Topic: kan ik delen van een animatie herbruiken EN ze spiegelen?  (gelezen 3773 keer)


Offline erwinvs

  • Member
  • *
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 04 april 2018, 11:06:24 am »
Hallo,

Ik ben op zoek naar informatie over hoe ik bepaalde delen van een animatie kan
copieren
spiegelen
terug gebruiken

Ik bedoel, stel een figuurtje doet bepaalde handelingen met zijn gezicht gericht naar 2uur en moet daarna door 1 stap te zetten exact hetzelfde doen maar dan met zijn gezicht naar 10uur gericht.

Kan ik dus al die handelingen copieren en herbruiken maar dan gespiegeld tov een bepaalde as? Zo ja, hoe?

MvG

Erwin


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 04 april 2018, 12:39:26 pm »
Misschien kun je hier wat mee de dope sheet.

https://www.youtube.com/watch?v=F-97AoncHTQ




Offline erwinvs

  • Member
  • *
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 04 april 2018, 17:22:05 pm »
Ik heb ondertussen gevonden dat je idd in de dope sheet een heel deel keyframes gewoon kan copieren. Ik heb echter nog niet ontdekt hoe ik ze kan spiegelen.

De getoonde uitleg over easily mirro helpt me niet echt verder. Ik begrijp gewoon niet wat hij bedoelt (ik begrijp perfect Engels, maar niet waarop hij aanstuurt). Zover sta ik nog niet in Blender ;-)

Offline erwinvs

  • Member
  • *
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 04 april 2018, 17:34:40 pm »
Ik heb het ondertussen gevonden denk ik.

Je copieert in de dopesheet de gewenste frames door ze te selecteren, ctrl-C, plaatst de frame indicator waar je de nieuwe set wil hebben, en paste ze met ctrl-shift-V

Dit spiegelt ineens de bewegingen. Ga het eens uitproberen, mogelijk nog wat fine tuning aan nodig, maar spaart me wel enkele uren tekenen en poses aanpassen.


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 04 april 2018, 23:12:14 pm »
Je hebt in Blender ook nog de Graph Editor daar kun je volgens mij ook veel mee toveren.

https://www.youtube.com/watch?v=R9gCHhJOjlQ

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 05 april 2018, 09:15:54 am »


Ik heb het ondertussen gevonden denk ik.

Je copieert in de dopesheet de gewenste frames door ze te selecteren, ctrl-C, plaatst de frame indicator waar je de nieuwe set wil hebben, en paste ze met ctrl-shift-V

Dit spiegelt ineens de bewegingen. Ga het eens uitproberen, mogelijk nog wat fine tuning aan nodig, maar spaart me wel enkele uren tekenen en poses aanpassen.



&^%$#@ Het werkt. Wat mooi. Hier wist ik niets van, waar heb je dat gevonden.Handige optie.