Topic: [LOD] Tesselation Modifier  (gelezen 2794 keer)


superjamie

« Gepost op: 02 mei 2016, 14:04:11 pm »
Hoi medeblenders...

Ik zag net een afbeelding van iemand die een tesselation modifier gebruikte in
blender 3d. Maar als ik kijk in de blender manual van volgens mij Blender 2.77,
zie ik em niet staan. Ik zal later misschien ook willen leren hoe je zeer
gedetaileerde games kunt maken met blender (als ik een nog veel betere computer
hier voor heb) en daarvoor zal ik misschien alvast willen oefenen met de tesselation
modifier... (website: http://blenderartists.org/forum/showthread.php?186448-Tessellation-modifier)

Heeft iemand enig idee waar je de tesselation modifier kan vinden, alvast bedankt...
Groetjes Jamie.

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #1 Gepost op: 02 mei 2016, 14:58:00 pm »
Hmm, op eerste zicht zit er niet echt een tesselation modifier in Blender. Veel van de informatie die je vind (zoals het forum topic dat je aanhaalt, maar ook andere video's en teksten) gaan over eigen implementaties. En als die mensen hun code niet vrijgeven, tja dan kan je het zelf niet doen.

Wat je eventueel kan proberen is door de subdivision surface modifier, of de decimate modifier gebruiken en dan de mate waarin deze worden toegepast te koppelen aan de afstand tenopzichte van de camera. dit laatste kan je via drivers doen. Maar dit is geen makkelijke methode.

Als je naar games wil gaan, dan kan je waarschijnlijk beter Blender gebruiken in combinatie met bv Unity. Die laatste is gemaakt voor games, kan veel meer aan en heeft meer tools ter beschikking. Je kan dan Blender gebruiken om je objecten en meshes in te maken alvorens die in Unity naar een game om te bouwen. Pas op, de BGE is ook best sterk en zo, maar ik denk dat Unity sneller evolueert in die richting en dus daar meer tools in aanbiedt. Althans, dat is wat ik zou doen als ik naar games zou overschakelen.

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #2 Gepost op: 02 mei 2016, 14:58:52 pm »
Citaat
Heeft iemand enig idee waar je de tesselation modifier kan vinden

Niet - hij geeft daar aan dat 'ie dat aan het bouwen is, maar het onderwerp is uit 2010, dus het lijkt erop dat 'ie er niet aan toegekomen is het beschikbaar te maken.

superjamie

« Reactie #3 Gepost op: 02 mei 2016, 15:07:08 pm »
OK, ik heb nog een andere topic voor LOD (het opdelen van modellen in GBE).

Maar bedankt voor jullie reacties...
Groetjes Jamie.