Topic: master voor alle drivers  (gelezen 5640 keer)


Offline Niek_S

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 07 mei 2017, 14:50:41 pm »
Hoi, Ik ben bezig om drivers op te zetten in blender.
Het lukt mij om deze in properties channel te zetten en te linken zodat het beweegt en ik niet elke keer door de outliner heen moet om het onderdeel te zoeken.
Nu ben ik eigenlijk opzoek naar iets wat het nog sneller maakt.
bijvoorbeeld dat ik 1 empty gebruik om in de properties channel alle bewegingen van ander onderdelen (objecten) kan besturen. (de master)
weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

groet,

Niek

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 07 mei 2017, 17:20:16 pm »
Klinkt heel interessant, alleen begrijp ik niet precies wat je bedoelt.Sorry.

Offline Niek_S

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 07 mei 2017, 21:39:02 pm »
Ik wil met 1 object geselecteerd, andere drivers kunnen benaderen van  b.v object 2.
Dit is inmiddels wel gelukt. ik zal later uitleggen hoe ik het heb gedaan.
Andere vraag die gerelateerd is:
Ik heb een rij met emptys 1 tot en met 20.
op empty 1 staat mijn object 1. Object 1 wil ik met een driver van object 1 naar 4 toe sturen. dit lukt empty 1 heeft influence value 0 en empty 4 heeft value 1.
nu moet mijn object 1 ook precies op de 2 en 3 terecht kunnen komen.
Kan ik iets invullen bij de drivers dat ik dit in stappen kan doen?

Ik kan wel iets met een script toevoeging doen, maar informatie hierover is een ramp.
Geen idee wat il bij scripted express zou kunnen invullen. of bij single property (var) iets toevoegen wat werkt

« Laatst bewerkt op: 07 mei 2017, 21:41:08 pm door Niek_S »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 08 mei 2017, 08:35:53 am »
Het is erg goed dat je hier mee bezig bent. Enige tijd geleden heb ik gekeken naar scripted drivers en heb toen wat muizenstapjes naar deze vaardigheid kunnen maken. Toen ik het enige maanden later weer probeerde was ik alle opgedane kennis weer vergeten. Had ik beter moeten documenteren.
Ik kan je alleen maar mentaal steunen in deze queste. Sorry.

Offline Niek_S

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 08 mei 2017, 12:17:22 pm »
Ja klote, blender is meer voor poppetjes maken lijkt het.
Ik heb dit voor elkaar gekregen.
object add custom properties 
dan constraints. b.v copy location.
Press N daar zie je de properties van add custom properties van je object.
ga nu weer naar je constraints en rechtermuisknop om je influence slider. add drver selecteer from target. dan kiez je de properties onder je N menu. en is het gekoppled.
Nu werkt het nog niet gelijk.
daarvoor ga je naar je graph editor en selecteer je onderin drivers. nu komen die links in het menun tevoorschijn. klik hier op. Druk nu nog een keer op N om het menu rechts op te laten komen. en selecter drivers tab. By Type Kies je bijvoorbeeld Minimum value of Maximum. en dan zou de beweging bij de slider moeten werken.
Dit is dus ook toe te passen op een ander object. waarbij A de constraint heeft maar B de properties prop in het N menu. dan kun je toch A bewegen zonder deze nog op te hoeven zoeken. dan is het wel handig om B op een toegankelijke plaats te hebben

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 08 mei 2017, 13:13:20 pm »
Als Blender alleen voor poppetjes was noemde ze het makehuman, Je weg vinden in dit programma zal het zijn.

Offline Niek_S

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 08 mei 2017, 13:20:04 pm »
Hoe dan ::)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 08 mei 2017, 14:04:51 pm »

Offline Niek_S

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 08 mei 2017, 14:13:39 pm »
Bedankt, ik heb hem al gezien, ik ben naar iets anders opzoek. Ik moet de slider anders krijgen zegmaar inplaats van 0-0,5-1 moet ik 1-2-3 hebben om in te vullen. dit  omdat ik anders 20 tot 30 waardes tussen 0 en 1 moet invullen.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 08 mei 2017, 14:47:23 pm »
Citaat
Hoe dan ::)
Bij de eerste steile heuvel gewoon rechtdoor blijven gaan! ;)
En nog eens en nog eens en....

Offline Niek_S

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 08 mei 2017, 14:48:30 pm »
hier heb ik een voorbeeld van wat ik probeer te behalen. https://we.tl/ul5Cr7JdKo
Als ik  jump to previous/next frame begint er eentje stapjes te maken to het einde.
Dit zelfde wil ik eigenlijk ook doen maar dan in N menu onder properties prop value.

groeten
Niek