Topic: zo maar wat vragen over The way of the samurai  (gelezen 3383 keer)


Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Gepost op: 12 juni 2015, 00:38:03 am »
Ik heb vandaag alle 1170 reacties in het The way of the samurai topic zitten lezen ( ken je na gaan hoe druk het is op me werk :-) )

en had toch weer zomaar een paar vragen.....
en ik wilde dat mooie topic niet vervuilen, dus ik doe het maar zo...
Het gaat ook eigenlijk niet alleen over The way of the samurai  maar meer in het algemeen....

eeeh... als ze straks helemaal af is, kan je ze dan ook weer gebruiken in andere projecten....

ik bedoel... kan je zo'n poppetje zo opslaan, dat je het zo in iets anders weer op kan pakken, dus met de animatie enz...

dus eigenlijk  stel dat je filmpjes wil gaan maken met meerdere charakters...  kan je die allemaal zelfstandig maken, en later bij elkaar gooien?

dan zou je ook met meerdere personen aan 1 filmpje kunnen werken? 

en geld dat dan ook voor omgevingen?  dus stel de ene maakt  de hoofdrol speller, en iemand anders maakt de wereld waar het zich in af moet gaan spelen?

Is er iemand die hier meer over kan vertellen....  niet dat ik al zo ver ben, maar vroeg me zomaar dat soort dingen af.....

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 12 juni 2015, 01:01:27 am »
Al je vragen kunnen met ja beantwoord worden.

Zelf heb ik elk karakter in een aparte .blend en de scene is ook een aparte .blend. De karakters kun je dan in de scene linken en daar animeren.
In de karakter .blends kun je ook een hoop voorwerk doen door poses bewegingen op te slaan die je dan in de scene eventueel nog aan kunt passen.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #2 Gepost op: 12 juni 2015, 07:43:40 am »
In alle tutorials, maaken ze van een karakter altijd 1 object...   is dat altijd zo..  of zijn de bijvoorbeeld de zwaarden en messen gewoon aparte objecten?

wanneer deel je het nu op, en wanneer in 1?

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #3 Gepost op: 12 juni 2015, 09:17:23 am »
De wapens zijn losse objecten die aan de karakters gekoppeld zijn met behulp van constraints en parenting. Daardoor volgen de wapens de bewegingen van het karakter maar kunnen ze ook achtergelaten of weggegooid worden.

Heb je een karakter met kleding die niet wisselt dan kun je het aan de mesh van je karakter toevoegen en anders niet. Bij Miko bestaat de kleding en de wapens allemaal uit losse objecten.

Als je het samenvoegd dan is wel de weightpainting die voor de vervormingen zorgt een stuk eenvoudiger.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #4 Gepost op: 12 juni 2015, 10:00:58 am »
vroeg me al af... ene keer een rok, en dan weer een broek...

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #5 Gepost op: 12 juni 2015, 10:12:35 am »
De rok is voor het eindresultaat maar dan met Clothsim waardoor het echt als kleding gaat bewegen.
Het broekje is meer voor de tests die ik doe.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #6 Gepost op: 12 juni 2015, 12:58:21 pm »
dus ik had eigenlijk een meisje moeten maken.... ventje met een rok is een beetje raar... :-)