Topic: Challenge #3 - Sfeer/emotie  (gelezen 38133 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #75 Gepost op: 27 april 2015, 19:05:16 pm »
Zo :o
Als er geen inzendingen meer komen dan ben ik eruit wie er gaat winnen.
Heel mooi.

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: 27 april 2015, 19:35:33 pm »
Bedankt voor de leuke complimenten!

Hahhaha, nee zonder Blendswap had ik hier echt niet twee dagen over gegaan. Dan eerder 2 maanden denk ik, hahah. Maar daar heb ik nu met mijn volle werkschema geen tijd meer voor jammer genoeg. En die gordijnen had ik al eerder eens gemaakt voor een interieur render. En het dekbed ook. Met het 'opschieten' van de gordijnen en daarna de wind erdoor laten waaien was ik ook 2 dagen bezig. En ik leer bijna alles via tutorials en van jullie!

Clamp Indirect had ik al op 3 staan. Dat had ik al opgepikt in de verhalen hier. Jullie hebben altijd top tips! Goed om te weten dat lager dus meer effect heeft, bedankt Zaph! En in een andere tutorial zag ik dat emitter shaders meer fireflies opleveren dan lampen. Dus ik heb ook geen emitters gebruikt.

Verder wat gespeeld met de blend optie van de lampen: bij 0.0 zijn de schaduwen super scherp, bij 1.0 zijn ze heel zacht. Dus heb 'schaduw' spot op hoge blend gezet en directe lichten op een lage blend, zodat de donkere schaduwen in het gezicht van het meisje iets afgezwakt zijn.

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: 27 april 2015, 19:45:01 pm »
Oh ja, voor JvL: de Cartoon girl is gerigged volgens deze tut: "advanced face rig tutorial from Blender Cookie by David Ward to get some basic facial animation."

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: 27 april 2015, 19:48:14 pm »
Zie nu wel dat het patroon van het dekbed gedraaid zit  ??? oeps. En er zit een UV map foutje in het dekbed bij haar hand. Hahah, dat zie je altijd pas als je klaar bent. Anyway. Ingezonden is ingezonden. Er kan altijd nog wel iets verbeterd worden. Het is wel mooi geweest zo  ;) Voor een volgende challenge weer wat geleerd  :D

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #79 Gepost op: 27 april 2015, 21:03:08 pm »
Dank je, die heb ik "toevallig" tussen mijn bladwijzers staan. De facerig van Miko is hier hier ook op gebaseerd maar is iets minder uitgebreid.

Oh ja, voor JvL: de Cartoon girl is gerigged volgens deze tut: "advanced face rig tutorial from Blender Cookie by David Ward to get some basic facial animation."

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: 27 april 2015, 21:06:52 pm »
Als dit de standaard is/wordt...man...kan niet wachten op de volgende challenge... ;D

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: 27 april 2015, 21:51:57 pm »
Ah, nou JvL, dan zal die face rig van de Cartoon girl niet zo veel nieuws zijn voor je  8) You already knew indeed.

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: 28 april 2015, 21:43:38 pm »
Zo :o
Als er geen inzendingen meer komen dan ben ik eruit wie er gaat winnen.
Heel mooi.

Ik ben er ook nog! :D
Muah, ik weet ook wie gaat winnen.... ik maak geen kans  :-X
Ave, morituri te salutant.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #83 Gepost op: 28 april 2015, 22:17:32 pm »
Dat weet je niet smaken verschillen.  ;)

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: 28 april 2015, 23:00:15 pm »
Dames en Heren,

Mijn foto... aan het bed moest ik echt gaan werken. Verder heb ik alles zelf gemodelleerd, geen copyright issue :)

Mocht je het niet leuk vinden, vanwege de emotie die naar boven komt, tja, dan heb ik mijn doel bereik :)

Groeten,
Mortalae

« Laatst bewerkt op: 28 april 2015, 23:08:17 pm door Mortalae »
Ave, morituri te salutant.

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: 29 april 2015, 08:37:42 am »
Zooo, mooi gedaan!!! Vind wel dat je extra punten moet krijgen omdat je alles zelf gesculpt heb. Petje af!!! Ziet er echt stoer uit. Heb je alles in het echt gemeten? Ziet er zo realistisch uit!

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: 29 april 2015, 08:39:19 am »
Gaaf hoor...(en een streepje voor bij mij omdat alles zelf gemodelleerd is... 8))
Heel goed een bepaalde sfeer gecreëerd...
« Laatst bewerkt op: 29 april 2015, 08:45:11 am door rozz »

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: 29 april 2015, 08:45:13 am »
Ja, jouw sneeuwpoppen zijn ook echt cool (en straks wat minder cool  ;) ) Mooie sfeer, mooie lichtval en kleuren. Vanuit interessante hoek gerendered. Ook echt tof gedaan. Simpel ideee, goede uitwerking en daardoor sterk.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: 29 april 2015, 11:24:11 am »
Nou Mortalae, het is een mooie render geworden. Vast een acrobaat waarbij de salto mortale mislukt is.

Als ik eerlijk ben vond ik je eerdere versie spannender. De zwart-wit versie met veel ruis. Op een of andere manier heeft de huidige afbeelding ook wel iets grappigs. Ik fantaseer nu van alles onder dit laken. Bij de zwart-wit versie had ik meer macabere fantasieën.

Maar wel heel goed dat je al de problemen die een dergelijke afbeelding met zich mee neemt hebt opgelost. De bedoeling van deze wedstrijden is toch dat we gestimuleerd worden problemen op te lossen.

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: 29 april 2015, 13:08:50 pm »
Hi,

Bedankt voor de feedback. Eerlijk gezegd had ik geen positieve feedback verwacht, vanwege de emotie die mijn foto oproept. Zulke foto's maak je niet voor wedstrijden....
Mijn oorspronkelijke idee was met particles om een fantasy setting te creëren, zoals een soort uitredende geest af te beelden. Ik ben gauw achter gekomen dat dat niet gaat lukken.
Vervolgens, dacht ik, een rook simulatie in combinatie met de particles kunnen iets voor mij betekenen - niet dus. Ik kreeg de rook niet te renderen. Precies dezelfde instellingen gebruikt in twee blender files, bij de ene wordt het wel gerenderd en bij de andere niet... Dan maar zonder.
Deze afbeelding is zeker nog niet klaar... ik wil wat meer fantasy effecten toevoegen met PS. Voor de wedstrijd mag dat niet, vandaar dit resultaat, maar er komt een versie 2.0 :D

Ik ben begonnen met de kamer zelf en verder alles gemodelleerd op gevoel ten opzichte van de kamer zelf. Wel, veel referentie beelden gebruikt hoe iets uit moet zien ten opzichte van de afbeeldingshoek.
Hierdoor zijn ook een paar foutjes ontstaan. De voeten, zijn nu immens groot in verhouding met het lichaam; 2x groter dan de hoofd zelf. Tijdens de scaling is iets mis gegaan. De lengte van het lichaam is 12 meter en de bed 14 meter.

Ter conclusie, de afmetingen zijn zeker niet reëel, maar in combinatie met de afbeeldingshoek, de instellingen van de camera en mijn gevoel is uiteindelijk iets van geworden.

Gratias vobis ago,
Mortalae
Ave, morituri te salutant.