Topic: make a piece a day  (gelezen 547844 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #840 Gepost op: 26 december 2016, 13:18:58 pm »
Zijn alle planes wel groter dan de camera view?

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #841 Gepost op: 26 december 2016, 14:49:13 pm »
Ik zie niets bijzonders aan de planes. het zijn er wel 80 achter elkaar (uit de tutorial van Rozz).
Het vreemde is als ik mij GPU uitzet en een beeld met CPU render is de lijn verdwenen.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #842 Gepost op: 26 december 2016, 15:10:11 pm »
Misschien je camera end afstand groter zetten?

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #843 Gepost op: 26 december 2016, 15:56:34 pm »
Misschien je camera end afstand groter zetten?
Heb ik ook geprobeerd, werkt ook niet.
Heb de tutorial helemaal opnieuw gemaat maar krijg hetzelfde probleem.

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #844 Gepost op: 26 december 2016, 16:26:31 pm »
Probleem opgelost!!!
Ik heb net zo lang aan de instellingen verandert tot ik het gevonden heb.
Het is nu opgelost maar vindt het wel vreemd.
De rotatie van de camera stonden zowel de x y en z as op 0.
Als ik een van deze assen op .01 zet is het probleem weg.  ??? :-\
Ben nu bezich het filmpje te renderen.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #845 Gepost op: 26 december 2016, 16:31:21 pm »
Ik wacht geduldig af, ik ben heel benieuwt.

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #846 Gepost op: 26 december 2016, 17:36:10 pm »
Hier is hij dan, niet zo'n hoge resolutie

https://youtu.be/WHK0dQMNZyU

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #847 Gepost op: 26 december 2016, 19:26:20 pm »
Zo ver ben ik nog niet maar jij bent al aardig op dreef.
Kijk nog wel even naar de sterren die horen volgens mij niet te roteren. ;)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #848 Gepost op: 26 december 2016, 19:27:59 pm »
Goed gelukt PD, Wat Ezra al zei om volume scatter toe te voegen, ik heb wat geprobeerd maar kijk daar zeker naar, een mooi resultaat op een simpele manier.
Op het zw filmpje had ik 10 samples gebruikt :)
« Laatst bewerkt op: 26 december 2016, 19:30:39 pm door Ruud »

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #849 Gepost op: 26 december 2016, 19:33:55 pm »
Zo ver ben ik nog niet maar jij bent al aardig op dreef.
Kijk nog wel even naar de sterren die horen volgens mij niet te roteren. ;)

Ik heb de camera laten roteren.

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #850 Gepost op: 27 december 2016, 12:04:56 pm »
Een simpel luchtje. gemaakt met 1 plane.





Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #851 Gepost op: 27 december 2016, 13:03:22 pm »
Je heb nu Cycles en zijn nodes ondekt.
Het is een lekkere space nevel.

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #852 Gepost op: 27 december 2016, 16:17:16 pm »
Ik ken alleen maar cycles, daar heb ik vanaf het begin altijd mee gewerkt. Ik heb bijna nooit met blender render gewerkt.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #853 Gepost op: 27 december 2016, 16:24:46 pm »
Ik ben in verwarring met Koos :-[
 ;D ;D

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #854 Gepost op: 27 december 2016, 18:02:10 pm »
Mijn piece van vandaag, gewerkt met motion blur en F-stop met 2 icosphere objecten voor de kleur en als object in het partikel systeem die bestaat uit 4 particle systemen en je moet half in realtime half in stilbeeld werken, leuk om te doen dit, https://www.youtube.com/watch?v=IFibCMXbVBk&feature=youtu.be