Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - tomatito

Pagina's: [1] 2
1
Animatie en Rigging / Animation nodes addon: error na installeren
« Gepost op: 13 juni 2018, 15:27:42 pm »
Het lukt mij niet op de animation addon te installeren in Blender.

Ik krijg elkaar elke keer deze melding:


Voor mij zit hier te weinig informatie in om de fout op te lossen.  Ik heb slecht 1 versie van deze addon geinstalleerd. Ook na verwijderen hiervan ontvang ik dezelfde (fout) melding.

Iemand een goed idee/tip? B.v d. dank  :)!

2
Over Blender / Meerdere objecten selecteren: Blender crashst
« Gepost op: 01 januari 2018, 19:38:42 pm »
Hallo, ik ben met een tutorial bezig:  https://www.youtube.com/watch?v=xy8yFclpC9E&t=1552s

Ik loop echter vast bij de poot (blender crasht). De poot bestaat uit 3 delen die ik alle 3 moet selecteren. Als  ik echter het laatste deel (3) selecteer dan crashst Blender. Ik kan wel in omgekeerde volgorde selecteren (3,2.1). Maar in de volgorde 1, 2, 3... crashst Blender.

Weet iemand wat hier aan de hand is of ik dit kan verhelpen?


3
Belichting en Rendering / Hdri images verbergen
« Gepost op: 09 oktober 2017, 06:44:12 am »
Ik gebruik graag Hdri images om te belichten.

Maar is het ook mogelijk Hdri images te gebruiken zonder dat deze zichtbaar zijn in de achtergrond? En dan bijvoorbeel met een zwarte achtergrond via de World instellingen.

Ik dacht zelf aan renderen op 2 lagen maar dat heb ik onderzocht en is helaas niet gelukt.

Tot nu gebruik ik een plane of een backdrop om de Hdri image te verbergen maar dit vind ik omslachting.

4
Particles en Simulaties / Klein probleem met particles
« Gepost op: 09 oktober 2017, 06:40:26 am »
Ik heb een tutorial gevolgd (zie afbeelding). 



Het is een particle system op een cylinder. Zoals je kunt zien gaan ´balken´ in elkaar over.

Vraag: hoe of waar stel ik in dat de ´balken´ niet in elkaar over gaan?

(PS. Ik heb mij suf gezocht maar ik kan het niet vinden)

5
Modelleren / Mean Crease werkt niet
« Gepost op: 15 juni 2015, 10:44:02 am »
Ik ben bezig met een Andrew Price tutorial... die Jumbojet.

Ik werk altijd met versies van werkstukken: V1, V2, V3, V4, etc. Elke versie is weer een stukje verder. Een nieuwe versie maak ik meestal bij een bewerking waarvan ik vermoed dat het wel eens fout zou kunnen gaan.

Anyway... in het modelleren heb ik een foutje gemaakt en om niet helemaal opnieuw te hoeven beginnen heb ik het foute deel verwijderd en vervangen door een goed deel uit een eerdere versie. Beetje knippen en plakken dus en wat faces maken om het elkaar te krijgen.

Tot mijn verbazing ben ik echter na knippen en plakken Mean Crease kwijt. Het zit er nog wel (edit mode) maar is niet meer zichtbaar in het model (object mode).

Verwijderen en opnieuw toevoegen (shift + E) werkt ook niet.

Iemand een idee hoe dit kan/hoe te verhelpen?

6
Animatie en Rigging / Animatie: colorramp werkt niet
« Gepost op: 31 mei 2015, 19:49:54 pm »
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een leuke tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=2KNO_laPA9s

De spheres moeten echter na verloop van tijd van kleur veranderen en dat gebeurt niet. Dit is een printscreen van mijn node editor:



De kleuren moeten dus veranderen van blauw naar rood.

Iemand een idee/tip? Bedankt alvast  :)

7
Belichting en Rendering / Renderfarm: is dat veilig?
« Gepost op: 18 mei 2015, 13:46:01 pm »
Mijn computer is super langzaam. Daarom overweeg ik nu een renderfarm.

Deze leek mij wel wat:
https://www.sheepit-renderfarm.com/

Maar deze wil van alles installeren op mijn computer. Vind ik een beetje bedenkelijk. Iemand een mening of dit veilig is?

NB. Als iemand een andere renderfarm kan aanbevelen? Graag!  Dan wel een renderfarm die geen of minimaal gebruik maakt van mijn computer zoals Sheepit.

8
Blender Interface / Twee vragen....
« Gepost op: 18 mei 2015, 13:41:34 pm »
Ik ben bezig een animatie te renderen. Hierbij heb ik een vraag over het formaat van de afbeelding (render losse frames).

