Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - halfmonk

Pagina's: [1] 2
1
Community suggesties / Re: Online trainingen
« Gepost op: 23 juli 2016, 16:15:45 pm »
Wat ik zover heb gedaan:

- Alhoewel ik student versie van Maya 2014 heb heb ik toch besloten om niet verder te gaan met Maya, maar met Modo want Modo kan ik in de toekomst nog betalen voor een volledige versie. Ik heb nu Modo Indie.
- Voor Blender vind ik Blenderguru een goede omdat hij met nodes werkt, maar zijn tuts zijn meestal niet voor game.

---
Modo geleerd via de youtube tutorial van Peter Stammbach, Lynda en digital-tutors. Dit is mijn allereerste object gemaakt in Modo:


Van de tutorial van Peter Stammbach

Ik heb de afbeelding per expres zo klein geupload. Zo blij dat ik naast Blender toch Modo heb gekozen ipv Maya want zowel Modo en Blender zijn er vriendelijke mensen die mij helpen. Maya? Jawel, maar ik ben van mening dat ze kinda 'suspicious' zijn hehehe!
---

Mijn conclusie over Modo vs Blender:
1. Blender is hotkeys heavy! Maar als je goed onthoudt kun je snel werken.
2. Mark seams! Modo heeft het niet! Of je moet projection tool > Atlas kiezen, of je moet de edges selecteren en oppassen dat je niet extra selecteert of per ongeluk deselecteert.
3. Baking en rendering? Met Blender heb ik, na sinds 2012 serieus te hebben geleerd (ik begon met Blender in 2008 versie 247 als ik me niet vergis, maar had het niet serieus genomen/geleerd. Het ging mis met de schoenen die ik probeerde te maken enden? Ik sloot het programma af) kan ik nog niet zo'n realistische texture maken. Met Modo? Zoals wat ik geupload heb...magic! Alhoewel ik nog wat moet editen, is het resultaat, naar mijn mening toch dichterbij realistisch. En dat was mijn eerste object.

Ik werk nu wisselend Blender en Modo. Ik vind beide erg leuk en zoek trainingen om beter verlichting te kunnen geven, en texturing.

Er zijn toch wat mensen die vanuit commerciele softwares overgestapt zijn naar Blender!

2
Community suggesties / Re: Online trainingen
« Gepost op: 23 juli 2016, 15:43:52 pm »
voor blender is cgcookie echt aan te raden, alleen jammer dat je met creditcard moet betalen, heb ik niet, wil ik niet dus moet ik iemand met credit card inschakelen en betalen.

oo echt waar met CC? Duh! Ik wou net CGCookie abonneren. Jammer.

3
Community suggesties / Re: 3 juni 2016 Blenderusers Meetup in Amsterdam!
« Gepost op: 12 juli 2016, 23:52:15 pm »
oh! wat jammer dat ik te laat gelezen heb! :(

4
Community suggesties / Re: Online trainingen
« Gepost op: 12 juli 2016, 23:51:16 pm »
Ik heb toch besloten om bij digitaltutors te abonneren voor Maya en Modo. Ik heb nu al een paar Maya video serie bekeken en geleerd. Nu even pauze.

En ja, Blender blijf ik ook gebruiken want ik heb een paar add-ons die ik gekocht heb (Zero Brush en Avastar) = Avastar is een goede add-on voor avatar rigging en kleren rigging, een aanrader! Maar Mudbox is wat ik gebruik om te sculpten. Zijn auto-retopology vind ik uitdagend.

5
Community suggesties / Online trainingen
« Gepost op: 12 juli 2016, 20:28:54 pm »
Goede avond!

Hebben jullie wat ervaringen met online trainingen? Bijvoorbeeld digitaltutors.com , lynda.com , gnomon workshop , uartsy , enz.

afgelopen tijd heb ik overwogen om Modo te gaan leren, maar de tutorials op youtube over Modo zijn niet veel en ze zijn meestal: niet duidelijk, of heeft de tutor onduidelijke, rare accent. Zo ik denk dat ik trainingen ga volgen op digitaltutors.

Gnomon workshop? Ik heb ergens gelezen dat deze workshop meer bedoeld is voor gebruikers die al wat meer weten, maar ze bieden andere 3D apps (Maya, ZBrush).

CGCookie? Ben ik lid van (ik ben niet een paid citizen), maar ze geven alleen Blender en Unity trainingen.


6
Leuterhoek / Re: tekentablet
« Gepost op: 06 juli 2016, 11:07:15 am »
Pen punten kun je ook bij mediamarkt kopen. Ik heb wacom bamboo manga M, wacom bamboo fun pen and touch S, en wacom intuos pro S die alle drie nog goed werkt met een complete reservepunten. Ik gebruik nu alleen mijn intuos pro, juist voor de extra knoopjes en de wiel die mij eenvoudiger maakt. Volgens mij kun je, welke wacom je hebt, nog gewoon op mediamarkt kopen. Vraag even een medewerker want het doosje is zo klein en de winkel is te groot :D

7
Onderhanden werk / Re: fat hippo
« Gepost op: 24 augustus 2015, 18:41:39 pm »
vandaag toch wel geprobeerd te retopology. Nu is het veel beter dan gisteren, dit zonder edge loop te verwijderen. yayyyyy




8
Onderhanden werk / Re: fat hippo
« Gepost op: 24 augustus 2015, 00:10:36 am »


Heb maar besloten om mijn eerste te gebruiken ipv die lelijke tris hippo. de hippo in deze afbeelding heeft 4k vertices.


9
Onderhanden werk / Re: fat hippo
« Gepost op: 24 augustus 2015, 00:06:14 am »
ik dacht dat je zoveel mogelijk vierkanten moest maken?

als u scroll up en keek vorige fotos en leest de verhalen, weet u wel dat ik wist dat ik vierkanten moet maken. de laatste images moest ik weer gaan editen. veel werk! heb maar besloten om alleen met edge loops te werken, zonder meshlab, zonder decimate.

10
Onderhanden werk / Re: fat hippo
« Gepost op: 23 augustus 2015, 22:55:51 pm »
ijp: heb wel gedaan vanmiddag, thx

na veel edge loops verwijderen endan bake normal maps, dit is wat ik nu heb:




en het resultaat in rendered:



dit is edit mode: veels te lelijk.





11
Onderhanden werk / Re: fat hippo
« Gepost op: 23 augustus 2015, 15:36:00 pm »
zonder subsurf heb ik nu 9k tris. ik kan geen edgeloops meer doen. misschien als ik twee hippo's heb, eentje met high res met subsurf, eentje low res zonder, endan bake normal maps, ik dan goede resultaat zal krijgen met low res. Even proberen...

12
Onderhanden werk / Re: fat hippo
« Gepost op: 23 augustus 2015, 13:10:36 pm »
update:

aangepast, edgeloops gebruikt, gespiegeld. Nu probeer ik, na een andere back up, decimate te gebruiken en normal maps.

oh ja, hij heeft nog geen staart, haha!




13
Onderhanden werk / Re: Ford thunderbird 1957
« Gepost op: 23 augustus 2015, 10:55:36 am »
Ja met blender ben ik nog niet zolang bezig. Overstappen van AC3D vorig jaar. Heb simpele dingen gemaakt voor SL en heb wel aardig wat geld verdiend in een paar events daar. Jammer dat de meeste bedrijven liever willen dat de kandidaten 3dsmax of maya gebruiken, niet blender 3d, heb ik via via gehoord. Ik had gewild dat ik vanaf het begin gewoon blender gebruikte want AC3D is niet gratis maar ook niet compleet  ::)

wat gaat u doen met de auto als hij klaar is?

14
Onderhanden werk / Re: fat hippo
« Gepost op: 23 augustus 2015, 10:48:22 am »
oh wow! Bedankt voor de tips! dit is echt een top idee met de normal maps! Ik ga zeker proberen.


15
Onderhanden werk / Re: Ford thunderbird 1957
« Gepost op: 22 augustus 2015, 23:57:52 pm »
wat een leuk project! zo te zien wordt het tot detail gedaan!

Pagina's: [1] 2