunt er maar beter voor zorgen dat ie meteen vet is dus, of voor een Desktop gaan...

Dat is zoiezo de beste keus als de topprioriteit snelheid voor Blender is....
Hebje voor minder geld iets vetters... :)

1033
Hmmm, ik heb nu "calculate mass" toegepast.
Één en ander ziet er realistischer en leuker uit, maar , het gaat nog steeds te langzaam...
Het kan dus misschien liggen aan hoe groot ik de objecten gemaakt heb t.o.v. de Grid...

Het omlaagzetten van de massa , er werd voor staal 151.0 berekent , heeft wel effect gehad, misschien moet ik die nog verder omlaagdraaien.
Verder valt me op dat ook als objecten eigenlijk hadden moeten gaan rollen , ze dit niet doen....
Hoe komt dat ? Het lijkt niets met de Damping te maken te hebben...
Wie het weet mag het zeggen...
Het filmpje bleek niet ver genoeg gebaked te zijn, dat krijg je na 20 keer opnieuw beginnen....
Maar nu staat ie te renderen....
:)


1034
Particles en Simulaties / Re: 9 manieren om objecten kapot te maken.
« Gepost op: 07 januari 2015, 18:41:12 pm »
Ik ken wel duizend manieren om dingen kapot te maken....
Ik heb alleen geen duizend dingen om kapot te maken...

Gelukkig hebben wij Blender.... 8)

1035
Hmmm. Te klein vind Blender ook weer niet leuk....
Nu lijkt alles goed te gaan, sinds ik de Rigid Body World verwijdert heb en opnieuw aangemaakt...
Waarom raad iedereen aan om de game-engine te gebruiken, zijn de physics van de blenderrender niet accuraat of instabiel ?

Ik ga die van de game-engine eens proberen, meer instellingen mogelijk.....
Wie weet is dat stabieler, ik hoop alleen dat baken naar frames dan geen probleem is !

Hij staat nu al te renderen maar ik heb nog het probleem dat de muntjes niet draaien , ze roteren wel, maar nooit rond hun as...
maar misschien is dat ook normaal want ze hebben geen enkele draaing als ik ze laat vallen....
Dat probleem is natuurlijk te verhelpen door ze ergens vanaf de scene in te laten vallen..... :)

Ik post straks mijn testfilmpje ! :)

Pagina's: 1 ... 67 68 [69] 70 71 ... 92