Wat is de functie van de slider onder resolutie? Staat nu ingesteld op 50% Voor zover ik weet heeft dit te maken met het formaat van de afbeelding. Maar die stel ik toch in met resolution (X , Y of de presets zoals nu HDTV720)?



En wat doet compression?

Bij voorbaat dank voor de hulp :)

9
Andere software / Map generator: Njob
« Gepost op: 03 januari 2015, 12:03:43 pm »
Ik kwam deze toevallig tegen, Njob: http://charles.hollemeersch.net/njob



Je kunt er vrij eenvoudig en snel allerlei maps mee maken: normals, specular, etc.

Het is gratis en opensource. Draait  - bij mij - ook onder Linux met behulp van Wine.

10
Belichting en Rendering / .Hdr bestanden lezen/bekijken
« Gepost op: 02 januari 2015, 19:14:22 pm »
Voor belichting gebruik ik vaak  environment lighting nu heb ik geleerd om mutilple importance sampling aan te vinken voor een betere render kwaliteit. Als map resolution (samples) - te vinden onder de world settings, helemaal onderaan - moet je de langste zijde van je Hdri afbeelding gebruiken/invullen.

Probleem: ik gebruik .Hdr bestanden en ik heb geen flauw idee hoe deze te openen om zo het afbeeldingsformaat af te lezen.

Is .Hdr trouwens wel een afbeelding  ????

Iemand een tip? 

Bedankt  :)

11
Animatie en Rigging / Serie van frames renderen
« Gepost op: 05 november 2014, 18:05:21 pm »
Ik ben bezig een animatie te renderen. Alleen zijn sommige afbeeldingen mislukt en moeten dus opnieuw.

Ik kan dat 1 voor 1 doen (handmatig).... maar is er niet  een mogelijkheid om de frame nummers op te geven.

Dat Blender bijvoorbeeld frame: 2, 6, 30, 120, 135, etc... in 1 keer renderd. Kan dat?

12
Modelleren / Probleem met de Lattice modifier
« Gepost op: 15 oktober 2014, 10:50:16 am »
Ik ben bezig om een houten vat te maken. De bolling van het vat doe ik met de Lattice modifier.  Zodra ik echter de transform tools gebruik (bv. roteren of schalen) vliegt Blender eruit bij mij.

Iemand een idee hoe dit kan? Ik snap er helemaal niks van  :o.

(Het enige wat ik kan bedenken is dat dit een zware bewerking is en dat mijn computer dit niet aankan)

13
Materialen en Texturing / Texture verwijderen van faces
« Gepost op: 12 oktober 2014, 22:28:52 pm »
Hallo allemaal,

Ik kom weer eens lang met een nieuwe vraag  :)

Ik ben bezig een mok/beker te maken met daarop een bedrukking. 



Voor de bedrukking met de texture heb ik 2 pogingen gedaan. De 1e poging was de plaatsing te laag... dus dat moet hoger dacht ik. Is ook gelukt maar toen ik naar het resultaat keek zag ik tot mijn verbazing dat bij poging 2 er nog een texture zichtbaar is van de 1e poging.

Vraag: hoe kan de texture van de geselecteerde faces (zie afbeelding) verwijderen?

14
Modelleren / Probleem met Mirror Modifier
« Gepost op: 13 september 2014, 08:58:46 am »
Ik ben bezig met deze tutorial:

http://cgi.tutsplus.com/tutorials/model-texture-and-render-a-photorealistic-kitchen-in-blender-and-yafaray--cg-473

Ik loop echter vast bij stap: 10 - 15

Als ik de Mirror modifier toepas dam krijg ik deze uitkomst:


Zonder onderstaande stap (stap 12: extrude) van de tutorial lukt het wel:


Iemand een idee wat ik fout doe/hoe dit te verhelpen? Bedankt alvast  :)

15
Hardware / Grafische kaart: geschikt voor Blender?
« Gepost op: 07 september 2014, 07:02:43 am »
Ik ga een 2e hands mini laptopje (netbook) aanschaffen voor tekstverwerken (=hoofd doel). 

Nu kwam ik deze tegen voor een leuk prijsje:
http://www.laptopshop.nl/product/135934/asus-eee-pc-1015pn-zwart.html

Er zit in ieder geval een grafische kaart in: NVIDIA ION 2

Kan Blender hiermee uit de voeten? Ik bedoel dan renderen op GPU i.p.v CPU. Zover ik begrepen heb gaat renderen op GPU veel sneller.

PS.   Mijn huidige computer heeft geen eens een grafische kaart  :-[

Pagina's: [1] 2