Topic: The way of the samurai  (gelezen 392620 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1170 Gepost op: 31 mei 2015, 23:08:45 pm »
Bedoel je waarom het hele verhaal in samurai stijl is?

Waarom samurai style?

Dank je!

Dat ziet er flitsend stoer uit.

Graag gedaan! En die countermove komt goed... :)


Bedankt ...voel me vereerd man.....serieus... ;D dit is exact de move die ik bedoelde...

Dit is in mijn optiek de beste manier om een tegenstander om het tuintje te leiden...maar goed...die tegenstander is ook niet dom dus moet je daar weer een countermove voor bedenken.... ;D

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #1171 Gepost op: 31 mei 2015, 23:23:46 pm »
Bedoel je waarom het hele verhaal in samurai stijl is?


Ja?
Ave, morituri te salutant.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1172 Gepost op: 31 mei 2015, 23:39:44 pm »
Ah oke. Hmm, waar ga ik beginnen...

Ten eerste heeft het te maken met mijn interesse voor een aantal oude culturen die bekend staan om hun krijgers om het even heel kort te zeggen.
Ten teede heeft het te maken met de verhaallijn. Zoals ik wel eens verteld heb in dit topic wordt deze animatie geen op zichzelf staand verhaal en is Miko ook niet wie zij lijkt te zijn (en haar tegenstander ook niet).
Ik kan hier nog niet teveel over vertellen maar waar het verhaal nu begint is misschien wel niet het begin en ook niet het einde.

De reden waarom ik het verhaal laat beginnen in de tijd van de samurai heeft ook wel iets te maken met het feit dat ik zelf vrij lang met de Japanse vechtkunsten bezig ben geweest en dit een soort van nostalgie is.  ;D

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1173 Gepost op: 10 juni 2015, 12:37:28 pm »
Door de omstandigheden thuis werk ik op dit moment nog niet verder aan mijn animatie omdat ik gewoon te druk bezig ben met van alles en nog wat.
Maar de planning is om over 2 tot 3 weken mijn werkzaamheden weer op te pakken.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #1174 Gepost op: 11 juni 2015, 16:30:25 pm »
zo... helemaal bij...  1173 berichten gelezen,  filmpjes allemaal bekeken....  Echt een super topic....  Ik ben blender in gedoken omdat me dochter (13) iets in deze richting zou willen,   dus ik loop ze maar te pushen... en te vertellen dat het allemaal niet vanzelf gaat...  en daarvoor is dit echt een geweldig topic......

ten eerste ze is helemaal gek op die flitsende Japanse figuren... met van die grote blauwe ogen.....  die tekent ze ook altijd...  dus dat spreek heel erg aan....
ten tweede de super goede kwaliteit die hier getoond wordt..... als je maar lang genoeg oefen , kan je die dingen maken..... :-)

ze is gelijk weer begonnen.....

ik begrijp wel dat het voor een kind moeilijk is zoveeeeeeeeel geduld op te brengen.... maar toch als ze dit soort resultaten zien, en dat dat thuis gewoon mogelijk is.....

dat is tegenwoordig.... de mogelijkheden zijn er nu... op allerlei gebied .... bijvoorbeeld blender, maar ook bijvoorbeeld op muziek gebied.... of bijvoorbeeld op film bewerking...  je heb nu in huis staan, wat ze 20 jaar gelden niet eens in de prof. studio's hadden....

Ik denk ook als je het zo goed kan als Jvl, het ook niet echt lastig om er werk in te vinden.... denk ook niet dat het veel uit maakt hoe je frans is, of je duits... Dit verkoop zichzelf.... in de spelwereld, of de reclame wereld... enz enz...
« Laatst bewerkt op: 11 juni 2015, 22:13:58 pm door swets »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1175 Gepost op: 11 juni 2015, 17:08:07 pm »
Zo dan, dan volgt nu de overhoring om te kijken of je het wel goed gelezen hebt.... ;)

Mijn dochters (9 en 13) hebben dezelfde interesse voor anime en manga.

