Topic: Fotorealistisch renderen  (gelezen 8497 keer)


Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Gepost op: 21 juni 2012, 10:19:26 am »
De kerk die ik aant modelleren ben wil ik, als ie klaar is, plaatsen in een foto van de plek waar die komt. Het leukste zou natuurlijk zijn als de render zo echt is, dat het lijkt alsof ie er al staat.

Iemand enig idee hoe te starten? waar ik op moet letten?

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 26 juni 2012, 18:05:47 pm »
Voor echt goed renderen zou je 'cycles' moeten gaan leren gebruiken!
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Doei
       Peter

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #2 Gepost op: 26 juni 2012, 18:33:28 pm »
ik ken geen van beide, maar ik denk dat ik meer moet weten dan hoe ik cycles gebruik.
Wat voor materialen, welke texturen, welke belichting etc...

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Jogai

  • Member
  • *
  • Berichten: 238
    • Bekijk profiel
    • http://jogai.nl
« Reactie #3 Gepost op: 26 juni 2012, 19:46:25 pm »
Voor ieder rendersysteem geldt dat je moet leren hoe je al je materiaal instelt. Zie dit artikel:http://blendernews.org/xe/?mid=Feature_Articles&document_srl=1274
Alle renders zien er fantastisch uit, maar met blender internal ben je wel ruim sneller.

In dit geval is het belangrijk dat je kerk realistisch is. De 2e stap is realistische schaduwen die je apart in je bestaande foto kan inpassen. Dan ben je al een heel eind op weg.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 27 juni 2012, 20:01:29 pm »
Citaat van: "Mark aka Dark"
ik ken geen van beide, maar ik denk dat ik meer moet weten dan hoe ik cycles gebruik.
Wat voor materialen, welke texturen, welke belichting etc...

MAD

Cycles kan men bij het maken van Blender activeren of niet, dus men kan makkelijk een versie ZONDER cycles hebben gedownload.

Indien in je versie aawezig is het te vinden boven in het 3dView-venster naast Scend als men op
"Blender Render" klikt (waar ook de GE geaktiveerd kan worden) ...
Als belichting heeft man dan objecten nodig, bij de materialen, die bij cycles echt anders er uit zien ...

Men heeft ervoor eigenlijk een tutorial nodig, vanwege al die wijzigingen in belichting en materialen ...
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Doei
       Peter

Offline Jogai

  • Member
  • *
  • Berichten: 238
    • Bekijk profiel
    • http://jogai.nl
« Reactie #5 Gepost op: 27 juni 2012, 23:42:40 pm »
Volgens mij zit in de laatste officiƫle releases cycles meegebakken. Ik veronderstel daarom dat Mark cycles wel heeft.

Misschien kun je als snelle test dit gebruiken: http://glorar.com/
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline herry

  • Member
  • *
  • Berichten: 23
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 24 september 2012, 21:43:35 pm »
Als je met de kerk klaar bent,kan  je deze renderen met een groene actergrond.
Dan kun je in de compositor (met nodes) de groene kleur vervangen (green screne) door  een originele foto van de kerk met omgeving. Je hebt dan de originele foto met jouw Blender kerk
( ipv een foto kun je zelfs een filmpje gebruiken en daar de kerk inmonteren (alleen voor echte Blender fanaten))

herry
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Jogai

  • Member
  • *
  • Berichten: 238
    • Bekijk profiel
    • http://jogai.nl
« Reactie #7 Gepost op: 24 september 2012, 22:13:13 pm »
Je kan ook renderen met een transparante achtergrond! Minder kans dat het fout gaat met het filteren van groen via het node-systeem.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 25 april 2013, 21:04:58 pm »
Plaats je kerk als je de schaduw gerenderd hebt op een transparant vlak, plane op de grond bedoel ik.
Anders heb je straks wel een kerk maar geen schaduw. Je kunt dan de schaduw meenemen in je composite...
Je kunt naar alpha renderen.

Ik werk nog niet met composing maar een vriend van me heeft met de Blender motion tracker een kubus op mijn gefilmde huiskamertafeltje gekregen met schaduw en al.... Zeer overtuigend. Ik geloof dat ie toen een plane had voor de schaduw.

bluescreenen kan natuurlijk ook, of green, maar dan zit je met het probleem dat je schaduw zijn materiaal en kleur meeneemt in je compositing of je moet de schaduw weglaten.

Als mn huidige shaolinmuizen project klaar is ga ik eens wat experimenteren met compositing. En Licht en Rendering... Ons volgende project is nl een animatie van twee holbewonders,cartoon,  ik moet een mooie omgeving suggereren met shadowmaps en bomen en gras, en een hol.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »