Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Rezzy777

Pagina's: 1 ... 12 13 [14] 15
196
Experimenten / Re: Filmic Blender als de nieuwe standaard!?
« Gepost op: 29 maart 2018, 08:42:41 am »
En hier de download: https://sobotka.github.io/filmic-blender/

Volgens mij zit Filmic vanaf versie 2.79 standaard ingebouwd bij Blender ;)

Ik d8 het niet hoor...
Heb 2.79.4 en moest 'm zelf installeren..
Maar dat zouden ze er beter wel instoppen  :P
My bad, ik dacht het (onder meer) hier te zien:
https://www.blender3darchitect.com/blender-3d/blender-2-79-new-features-filmic/
https://cgcookie.com/articles/blender-2-79-stable-and-rich-in-features
https://www.youtube.com/watch?v=4nYGJI0r2-0 (kijk vanaf 2:52)

197
Experimenten / Re: Filmic Blender als de nieuwe standaard!?
« Gepost op: 28 maart 2018, 17:15:22 pm »
En hier de download: https://sobotka.github.io/filmic-blender/

Volgens mij zit Filmic vanaf versie 2.79 standaard ingebouwd bij Blender ;)

198
Experimenten / Re: Filmic Blender als de nieuwe standaard!?
« Gepost op: 28 maart 2018, 08:34:29 am »
Werk er zelf ook al een tijdje mee en het rendert zo inderdaad stukken realistischer!
Heb begrepen dat Filmic ook compatible is met andere software, dus dit wordt / is nog best een dingetje ;)

Wat mij betreft mag dit als standaard worden ingesteld in Blender!

199
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 22 maart 2018, 09:48:41 am »
Even tussendoor...

Wat vinden jullie van het nieuwe renderen in cycles?
Cpu en gpu samen...

Ben er even mee aan het spelen geweest en bevalt me prima!!
Wat getest met verschillende tile sizes en bij 32 op 32, render ik de meeste scenes een minuut sneller.
En je gpu wordt minder hard belast, ook lekker  :P

Heb je de interne addon 'Auto Tile Size' al geprobeerd? Deze addon zoekt zelf de juiste tile size voor CPU en GPU. Scheelt weer testen ;)

200
Modelleren / Re: Rounded edges?
« Gepost op: 14 maart 2018, 11:10:43 am »
Nog even ter aanvulling: hier kun je het effect van de Render Bevel-addon mooi zien!
In het linkerscherm het bewijs dat ik geen extra geometry nodig heb gehad en dat dit puur op material-niveau werkt ;)



201
Modelleren / Re: Rounded edges?
« Gepost op: 12 maart 2018, 12:05:33 pm »
Ik zoek alles altijd maar één keer uit, en hou zodoende uitgebreide notities bij van hoe iedere (relevante) addon en handeling in Blender werkt ;)

Deze stappen heb ik opgeschreven bij de Render Bevel-addon, wie weet heb je er wat aan:

  • Hiermee kun je op material-niveau een bevel toepassen op je object en dus 'rounded edges' toepassen.
  • In de linker toolbar vind je onder tab 'Tools' twee opties: 'Set render bevel' en 'Add bevel node'. Met de eerste pas je de bevel toe op je object, en met de tweede wordt een Node Group aangemaakt in het material van het object genaamd 'BevelGroup'. Je kunt deze Group binnengaan door hem aan te klikken in de Node Editor en 'Tab' te toetsen. Hiermee ga je ook weer uit de Group.
  • Koppel de BevelGroup-node aan een Principled BSDF-node via zowel de Normal- als de Clearcoat Normal- input.
  • In de BevelGroup-node kun je via de waarde bij 'Multiply' instellen hoeveel bevel je wil hebben.
  • Je ziet dit effect alleen in de Rendered Viewport Shading en natuurlijk in de render zelf.
  • Zorg wel voor voldoende lights via bijvoorbeeld een HDRI.
  • Soms lijkt de addon niet goed te werken, maar dit lijk je op te kunnen lossen door nogmaals op 'Set render bevel' aan te klikken.
  • Hou het subtiel; grote bevels kun je beter met de hand maken. Dit is echt bedoeld voor verre tafelranden etc., niet voor close-ups van ronde objecten.

