Topic: Een deel van de animatie renderen  (gelezen 608 keer)


Offline Liora

  • Member
  • *
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 18 februari 2024, 21:48:22 pm »
Hoi, ik heb een hele lange animatie gerendered, ik kom er nu achter dat ik een emission in een object heb vergeten aan te zetten. Ik zou graag enkel deze willen renderen, en later in davimci resolve deze clip erbovenop leggen. Alleen zitten allemaal andere objecten ervoor. Ik dacht dat er een mogelijkheid was om deze objecten die ervoor komen niet te renderen, maar wel dat je emission object ziet verdwijnen als het achter alle andere objecten komen. Sorry ik kan maa niet de woorden vinden om op te zoeken ho je dit doet, hopelijk begrijp je wat ik bedoel.




Ik ben dus vergeten om burger palace te verlichten, tijdens de animatie komt dit naar beneden, alleen is er dus van alles ervoor. Ik wil dit allemaal niet renderen, maar wel dat het er is..... ik kan het maar niet goed uitleggen. Werk er ook al heel lang aan, beetje hersendood.

Offline Xan

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2024, 09:10:07 am »
Ik weet niet of het met meerdere frames ook zo werkt maar dit doe ik met een single frame. Bij deze heb ik voor die witte muur nog twee figuren staan in 2D, ik moest een aparte layer hebben met wat onzichtbare objecten voor de schaduw. Je kunt daarin ook een holdout gebruiken zodat die plekken transparant blijven bij de andere delen.

Ik heb dit van youtube toen ik zocht op View layers en Z Combine.
Met Mix of Z Combine gooi je in de composer dan alles weer bij elkaar.
Wat jij zoekt is de node File Output waarmee je die verschillende layers als aparte frames kunt renderen. Ik heb mijn node setting erbij gezet.



Deze is met 4.0 gemaakt

Ow en welkom :)