Topic: Bounding boxes Volume-Cloud Generator  (gelezen 3434 keer)


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 07 april 2015, 23:21:07 pm »
Hoi , wie weet er het fijne van volume-clouds ? Ik gebruik de cloud generator , maar zoals altijd en immer bij clouds , smoke of vuur heb ik weer gezeik met die bounding boxes....

Niets helpt. Vanaf het eerste begin gezeik, het kan toch niet zo zijn dat die bounding boxes elkaar niet mogen overlappen ?
De problemen lijken daar wel dor veroorzaakt te worden...
Anders moet ik iets anders verzinnen, het gaat om een wolkendek met spiraalwolken en veel losse wolkjes...




Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 08 april 2015, 07:31:08 am »
Echt jammer dat de cloud generator nog niet werkt in cycles...neem aan dat je de tuts al gevonden hebt op YouTube...
Is dit voor de challenge....dan wordt de hulp schaars....geintje natuurlijk...of nie.. ::)
« Laatst bewerkt op: 08 april 2015, 07:35:14 am door rozz »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 08 april 2015, 08:59:07 am »
Je kunt je objecten plaatsen en ze allemaal selecteren daarna pas de cloud generator uitvoeren.
Een andere oplossing weet ik jammer genoeg niet :-[

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 08 april 2015, 09:57:40 am »
Kun je ook clouds in blender's internal genereren en dan als object importeren terwijl je in cycles werkt? ???
Ben nu aan het werk anders had ik het natuurlijk eerst zelf geprobeerd....
« Laatst bewerkt op: 08 april 2015, 09:59:21 am door rozz »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #4 Gepost op: 08 april 2015, 10:12:33 am »
Nee, maar je kunt wel een cycles scene maken en een BI scene met volumetric clouds en deze samenvoegen in de compositor.

Kun je ook clouds in blender's internal genereren en dan als object importeren terwijl je in cycles werkt? ???
Ben nu aan het werk anders had ik het natuurlijk eerst zelf geprobeerd....

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 09 april 2015, 00:39:32 am »
Dit is zelfs gewoon in Blender-render , ik peins er niet over om dit in Cycles te proberen....
Er is iets mis met de bounding boxes , maar als je de boxes elkaar niet laat overlappen , is er geen probleem...
Maar dan heb ik er niets aan.....

Ik heb het al anders opgelost , maar voor meer Close up opnames van mijn wereld hebik ze uiteindelijk wel nodig....
Ik plaats morgen een render , dan zien jullie waar het voor was... Niet voor de Challenge....  8)