Topic: [Blender 2.78, Cycles] Mix Shader Node probleem [heb me vergist, opgelost]  (gelezen 2460 keer)


superjamie

« Gepost op: 03 oktober 2016, 10:52:14 am »
Hoi medeblenders...

Ik heb net blender 2.78 en keek ook gelijk of er iets verbeterd is aan de node-editor,
ik zoekte naar de lijst met shader nodes en zag "Mix Shader" er geloof ik niet in staan.
ik heb de "mix shader node" geloof ik wel nodig om een shader te mixen en vervolgens
een "image texture map" vast te kopellen om bijvoorbeeld de emission of de glans op
bepaalde gebieden te krijgen middels zwart wit emission of speculair mappen... maar
als ik de "Mix Shader Node" mis... kan ik dus enkel shaders creƫren zonder
bijvoorbeeld "image texture - based emission, speculair of glass mappen"... dat is dan
hrt probleem dat bij mij optreed als ik de "Mix Shader Node" mis...

Heeft iemand enig idee wat er is veranderd in Blender 2.78... en hoe ik dat probleem
dus kan oplossen ?

Alvast bedankt, groetjes Jamie.
« Laatst bewerkt op: 03 oktober 2016, 16:51:08 pm door superjamie »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 03 oktober 2016, 12:02:33 pm »
Hier vindt je alle veranderingen: https://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.78

Maar het lijkt mij sterk dat de Mix Shader er uit zou zijn want dat is een benodigd basis gereedschap.

superjamie

« Reactie #2 Gepost op: 03 oktober 2016, 14:59:33 pm »
Hier vindt je alle veranderingen: https://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.78

Maar het lijkt mij sterk dat de Mix Shader er uit zou zijn want dat is een benodigd basis gereedschap.

Ja... ik heb net gekeken in de blender manual en volgens mij staat de "Mix Shader Node"
in blender 2.78 op een andere plaats... dus ik denk toch dat ik hem nog steeds kan
gebruiken in mijn blender...

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #3 Gepost op: 03 oktober 2016, 16:32:27 pm »
Bij mij staat 'ie gewoon in de lijst op #10, tussen Holdout en Refraction BDSF.