Topic: [Unity3D] Free JPG to RAW Image Converter gezocht !...  (gelezen 4360 keer)


superjamie

« Gepost op: 29 december 2016, 10:37:41 am »
Hoi medeblenders...

Ik werk ook met Unity3D en zoek een "Free JPG to RAW Image Converter" voor
Unity3D Terrain Height Maps. Ik probeer namelijk uit te zoeken hoe je met unity3d
een terrain kan genereren, maar ik ben er sinds gisteren achter gekomen dat je
hiervoor dus als height map .RAW Images kunt inladen.

Ik ben dus opzoek naar een gratis "JPG to .RAW Image Converter", om height maps
die ik dus maak in blender internal render, te kunnen omzetten
van .jpg naar .RAW Images, zodat ik ze in unity3d kan gebruiken als height maps
voor 3d terrains...

Weet iemand een .jpg to .RAW Image Comverter (geen .RAW Movies, maar voor .RAW
Images voor "Height Maps voor Unity's Terrain Editor"...)... ?, kan iemand mij helpen
hiermee ?...

Alvast bedankt, groetjes Jamie.
« Laatst bewerkt op: 29 december 2016, 10:40:13 am door superjamie »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 29 december 2016, 10:49:20 am »
Dat is helemaal niet mogelijk wat je nu vraagt.
Je kunt geen info toevoegen aan een jpg om er een RAW van te maken. Een RAW bevat veel meer info dan elk ander bestandsformaat.
Deze info wordt verwijdert bij het converteren naar jpg, png enz.

Conversie is dus eenrichtingsverkeer maar dat kun je ook op Google vinden.

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 29 december 2016, 20:39:36 pm »
Dat is helemaal niet mogelijk wat je nu vraagt.
Je kunt geen info toevoegen aan een jpg om er een RAW van te maken. Een RAW bevat veel meer info dan elk ander bestandsformaat.
Deze info wordt verwijdert bij het converteren naar jpg, png enz.

Conversie is dus eenrichtingsverkeer maar dat kun je ook op Google vinden.
Het kan prima. De conversie is geen eenrichtingsverkeer, er gaat echter een hoop informatie verloren in de ene richting die er in de andere richting niet bij komt.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #3 Gepost op: 29 december 2016, 20:56:09 pm »
Dat is toch wat ik zeg in mijn post? De info uit de RAW gaat verloren en kun je niet meer terugkrijgen. Daarom noem ik het eenrichtingsverkeer.
Je kunt het daarna wel een RAW noemen maar dat is het alleen niet meer echt.


Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 30 december 2016, 11:35:38 am »
Dat is toch wat ik zeg in mijn post? De info uit de RAW gaat verloren en kun je niet meer terugkrijgen. Daarom noem ik het eenrichtingsverkeer.
Je kunt het daarna wel een RAW noemen maar dat is het alleen niet meer echt.
Het gaat er ook niet om meer info in een image te krijgen maar om iets om te zetten voor een programma dat alleen .RAW bestanden accepteert.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #5 Gepost op: 30 december 2016, 14:10:40 pm »
Ik snap dat dat zijn bedoeling is alleen gebruikt Unity dat file format voor heightmaps omdat je daar minimaal 16 bit images nodig hebt om geen trapeffect in je terrein te krijgen.

Voor zover ik weet is er geen gratis converter te vinden die met 16 bit images werkt. Gimp werkt bijvoorbeeld alleen met 8 bit en kent sowieso geen RAW. In Photoshop kan het dan weer wel maar dat is niet gratis dus heeft Jamie daar ook niets aan.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 01 januari 2017, 19:52:15 pm »
Unity kan gewoon jpg en png importeren. Maar ik begrijp dat dit voor een specifiek doel is. En inderdaad, als je de specifieke informatie nodig hebt, dan kun je die niet halen uit een jpg ook niet als het wordt omgezet naar een RAW format.
Raw format is toch iets dat het fototoestel genereert?Kun je geen foto maken speciaal voor dit doel?!