PS: ik kreeg ook een foutmelding bij het gebruik ervan, maar na het installeren van de nieuwste versie van Blender lijkt dit verholpen te zijn...
https://builder.blender.org/download/

202
Modelleren / Re: Rounded edges?
« Gepost op: 12 maart 2018, 09:38:10 am »
Met de addon 'Render Bevel' kun je een rounded edge faken. Zie deze link:

https://bartoszstyperek.wordpress.com/2017/12/07/render-bevel-new-blender-addon/

Let op: het blijft faken. Het is in principe hetzelfde als bump: als je naar het silhouette van je object kijkt zul je zien dat de randen en hoeken ervan nog steeds scherp zijn. In tegenstelling tot Displacement verandert Bump de geometry van een object namelijk niet. Het effect van Render Bevel lijkt in dat opzicht op Bump, maar is bij objecten op afstand goed genoeg om veel werk met een bevel (modifier) te voorkomen ;)

Probeer maar eens met een cube!

203
Modelleren / Re: Rounded edges?
« Gepost op: 09 maart 2018, 14:15:45 pm »
O ja, die was ik nog vergeten te noemen  ;D

Ik probeer altijd alles editable te houden, dus deze tool gebruik ik weinig.
Toch (weer) bedankt voor jullie input!  :) :)

204
Modelleren / Re: Rounded edges?
« Gepost op: 09 maart 2018, 13:15:03 pm »
Dat is waar. Het viel me zomaar op, vandaar. ;) Zijn waarschijnlijk net allemaal tutorials geweest met veel objecten op afstand. Welke tools gebruiken jullie? Ik ben zelf bekend met de default Bevel-modifier en de Render Bevel.

205
Modelleren / Rounded edges?
« Gepost op: 09 maart 2018, 12:18:34 pm »
Bij veel van de tutorials die ik bekijk valt me op dat erg weinig tutors met rounded edges lijken te werken in hun geometry (zelfs niet faken via materials). Mis ik iets? Of is dit gewoon niet nodig binnen Blender? Zomaar nieuwsgierig...  ;)

206
Modelleren / Re: Text bevellen - RONDOM
« Gepost op: 08 maart 2018, 08:43:17 am »
Helder, dank jullie wel!  ;)

207
Modelleren / Text bevellen - RONDOM
« Gepost op: 07 maart 2018, 15:48:00 pm »
Text heeft standaard een ingebouwde bevel, maar ik zoek desondanks een manier om Text een Bevel-modifier kunnen te geven.

Het punt met de ingebouwde bevel is namelijk dat text dan qua vorm hetzelfde blijft. Een letter 'X' heeft bijvoorbeeld rondom scherpe hoekjes waar de ingebouwde bevel niks aan verandert - die kijkt alleen naar de extrude en bevelt die. Ik ben vanuit Cinema 4D gewend een losse Bevel-deformer over Text te gooien die de scherpe hoekjes van letters ook meteen bevelt (rond maakt).

Natuurlijk kan ik er eerst een Curve o.i.d. van maken, maar ik zocht juist naar een manier om de Text editable te houden...  ;)

Iemand een idee?


PS: in Illustrator heb ik even een lame voorbeeldje gemaakt (zie foto) ;D


208
Materialen en Texturing / Re: Meer dan twee nodes aan Mix-node?
« Gepost op: 02 maart 2018, 14:37:42 pm »
Thanks, ga ik zeker naar kijken!

209
Materialen en Texturing / Re: Meer dan twee nodes aan Mix-node?
« Gepost op: 02 maart 2018, 12:21:18 pm »
Iedereen dank voor de workarounds (groeperen is inderdaad een stuk overzichtelijker)!
Maar is het mogelijk om een soort 'multi mix'-node als feature request in te dienen bij Blender zodat hier een wat 'modernere' oplossing voor kan komen? Iemand een idee?

210
Materialen en Texturing / Re: Meer dan twee nodes aan Mix-node?
« Gepost op: 02 maart 2018, 08:42:45 am »
Dat is inderdaad de huidige manier van werken, maar ik hoopte op een (beter) alternatief ;-)
Toch bedankt!

Pagina's: 1 ... 12 13 [14] 15