Topic: Alweer een promo online  (gelezen 4018 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Gepost op: 09 februari 2014, 22:44:01 pm »
Bij deze de laatste promo waar ik aan gewerkt heb en mijn eigen animatie even voor aan de kant heb moeten onderbreken.
Het is weer een promo voor een tattooconventie, ditmaal in Ahoy in Rotterdam eind maart. Op zich is dit de grootste conventie in Nederland en het wordt ook meer een lifestyle evenement genoemd.
Het beeldmateriaal is geknipt uit oudere youtube filmpjes en opnieuw gemonteerd dus de resolutie is niet geweldig voor een groot scherm. De intro en de geanimeerde poster zijn gemaakt in After Effects. Alles samengevoegd in de video editor in Blender.
De organisator was er dik tevreden mee dus dan ben ik dat ook al denk ik dat ik met wat meer tijd meer uit had kunnen halen.  ;)
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=8QmRF2Z969c

Nu kan ik weer verder met de orde van de dag en de draad weer oppakken met "The Way of the Samurai".
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2014, 16:42:39 pm »
Oke JvL , mijn ongezouten mening over bovenstaand promo-filmpje.

Vet gedaan, dat wel, maar ik maak zelf filmpjes. Er zijn slechts een paar manieren om van beeld te wisselen.
Fade in/Fade out - Fade overgang - rechtstreekse cut/knip geen overgangseffect)
Verde slide in en slide out. Upward/Downward slides.....

Bijna alle andere effecten zoals ronddraaiende frames, openvouwende frames , spiraalframes, Etc, de "extra effecten" van bv. Pinnacle Pro, of Vegas, Premiere Pro....
Zijn gewoon not done.... Slechts in zeldzame gevallen , met de juiste beelden , met de juiste vaart toe te passen, anders geeft het een goedkoop, sloppy , crappy effect.
Een Homevideo-effect....

Ik vind dat je een goed en dynamisch gebruik maakt van  cuts en fade-overs , laat het daarbij of creeer zelf in Blender een Effect.
Maar dat is natuurlijk mijn bescheiden mening, ha ha....
Goed in elkaar gezet.  ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #2 Gepost op: 11 februari 2014, 17:08:37 pm »
Die ongezouten mening kan ik wel waarderen hoor, ik ben niet van suikergoed!  :D
zeker als het van mensen komt die dit soort dingen vaker doen want dit is voor mij pas de tweede promo die ik maak dus er is nog genoeg te leren.
Je hebt gelijk dat ik wat minder kant en klaar effecten had moeten gebruiken maar er was dit keer wat meer tijdsdruk en dit leek een makkelijke oplossing  :oops:
ik neem je advies aan en ik zal niet meer doen.  ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 11 februari 2014, 20:49:32 pm »
JvL,
Ik vindt deze promo heel goed gelukt en veel mooier dan de eerste promo.
De effecten hebben mij in ieder geval niet gestoord ik heb er met plezier naar gekeken en dat kon ik van de eerste promo niet zeggen.  ;)
Wat denk ik van effecten, ik denk dat elk effect kan als het maar klopt in de film en daarbij komt dan ook nog de smaak van de doelgroep.  8-)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #4 Gepost op: 11 februari 2014, 21:46:39 pm »
Bedankt ijp, dat is natuurlijk ook wel weer zo en zo als ik al zei degene waar het voor gemaakt is was er blij mee maar ook op het gebied van het maken van promofilmpjes is nog genoeg te leren dus ik ben het op dat gebied wel met Blenderbrammetje eens. Dat soort details maakt uiteindelijk wel het verschil tussen een `aardig`of een echt goed filmpje dus ik neem zijn punten mee voor een volgende promo. En wat ik er van begrijp zit er nog wel het een en ander aan te komen op dat gebied.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »