Algemeen > Over Blender

aanpassen van afmetingen persoon aan realiteit

(1/3) > >>

erwinvs:
Hallo,

Ik heb vol overgave een rig gedowload en ondertussen aangepast aan wat ik ermee wil doen. De afwerking moet nog verder gebeuren. Ik stel me nu de vraag... hoe groot is mijn figuurtje in werkelijkheid? Volgens mij is ze nu heel groot ...

Indien zo, hoe kan ik dit aanpassen naar een reele grote voor een vrouw van bvb 1m68?

Ik weet dat er veel op youtube etc te vinden is, maar ik heb al zoveel gezocht, dat ik niet meer goed weet onder welke termen juist te zoeken. Kunnen jullie me een bruikbare tip geven?

Zie ook afbeelding met referenties

Ruud:
Een standaard cube is 2 blender eenheden groot, 1 blender eenheid staat tot een meter.

Je kunt de eenheden hier veranderen.

erwinvs:
Ok nog een bijkomende vraagje.

Ik ben al een tijdje aan het "knoeien" of lees " proberen" het haardos in orde te krijgen.

Via de particle edit ben ik er al in geslaagd het volgende beeld te krijgen, wat ikzelf redelijk goed vind.





Als ik echter mijn creatie bekijk in objectmode en/of camera standpunt of rendered image, dan krijg ik het volgende beeld. Wat doe ik verkeerd of mis ik???



Ruud:
De clipping wat hoger instellen moet dit oplossen denk ik zo.

erwinvs:
En waar vind ik die camera settings voor de clipping? Ik zie dat kleine icoontje tussen dat "wit/rood schaakbordje" en de dubbele paperclip nergens terug? Hoe kom ik eraan, want het is gewoon een instelling, maar als noobie in de blender wereld ... niet allemaal zo eenvoudig te vinden en zoveel mogelijkheden

Alvast bedankt

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie