Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Rezzy777

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 15
16
Onderhanden werk / Re: Prins Willem 17de eeuws VOC schip
« Gepost op: 01 oktober 2019, 16:13:45 pm »
Gaaf! Weet niet of het echt een 1:1 model is? Anders zou ik de hout texture wel flink verkleinen voor meer realisme ;)

17
Onderhanden werk / Re: MaliCero Scenes
« Gepost op: 30 september 2019, 14:04:24 pm »
Nieuwe explosie aan het renderen. Typen gaat nu met vertraging. Render over GPU met cycles.
970GTX cycles met branched path tracing. 2 frames per minuut...niet slecht...

Ik merk dat de insteltijd vs. rendertijd lastig te bepalen is bij BPT. Ik denk dat het echt alleen van nut is bij (lange) animaties. Vaak stop ik zoveel tijd in het precies uitzoeken van welk light path hoeveel samples mag hebben, dat ik alles in de tussentijd allang gerenderd had kunnen hebben zonder BPT ;)

18
Onderhanden werk / Re: Ik zal ook eens wat werk posten
« Gepost op: 25 september 2019, 14:38:11 pm »
Vanwege CMYK zijn de kleuren wat minder mooi maar vond hem toch wel mooi voor in een kerstbrochure ;)



PS: ben wel wat lui geweest - alleen de letters zijn 3D hoor!

19
Belichting en Rendering / Re: EEVEE vs. AMD Radeon Prorender (OSX)
« Gepost op: 24 september 2019, 08:44:22 am »
Goed punt, dat zou er inderdaad aan kunnen liggen. Ik gebruik zelf al maandenlang 2.80 zonder problemen ;)

20
Belichting en Rendering / Re: EEVEE vs. AMD Radeon Prorender (OSX)
« Gepost op: 06 september 2019, 11:50:33 am »
O das jammer! Prorender schijnt ook met nVidia-kaarten te kunnen werken. Je zou het nog eens kunnen proberen?

21
Belichting en Rendering / EEVEE vs. AMD Radeon Prorender (OSX)
« Gepost op: 06 september 2019, 09:27:17 am »
Voor een huisbeurs op de zaak had ik een korte tekstanimatie gemaakt die ik voor het eerst eens met EEVEE wilde renderen.

EEVEE is inderdaad enorm snel qua rendertijd (ongeveer 3 seconden per frame), alleen blijkt deze renderer toch wel veel opties te missen.
Bekende renderpasses als Object Index of Cryptomatte kent EEVEE (nog) niet, waardoor je deze voor post-processing nog eens moet renderen met Cycles. Hierdoor werd de totale rendertijd opeens zo'n 30 seconden per frame, wat alsnog erg snel is maar wel wat anders dan de 3 seconden die ik eerst had. En daar komt nog bij dat je na die 30 seconden uiteindelijk alsnog geen fysiek realistisch resultaat krijgt met EEVEE.

Wat een verschil met AMD Radeon Prorender! :)
Ik weet niet of je net als ik in OSX werkt, maar dit is de eerste (gratis) render die uitstekend werkt met de AMD-videokaart in mijn iMac. Je kunt ervoor kiezen om ook een deel van de render op te laten vangen door de CPU, maar alleen GPU werkt bij mij verreweg het snelst. De rendertijd van dezelfde scene duurt ook 30 seconden, maar hierbij zijn Motion Blur EN Depth Of Field al meegerenderd (!). Normaliter wilde ik deze effecten altijd per sé in post-processing toepassen zodat ik ze later altijd nog kon wijzigen, maar meteen mee laten renderen geeft een zoveel realistischer effect! Prorender mist momenteel de Cryptomatte-pass nog, maar alle andere passes zijn volgens mij gewoon aanwezig. En het belangrijkste: altijd een fysiek realistisch resultaat! Aanrader!

22
Onderhanden werk / Re: Ik zal ook eens wat werk posten
« Gepost op: 30 augustus 2019, 14:48:59 pm »
Bij deze render voor het eerst gebruik gemaakt van Dyntopo, erg goed bevallen!



23
Onderhanden werk / Re: Ik zal ook eens wat werk posten
« Gepost op: 14 augustus 2019, 13:29:21 pm »
Behalve de sterretjes op de achtergrond heb ik deze render met alleen procedural textures gemaakt  8)
Wat meer werk maar wel veel leuker om te doen!



Hier trouwens een foto van de vaas die ik heb nagemaakt:



24
Leuterhoek / Re: Ben je weg van muziek dan is dit wat voor jou
« Gepost op: 13 augustus 2019, 08:41:59 am »
@ijp: laat even weten wanneer je schoonmoeder een drumstel wegdoet... ben als muzikant nog op zoek naar een kleintje voor op zolder  ;D ;)

25
Over Blender / Re: instellingen en addons behouden
« Gepost op: 01 augustus 2019, 08:38:45 am »
Volgens mij helpt deze addon ('Blender Sync'):
https://cloud.blender.org/services

Je moet hiervoor wel een Blender ID hebben aangemaakt...
https://id.blender.org/login

...en ook de Blender ID-addon hebben geïnstalleerd (niet vergeten in te loggen na activeren):
https://github.com/fsiddi/blender-id-addon

Het neemt misschien niet al je addons mee, maar volgens mij wel je instellingen ;)


PS: Ik gebruik 2.8 al vrij lang, dus als je vragen hebt hoor ik het wel!

26
Onderhanden werk / Re: Ik zal ook eens wat werk posten
« Gepost op: 12 juli 2019, 12:01:38 pm »
Net andersom (PTHD4600), maar ik keur m goed hoor ijp ;)

27
Onderhanden werk / Re: Ik zal ook eens wat werk posten
« Gepost op: 11 juli 2019, 12:28:37 pm »
Hier nog eentje dan voor dezelfde brochure ;)



(Kijken of iemand achter de code van de brochure kan komen met deze twee renders ;D)

28
Onderhanden werk / Re: Ik zal ook eens wat werk posten
« Gepost op: 11 juli 2019, 12:27:22 pm »
 ;D ;D ;D

29
Onderhanden werk / Re: Ik zal ook eens wat werk posten
« Gepost op: 11 juli 2019, 08:29:36 am »
Cycles! ;)

30
Onderhanden werk / Re: Ik zal ook eens wat werk posten
« Gepost op: 10 juli 2019, 17:17:04 pm »
Voor deze brochure zelf wat textures gemaakt waaronder kippengaas ;)



Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 15