Topic: Edit mode viewport problem  (gelezen 5465 keer)


Offline danchap

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 30 januari 2016, 15:17:52 pm »
In edit mode zie ik de Edges transparant door mijn model lopen. Terwijl ik in solid mode ben.
Is er een instelling om de edges alleen aan de oppervlakte te zien.
 


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 30 januari 2016, 15:37:04 pm »
Dan heb je dit icoontje aan gezet even uitzetten dan is dat probleempje opgelost.


Offline danchap

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 30 januari 2016, 15:51:55 pm »
Ja dat  staat uit, Hoe meer ik inzoom hoe minder diep de edges in het model verdwijnen.







« Laatst bewerkt op: 30 januari 2016, 15:55:47 pm door danchap »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 30 januari 2016, 15:54:47 pm »
Zet hem eens aan dan.

Offline danchap

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 30 januari 2016, 15:59:54 pm »
Aan en uit gezet, het probleem blijft het zelfde

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 30 januari 2016, 16:17:03 pm »
Volgens mij heb je een Subdivision Surface Modifier in gebruik als je in de modifier het 3e icoontje aan zet dan moet het opgelost zijn.

Offline danchap

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 30 januari 2016, 16:58:29 pm »
Heb een nieuw document aangemaakt met de default cube en alles gecontroleerd, Geen subdivision, smooth, enz.
en zie de edges lopen in de cube (met een kleinere cube vanbinnen)… eigenaardig.
Zou die echt graag weg hebben, dat is zeer verwarrend met complexe objecten.

 

« Laatst bewerkt op: 30 januari 2016, 17:00:07 pm door danchap »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 30 januari 2016, 17:08:15 pm »
Heel vreemd. Heb je een modifier gebruikt?

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 30 januari 2016, 18:21:58 pm »
heb je die kleine cube bewust gemaakt?

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #9 Gepost op: 31 januari 2016, 00:14:31 am »
Je moet de stappen maar eens doorgeven hoe je dit hebt gemaakt want als ik een Cube met daarin een Cube maak krijg ik niet het resutaat wat jij laat zien??

Offline danchap

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 31 januari 2016, 09:25:34 am »
Ik heb deze kubus niet zelf gemaakt hij verschijnt zo als ik met een NEW document begin in blender.
Dit is dus de Default Cube.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #11 Gepost op: 31 januari 2016, 11:37:09 am »
Dat hoort er niet zo uit te zien  :o
Dus ik weet niet wat het zou kunnen zijn dus je kunt Blender terugzetten in de Factory Settings of blender verwijderen en hem opnieuw downloaden.
Het klopt in ieder geval niet
Succes.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 31 januari 2016, 15:09:26 pm »
links boven klikken, op file en dan load factory settings...

Offline danchap

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 31 januari 2016, 15:46:01 pm »
 Heb dan uiteindelijk blender verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, Nu komt mijn kubus goed, zoals het moet in edit mode, de edges lopen niet meer door.

Doch bij het openen van mijn model krijg ik terug de transparante edges. Het moet dus in de Blend file zelf zitten.

Heb ondertussen enkele test gedaan en het model eerst exporteren naar X3D Extensible .x3d en dan terug importeren en voila … all good.

Dank u,
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2016, 16:01:10 pm door danchap »