Topic: [Animeren] Snelheid verdubellen met maar twee markers, hoe moet dat ?  (gelezen 2952 keer)


superjamie

« Gepost op: 30 augustus 2016, 09:45:09 am »
Hoi medeblenders...

Ik heb een hoop geleerd gisteren avond, maar nu is mijn vraag als volgt...


Hoe kan ik bijvoorbeeld een molen animeren of een ventilator, waarvan de snelheid
op bijvoorbeeld de eerste marker op 0.0 staat en dat het word verdubbelt (ik bedoel
hier mee dat het steeds sneller en sneller gaat), terweil er maar twee markers zijn...

Weet iemand hoe je zoiets kunt animeren in blender cycles render ?, alvast bedankt...

Groetjes Jamie.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 30 augustus 2016, 10:31:39 am »



Ik denk dat je dit bedoelt. Ik heb met twee keys een rotatie gemaakt. Ben toen naar de graph editor gegaan en heb de onderste handle naar rechts geschoven en het bovenst e keypoint heel hoog gezet. Het gaat erom dat je een mooie kromme krijgt. die hoe langer hoe stijler wordt. Een halve paraboolvorm dus.

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 30 augustus 2016, 11:38:33 am »
Met behulp van animation nodes kun je ongeveer hetzelfde resultaat krijgen.



superjamie

« Reactie #3 Gepost op: 30 augustus 2016, 14:50:20 pm »



Ik denk dat je dit bedoelt. Ik heb met twee keys een rotatie gemaakt. Ben toen naar de graph editor gegaan en heb de onderste handle naar rechts geschoven en het bovenst e keypoint heel hoog gezet. Het gaat erom dat je een mooie kromme krijgt. die hoe langer hoe stijler wordt. Een halve paraboolvorm dus.

Tja... daar zat ik dus ook al aan te denken, dat je in de graph editor met kromme waardes
moet gaan werken, door inderdaat twee punten of zo...
« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2016, 09:38:14 am door superjamie »