Topic: Riggingprobleem  (gelezen 3003 keer)


Offline pmtulp

  • Member
  • *
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 16 februari 2017, 10:53:47 am »
Wie kan me helpen? Ik heb een lamp gemaakt met een armature. Bij het draaien van het laatste bot vervormt de lamp echter, terwijl de checkbox 'Deform' voor elk bot uit staat. Heb ik hier iets over het hoofd gezien? [/img]


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 16 februari 2017, 15:50:36 pm »
Ik weet niet hoe je de rig gemaakt hebt of gekoppeld hebt aan de lamp. Ik zou het als volgt doen. Ik heb een rig en een lamp. De losse draaibare delen zou ik ook als losse elementen houden. Dan zet ik de armature op in de pose mode. ik klik dan het object aan dat ik met een bepaalde bone wil laten bewegen. klik dan de bone aan die het moet bewegen en klik dan ctrl p. Ik kies dan voor de optie bone. Zo ga je alle 4 de losse elementen waaruit je lamp bestaat af. Dan moet je nergens last van hebben.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 17 februari 2017, 17:30:32 pm »
Aply rotation & scale , dat wil wel eens verschil maken.
Gebruik wel "connect to bone" en geen weight painting of automatic weights. Je wilt geen weights.
Met connect to bone koppel je zoals bij een gewone ctrl-p parenting....

Succes !

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 26 februari 2017, 19:17:49 pm »
Het ziet er leuk uit. Benieuwd of je er uit bent gekomen?