Topic: architectuur  (gelezen 3015 keer)


Offline Fritsje15

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 04 augustus 2015, 18:21:06 pm »
Hi Iedereen,

Nog niet veel gepost van mezelf, behalve de 4e challenge waarbij ik een toetsenbord had gemaakt. De laatste maanden heb ik mezelf via tutorials op internet aardig aan de kennis van blender gespijkerd. Gister een test gedaan van TheArchitecture Academy van Andrew Price. Die jongen heeft zo onwijs veel kennis in dit programma.

Met een combinatie van elementen (3d modelleer werk, uv unwrappen, cycles en particles) heb ik gister de vanuit tweede cursus van the architecture academy een aardig resultaat neergezet.

Graag deel ik dit dan ook met jullie.
Let wel, hij is verre van klaar (ik heb op bepaalde vlakken nog geen materialen, de grunge en post processing is nog niet gedaan).

Feedback, ik hoor het graag !


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 04 augustus 2015, 19:44:51 pm »
Goed bezig geweest met de Blender Guru ;)
Je hebt inderdaad een goed resultaat neergezet maar ik heb nog enkele puntjes maar dat wil niet zeggen dat ik er verstand van heb  ;)

Ik heb een voorbeeldje van internet gepluk om het te laten zien.
Ik vindt dat je teveel gras hebt wat niet zo mooi aansluit op het huis.
Teveel spiegeling in de ramen dat kan stukken minder en je kunt ook nog de Transparent Shader node om binnen te kijken.
Vergeet niet wat bosjes en een boompje te plaatsen op de achtergrond.
Ik heb er geen verstand van maar dit zijn dingen die mij opvallen.

Voorbeeldje van internet.


 

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 04 augustus 2015, 19:52:57 pm »
Misschien heb je hem al maar als je met architectuur bezig bent dan is dit een prachtige addon voor je Archimesh.

https://www.youtube.com/watch?v=fxIoDvJHl3Q

Offline Fritsje15

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 05 augustus 2015, 18:04:51 pm »
ah. dank ijp voor je informatie.

ik kende de addon nog niet dus zal hem direct gaan downloaden.
Zo word het huisje maken wel erg makkelijk gemaakt.

Nogmaals,

dank

Offline mblender

  • Member
  • *
  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 20 augustus 2015, 20:56:21 pm »
Ik zie dat je ook the Architecture Academy hebt geprobeerd.  ;) Wat je hebt gemaakt is al goed, alleen zou ik die schuine rand aan de garage weg laten, of eventueel de ramen wat naar onder laten komen. Misschien kun je ook eens proberen om in je mapping-node er voor te zorgen dat je texture (van de muren bij de garage) minder keren herhaald wordt, of gewoon eens opnieuw UV unwrappen, zodat die texture daar wat beter uitkomt. En als laatste puntje van kritiek lijkt het alsof je gebouw een centimeter of zo van de grond komt. Maar heel mooi al, ook het gras (ik weet niet of het van de grass essentials is) heel mooi gedaan, maar misschien wat minder gras in de voortuin? Ik weet het niet want toen ik aan het gras gedeelte kwam crashte mijn pc om de 30 seconden :P dit is wat ik er vanaf heb gebracht: