Topic: Hulp nodig.  (gelezen 4379 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Gepost op: 11 januari 2015, 18:49:41 pm »
Ik heb een probleem wat ik niet opgelost krijg :-\ 
Billboards in het Particlesystem is het probleem, als ik een alpha image met een boom gebruik om op het Billboard te projecteren het lijkt dan dat de image diagonaal gesplitst is en ik krijg niet de gehele boom op het billboard.  ::)
Ik heb al van alles geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar dus wie heeft hier een oplossing voor.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 11 januari 2015, 21:10:43 pm »
Ik kan je er niet mee helpen nog geen ervaring mee.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 11 januari 2015, 21:19:04 pm »
kom misschien heel stom over nu maar uv-unwrappen en project from view.....of werkt dat alleen met textures op een plane/face?

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 11 januari 2015, 21:44:13 pm »
Foto?
Ave, morituri te salutant.

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #4 Gepost op: 11 januari 2015, 21:51:21 pm »
Klinkt inderdaad alsof de UV-map niet helemaal lekker gaat. Misschien verwijderen en opnieuw eentje toevoegen in object data > UV maps?

Werkt het met een ander plaatje wel goed?

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 11 januari 2015, 22:26:21 pm »
Een ander plaatje werkt ook niet :-\
Ik heb image as plane toegepast dus die is unwrapt.
Ik heb het ook geprobeerd met alleen een plane, deze unwrapt en transparant gemaakt maar dat werkt niet.
Zie image.



Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #6 Gepost op: 11 januari 2015, 22:40:01 pm »
Je hoeft niet te unwrappen, he? Je maakt onder het Data tabje, waar ook de vertex groups staan, een nieuwe UV-map, en die gebruik je dan.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #7 Gepost op: 11 januari 2015, 22:59:31 pm »
Klopt, je moet inderdaad een UV map aanmaken en onder mapping en ook niet vergeten om onder Influence de Alpha aan te vinken.

Je kunt ook beter geen image as plane gebruiken maar de emitter (Particle system) een materiaal en een texture geven en daarna het bovenstaande volgen.
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2015, 23:01:50 pm door JvL »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #8 Gepost op: 11 januari 2015, 23:31:24 pm »
Bedank heren voor het meedenken maar het probleem is opgelost. :)
Het was het data tabje van Zaph ::) ::) Bedankt.