Topic: [Cycles] Waar staat "de Material Settings" ?...  (gelezen 1919 keer)


superjamie

« Gepost op: 10 januari 2017, 11:17:37 am »
Hoi medeblenders...

Ondanks dat ik mezelf bezig wilt houden met lucide dromen... heb ik nog een
vraagje over blender cycles render...

Waar kan ik "de Material Settings" vinden ?... om de bump te kunnen veranderen in
displacement ?...

Het probleem is dat als ik displacement mapping wil doen
met "de displacement modifier", dat blender dan crasht bij mijn computer... ik
heb dus wel een redelijk goede grafische kaart (NVIDIA), weet alleen niet welke
precies...

Ik kan wel redelijk cyclen met mijn grafische kaart, maar is niet goed genoeg om
enorme details te creëren met de displacement modifier...


Dus is mijn vraag alsvolgt:

Waar kan ik "de Material Settings" vinden om "Bump" te veranderen
naar "displacement" ?..., zodat ik voor blender cycles render detail kan nabootsen,
zonder elen veel triangles te hoeven creëren ?...

Hebben jullie enig idee ?... alvast bedankt,
groetjes Jamie.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 10 januari 2017, 16:02:10 pm »
Een texture gebruiken in de displacement kan veel geheugen opeten, maar om nu een displacement map ook nog eens bump te geven kost nog meer en totaal overbodig om te doen want je hoogt het al op.
Ik denk dat je bepaalde procedures door elkaar haalt en als het vast slaat gebruik je minder vertexen dus minder subdivide, ook een pc heeft grenzen en die moet je leren tot hoever je pc kan gaan.
Gewoon aftasten wat mogelijk is.
Na het maken van een displacement map kun je die gebruiken om te na bootsen echter zal je weer subdivide moeten gebruiken voor een resultaat.
De nodes zijn je material settings en een displacement map bak je dit zijn 2 verschillende dingen.
En probeer met quad te werken blender is niet zo goed met triangles.
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2017, 16:04:17 pm door Ruud »