Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - blenderbrammetje

Pagina's: 1 2 3 [4] 5
46
Animaties / Particle Lampjes
« Gepost op: 07 februari 2014, 16:38:49 pm »
Ziehier, Particle Lampjes !

Er zit een group aan de particles , een sphere met een lampje erin...
Toen nog samen met Nathan een mooie blur in de composite-node system gemaakt, met een glare met een threshhold...

http://www.youtube.com/watch?v=B8pj-wu8PNc&feature=youtu.be

Wel 720p afpelen hé... dat kost uren renderen hoor ! (8*antialiasing  8*samples light) enz... ;)

47
Post Processing en Compositie / Greenscreenen met Key-node of Chromakey-node...
« Gepost op: 12 januari 2014, 23:50:48 pm »
Zit nog ff te wachten op de render, maar greenscreenen gaat prima met blender via de node-system...
Gewoon de kleur keyen , image toevoegen en met alpha-over node bepalen waar je kleur door vervangen word...
In mijn geval door fotoos, omdat ik geen videomateriaal kon vinden dat lang genoeg vanuit één hoek gefilmd is...

Weer een aankoop waar ik geen spijt van heb. Met een greenscreen kun je leuke dingen doen...
Onder andere jezelf in bestaand videomateriaal "blenden", maar ook kun je jezelf in je eigen 3d scene zetten....
Zodra de renders klaar zijn post ikze hier....
Met dank aan Nathan die wat meer kaas heeft gegeten van node-systems en nog wat heeft zitten tweaken om de kleuren goed te krijgen en de randjes mooi...

48
Leuterhoek / Deze moet je ook zien...
« Gepost op: 01 januari 2014, 23:08:06 pm »
Ik heb dubbel gelegen van het ruimtevaardersfilmpje van RDL...
Deze is minder grappig maar heeft wel wat. Check Norris Epic Christmas Split....

http://www.youtube.com/watch?v=T-D1KVIuvjA

50
Post Processing en Compositie / Storing Televisie Nodesystem gebaseerd
« Gepost op: 20 december 2013, 00:06:15 am »
Kijk eens, samen met Nathan een op een nodesystem gebaseerde televisie-storing / beeld storing gemaakt...
Is eigenlijk ook een vorm van compositing , meer nog Post Processing....

We hebben gewoon de video-output beinvloed met een geanimeerde cell-noise voor de ruis,
en de video-output met displace over de x-as verschoven, bepaald door de kleuren van een balkentextuur...
http://www.youtube.com/watch?v=8u_nqQkhjB8

51
Animaties / FlipperballenBaan
« Gepost op: 03 november 2013, 00:00:47 am »
Nou , hier is tie dan, onze nieuwste render. Heb ik ik zelf bedacht, en samen met Nathan uitgebouwd tot een heuse
Flipperballenbaan !

Ik ga de steigers nog per kruispunt een sluitstuk geven en de pootjes waar ze in de grond komen een soort voetje met revetje geven,
en nog wat lichtjes en knipperlichtjes toevoegen, en het glas iets meer spiegeling geven... maar dit geeft een aardige indruk...
Uiteindelijk wil ik dit op FullHD renderen....

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden... Afspelen op HD ... 720p

http://www.youtube.com/watch?v=0U62ItxJne8

Groetjes Blenderbrammetje

52
Belichting en Rendering / Geen volume-light zichtbaar door glas.
« Gepost op: 14 oktober 2013, 20:47:11 pm »
He, hoe kan dat nou, de glow van mn lampjes zijn keurig zichtbaar door het glas, maar de straal (halo) van de spotlights verdwijnt, en verschijnt pas waar die uit de glazen bak schijnt....

Raytraced spots en pointlights... en ledlampjes van een glowmateriaal, die dus wel zichtbaar zijn door het glas...
Reflecties zien er mooi uit maar als ik de bak van buiten bekijk, zie ik aan de binnenkant geen volume-light of halo meer van de spotlights...
Kan dat iets met de depth van het glas te maken hebben. Of juist met het aantal samples van de lichtbron ?
Ik zal een plaatje plaatsen voor de mensen die niet weten wat ik bedoel.... 8-)

53
Belichting en Rendering / test zwaailicht
« Gepost op: 22 september 2013, 19:02:08 pm »
Niet zo tevreden over de lichtreflectiekwaliteiten van mn lampekappie maar heb het opgelost met een extra lichtbronnetje aan de achterkant.
Wie heeft er tips voor een material dat met de blenderrender toch een wit licht kan laten kleuren door het glas, en tegelijk het glas kan laten oplichten door het licht...?
http://www.youtube.com/watch?v=3MtePKQKn10&feature=youtu.be

Groetjes !  :P

54
Over Blender / Blender 2.68 released ...
« Gepost op: 24 juli 2013, 21:37:31 pm »
Hoi Mensen, Blender 2.68 is uitgebracht. Hier te downloaden op Blender.org

http://www.blender.org/development/rele ... ender-268/

groetjes !  :D

55
Particles en Simulaties / Rigid Bodies & Physics
« Gepost op: 01 juli 2013, 02:49:25 am »
In plaats van de game-engine, gebruik ik voortaan weer liever de render-physics, basicly hetzelfde maar ik vond de game-engine te veeleisend wat instellingen betreft,
in de gewone render-physics kan ik hetzelfde met minder moeite, en er zijn minder instellingen. Het komt er iets minder nauw,
Maar wie weet er hoe ik het voortdurend trillen van sommige objecten kan voorkomen. Behalve dan door de physics pas te laten beginnen na een actie of collision,
met de-activate... Hier alvast een leuke Domino animatie...
https://www.youtube.com/watch?v=vvwRD6UyupE

56
Particles en Simulaties / Simulatie Crack-modifier Explosions
« Gepost op: 25 juni 2013, 23:37:04 pm »
Hieronder experimenteren we wat met de crack-modifier om explosies te maken.... Heeft Nathan gerendert....
Op mijn bakkie.
https://www.youtube.com/watch?v=x8e4I3JTT2M

Er komen nog mooiere...

57
Belichting en Rendering / Belichting Animatie-karakters
« Gepost op: 18 juni 2013, 11:30:41 am »
In dit Topic alles over het belichten van karakters in een Animatie-scene...
Ik ben aan het experimenteren met de belichting van karakters in een scene,
Vaak gebruiken we Globallightning in combinatie met lampen, point lights en/of een zon ,
Dit is echter niet genoeg om de karakters mooi te laten uitkomen, de belichting die voor de scene mooi uitpakt,
veroorzaakt vaak schaduwen waardoor teveel karakter wegvalt , of er gewoon niet veel diepte uitkomt...

Dit is op te lossen door het karakter extra bij te lichten vanuit verchillende hoeken,
Dit is in stilstaande scene's makkelijk te verhelpen en geeft mooie resultaten, bv. met Point-lights ,
Maar in animatiescenes beweegt het karakter vaak, of loopt of springt. Hoe laat je de
lichten mooi meebewegen met het karakter, zonder dat opvalt dat het losse lichten zijn,
ze zijn tenslotte alleen bedoelt om het karakter meer diepte en mooiere contouren enzo , te geven....

In dit Topic ga ik proberen geanimeerde karakters bij te lichten met Point-lights en uitzoeken
hoe ik die het beste kan laten meebewegen met het karakter. Waar moet ik ze aan linken,
ik begin met ze aan de global-controller van mijn rig te koppelen, de point-lights voor het hoofd aan het hoofd-bot.

Ik zal de resultaten posten , maar het zijn zware renders , dus dat gaat wel even duren...
Ik zal ook losse rendertjes zonder scene plaatsen , om te vergelijken hoe iets uitpakt,
Ik stel inbreng van wie dan ook erg op prijs, of toffe tutorials ...

58
Belichting en Rendering / Belichting en Blender-fire
« Gepost op: 18 juni 2013, 11:16:50 am »
Hallo, heeft er iemand meer ervaring met belichting en het renderen van vuur,
Ik heb nu een te grote scene gebouwd, ik gebruik Global-lightning en een Sun ,
gewoon in de Blender-Render , en ik heb vuur gemaakt met een Voxel-system en physics,

Pakt geweldig mooi uit, ik zal nog een rendertje posten, maar in de scene word ineens
het vuur helemaal korrelig, ik heb nu mooier vuur door de resolutie hoger te zetten en de kleur donkerder te maken,
heb ook de Gradient aangepast en de Smoke-kleur dus, maar het probleem blijft.

Als er niemand met een oplossing of verklaring komt, kom ik er zelf vroeg of laat wel achter en dan post ik het hier,
Zodat een ander er nog wat aan heeft, :lol:
Het vuur is een prop in een animatiescene... Liefst ziet het er een beetje mooi uit...

59
Over Blender / Camera "look at" Constraint ...?
« Gepost op: 18 mei 2013, 17:18:48 pm »
`Weet iemand (heb net de Blender manual doorgespit) Hoe ik mijn shadow-planes altijd naar de camera laat draaien...
Ik dacht dat ik het laatst ergens gelezen had, maar ik kan het niet vinden in de handleiding...

Ik gebruik planes met een Alpha-map om bomen te creeeren voor aan de rand van de scene....
Dit om polygonen te besparen, er staan wel 3d bomen in maar die zijn te zwaar om er een heel bos mee te bouwen...

Dit gaat prima, maar ze moeten wel meedraaien met de camera..... :)

60
Hardware / Blender Net-Rendering
« Gepost op: 27 april 2013, 18:40:09 pm »
Hoi allemaal. Wie weet er de volgende vragen te beantwoorden. Ik zal zelf mijn best doen er enkele uit te zoeken via internet.


- Tot hoeveel processoren ondersteund Blender tegelijk, MP in ieder geval 2...
- Geld dat dan ook voor Blender Netrender...
- Is er een ideaal aantal cores dat het voordeligst is om met buckets te renderen (tiles)

Wat ik heb ontdekt via een aanvraag bij Maqina :

- Blender benut meerde CPU's of een CPU met veel cores efficienter als je twee Blenders tegelijk laat lopen renderen, vanwege de benutting van Idle-tijden door de andere Blender...maar niet als je al HyperThreading hebt op je processor, omdat die iets gelijkwaardigs doet, en dat conflicteerd met de manier waarop twee Blenders hun Idle-tijden een beetje opheffen.

Pagina's: 1 2 3 [4] 5