Bedankt voor de complimenten!

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1176 Gepost op: 02 juli 2015, 21:40:35 pm »
Ik ben helaas nog niet verder gegaan met animeren hoewel ik dit wel van plan was. Het klussen in mijn nieuwe huis verloopt (natuurlijk) wat langzamer dan ik zou willen maar ik wil in de bouwvak toch echt verhuisd zijn.
Het zit allemaal wat tegen omdat onder andere de muren en de vloeren wat meer werk nodig hebben dan waar ik op gerekend had.  :P

Maar als dit op nog geen 50 meter je uitzicht is het de moeite waard.  ;)



Zolang ik nog aan het klussen ben werk ik voorlopig alleen aan de Battlebot Challenge dus het animeren moet nog even wachten.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1177 Gepost op: 02 juli 2015, 22:00:32 pm »
Elk nadeel heeft een voordeel, genoeg verf om je battlebot ook even mee te nemen:)
Succes met je huis.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1178 Gepost op: 02 juli 2015, 22:55:49 pm »
Dank je Ruud. Hij staat al in de steigers (de battlebot).

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1179 Gepost op: 02 juli 2015, 23:01:04 pm »
Wat een mooie plek om te wonen en straks ook nog op de eerste rij met het vuurwerk. 8)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1180 Gepost op: 02 juli 2015, 23:23:39 pm »
Ja, en dat zonder in de file te staan.  ;D

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1181 Gepost op: 04 juli 2015, 14:39:26 pm »
Every downside has is upside.... 8)

Mooie plek man, wi lecht een keer een biertje bij je komen doen... ;)

Lekker ouwehoeren over blender en het leven als alleenstaande vader..heb ik al wat jaartjes ervaring in... ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1182 Gepost op: 04 juli 2015, 15:42:32 pm »
Over een paar weekjes is dat mogelijk rozz want dan moet alles helemaal klaar zijn.  8)

Ik heb net drie dagen klussen achter de rug maar vandaag hou ik even een rustdag i.v.m. de warmte. Morgen schijnt het wat koeler te zijn dus dan ga ik nog even aan de slag.

Het grappige is dat het in het echt nog mooier is dan op de foto. Wat je nu niet ziet is de boulevard en de stranttenten (met loungebanken) onder aan het duin die langs het hele strand lopen.
In de zomermaanden is het echt een toeristenbadplaats waar je het gevoel hebt permanent op vakantie te zijn. Mijn appartement is ook volledig omringd door hotels.
Mensen lopen nu ook gewoon in badkleding door de straat.  ;D

Aan de andere kant is het in de winter een stuk rustiger en heb je het strand bijna voor jezezelf om lekker uit te waaien.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1183 Gepost op: 04 augustus 2015, 10:38:48 am »
Aanstaande vrijdag heb ik internet en tv in mijn nieuwe woning en verplaatst dus ook mijn pc daarheen.
In het weekend ga ik alles aansluiten en dan woon ik daar ook definitief.
Vanaf maandag pak ik de draad weer op met The way of the Samurai.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1184 Gepost op: 11 augustus 2015, 16:26:16 pm »
Alles werkt nu in mijn nieuwen huis (zo goed als, de keuken heeft wat vertraging opgelopen dus ik mis mijn aanrecht  ;D) en ik ben gisteravond voorzichtig weer begonnen met animeren. Het is nog te weinig om te laten zien jammer genoeg maar dat komt in de loop van de week wel.
Het belangrijkste is dat ik de draad weer aan het oppakken ben.

Moet ook nog wat laatste klusjes hier doen want mijn dochters zijn hier ook vanaf morgen tot en met zondag dus dan moet ik natuurlijk ook leuke dingen met ze gaan doen.
Ik denk dat ik ze meeneem naar het strand.... ;D ;D ;D