Topic: Ocean Modifier Zee  (gelezen 3660 keer)


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 09 mei 2014, 22:39:04 pm »
Een poging tot een achtergrond voor een logo-animatie....

Met Ocean-modifier gerenderde zee en zon met compositing Glare en Blur...

http://www.youtube.com/watch?v=_QgDfbdRNb4

Het kostte 4 keer renderen voor ik de golven goed had, nu moet het schuim nog iets langzamer verdwijnen en een tikje meer schuim mag ook best,
maar dit is voorlopig het resultaat....

En hier is geen echt dikke computer voor nodig, hij wilde alleen graag af en toe 14 GB geheugen gebruiken..... Ik heb maar acht, ha ha
Maar was geen probleem, waarschijnlijk swapped ie gewoon, hij doet het in ieder geval in één nachtje...

« Laatst bewerkt op: 09 mei 2014, 22:44:39 pm door blenderbrammetje »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 09 mei 2014, 22:57:08 pm »
Ziet er netjes uit hoor. Je hebt wel gelijk wat betreft het schuim want dat mag best meer en langzamer oplossen. Je hebt zeker het standaard schuim gebruikt van de ocean modifier?
Zelf heb ik voor de animatie van een tijdje geleden een node setup gebruikt voor het schuim om het dikker te maken en meer invloed te hebben op de kleur.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 09 mei 2014, 23:14:09 pm »
Tsja, dan moet ik gaan cyclen, ik heb maar op één computer een dikke grafische kaart.
Dus ik heb voorlopig een voorkeur voor de Blender-renderer....

Hoewel sommige lichteffecten alleen in Cycles kunnen, waardoor ik wel van plan ben over te gaan stappen.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #3 Gepost op: 09 mei 2014, 23:20:25 pm »
Ah oke, mijn vergissing. Ik dacht dat je deze ook in cycles gedaan had. Maar ik moet je gelijk geven in je voorkeur voor BI. De animatie waar ik nu aan werk doe ik daar ook mee.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 10 mei 2014, 12:17:54 pm »
Blenderbrammetje dat heb je weer mooi gemaakt ;)
Ik heb 1 puntje ik vind de horizon een beetje vreemd :o maar ja dat ben ik ook ;D
Ik denk dat ik daar niet aan hoef te beginnen met mijn laptopje en ATI kaartje. :-[

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 10 mei 2014, 15:02:34 pm »
Dat ding is met een resolutie van 32... Baken kost mij met een core i5 650 op 3,3 Ghz met tegen de 60.000 Gflops en Gips ongeveer 5 tot 10 minuten , afhankelijk van de andere instellingen...
Dus dat kan jouw laptopje ook alleen doet ie er wel een nacht over om het te renderen op 180 bij 720 met 8 keer antialiasing...

Als ik hem goed heb doe ik een resolutie van 64... Hij wil alleen wel veel geheugen gebruiken, maar dan word er geswapped...