Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - P D

Pagina's: [1] 2
1
Onderhanden werk / Stilleven met Emaille
« Gepost op: 14 februari 2017, 22:19:06 pm »
Ben weer begonnen met een stilleven. Het is nog lang niet klaar maar wil het toch met jullie delen.
Er moet nog van alles bij komen. Het blauwe kruikje moet nog wat meer beschadigingen krijgen.



2
Experimenten / Bezier
« Gepost op: 06 februari 2017, 14:21:52 pm »
Een vraagje; ik heb een deze vorm gemaakt met behulp van een bezier.
Kan ik van deze vorm een vast object maken, met zoiets als b.v. aplay
zodanig dat het losgekoppeld is van die bezier



3
Onderhanden werk / Brood op de plank
« Gepost op: 27 januari 2017, 14:55:48 pm »
ik vindt, dat er eindelijk eens wat brood op de plank moet komen. :D



4
Experimenten / vorm uit movie vastleggen als object
« Gepost op: 23 januari 2017, 10:38:28 am »



Graag wil ik een vorm uit een movie copieren als een vast object zoals de doek op de afbeelding.
Enkele weken geleden heb ik dat nog ergens in een tutorial op dit forum gezien maar ik weet niet meer welke tutorial dat was.
ik weet ook nog dat ik die vorm moest kopiëren maar als ik dat nu doe wordt de doek weer een recht plane. (zowel in Object mode als Edit mode)
Wie kan mij helpen? :)

5
Onderhanden werk / SteamPunk
« Gepost op: 13 december 2016, 19:18:47 pm »
ik wil in de toekomst wat meer dingetjes te maken in SteamPunk.
Hier mijn eerste resultaat. Mijn bedoeling is om deze ook in werkelijkheid te bouwen.
Voordat ik problemen krijg; (niet schietend) ;)



6
Onderhanden werk / Fruit
« Gepost op: 27 november 2016, 13:59:16 pm »
Mijn uitdaging is om zo realistisch mogelijk fruit te maken.
ik wil ook nog wat ander fruit gaan maken.
Mijn eerste probleempje is; ik wil alleen de randen van de appels blurren, nu heb ik een blur filter over alles heen maar ik wil dat hij binnenin scherp blijft.
Het is een techniek die ik ook in de schilderkunst gebruik, om een niet zo'n scherp uitgesneden appel te maken zodanig hij een beetje met de achtergrond wordt samengevoegd.
Weet iemand daarvoor een oplossing.


7
Leuterhoek / Modelbouw
« Gepost op: 27 februari 2015, 16:39:14 pm »
Ben weer even terug op het forum.
Ik ben een tijdje bezig geweest met modelbouw, het oude stadje wat ik ook met blender heb gemaakt heb ik nu in een diorama gebouwd en werkelijk gebouwd.
Hiermee sta ik volgende week 6 7 en 8 Mrt. in het spoorwegmuseum in Utrecht.
Tevens wordt er een wedstrijd gehouden door de beste modelbouwers van Europa. Ik heb al vaker deze wedstrijd gewonnen. ook in Engeland en Belgie heb ik eerste prijzen gewonnen.
Dit keer maak ik minder kans op prijzen omdat er te weinig rijdend materieel in het stadje rijd. het enigste is een oude tram die van links naar rechts over de brug, op en neer pendeld.
Het geheel is op een unieke manier in een vertekend perspectief gebouwd. Het unieke is dat de schaal op de voorgrond 1:30 is en achter in het diorama 1:100, waardoor het een sterk diepte effect heeft.
Op de twee onderste foto's zie je het vooraanzicht en het vertekende zijaanzicht.
Dus als jullie geïnteresseerd zijn, kom naar Utrecht.
Het duurt nog wel even voordat ik weer met Blender ga werken. ik heb het nog even te druk met verschillende beurzen. Misschien even een tussendoortje.






   

8
Onderhanden werk / Tomaten
« Gepost op: 10 januari 2015, 12:59:06 pm »
Vandaag geprobeerd een zo realistisch mogelijke tomaat te creëren.
Laat alle kritiek maar los ik ben altijd in voor verbeteringen.


9
Eindresultaten / Oude Schuur
« Gepost op: 06 januari 2015, 12:49:27 pm »
Weer een schilderijtje, foto of computerkunst  hoe noem je zoiets ? ? ? ik weet het niet ???
Zelf heb ik het idee dat ik aan het schilderen ben.

Laat jullie kritiek maar los, het wordt er iedere keer weer beter van



10
Experimenten / Belichting
« Gepost op: 03 januari 2015, 16:41:36 pm »
ik zat een beetje met de belichting te stoeien en kwam op het idee om een contrastkaart tijdelijk toe te voegen aan mijn objecten.
Dit is een techniek die ik ook altijd gebruikte voor mijn schilderijen te fotograferen.
De bedoeling van de contrastkaart is dat je daarop ieder vakje kan zien van licht naar donker.
Deze techniek werkt in blender ook zeer goed.

Afbeelding 1 is onderbelicht je kunt de laatste donkere gedeeltes niet meer onderscheiden.
Afbeelding 2 is goed belicht hier kun je alle vakken onderscheiden.
Afbeelding 3 kun je de lichte vlakken niet allemaal onderscheiden

Voor belangstellenden heb ik de contrastkaart toegevoegd.





11
Leuterhoek / oliebollen
« Gepost op: 30 december 2014, 11:33:47 am »
Even wat oliebollen gebakken voor die gene die zin heeft :D
Er zullen bij jullie best wel mensen zijn die een beter recept hebben. :P dit was maar een vluggertje.
Of ze zullen smaken weet ik niet maar het komt uit een goed hart.

Allen een prettige jaarwisseling.


12
Over Blender / Meten in blender
« Gepost op: 29 december 2014, 12:06:18 pm »
ik ben al verschillende keren tegen een probleempje gelopen.

Voorbeeld: ik heb een muur getekend in blender de maten kan ik wel ingeven dat is niet het probleem.
Nu wil ik b.v. in deze muur 85 cm vanaf de linker zijde een deur maken.
Hoe kan ik de positie van die lijn (loopcut) exact 85 cm ingeven? (dus niet ongeveer naar 85 cm verschuiven)
Ik heb al verschillende tutorials bekeken maar daarvoor vindt ik geen oplossing.

13
Onderhanden werk / Zweefvliegtuig ASK-23
« Gepost op: 22 december 2014, 17:00:48 pm »
Vandaag met een nieuw project gestart.
Mijn opleidings kist waar ik vele uren in heb gevlogen.
Dit keer niet zo'n groot project.



14
Onderhanden werk / Huiskamer anno 1952
« Gepost op: 01 december 2014, 12:22:22 pm »
Je kunt merken dat ik ouder wordt, ik ga terug naar mijn eerste herinneringen.
Ik wil proberen de huiskamer waarin ik opgegroeid ben, te reconstrueren.
Voor de deur zoek ik nog een oplossing, graag wil ik er een soort structuur inbrengen van kwast streken op een bescheiden manier en daarop wat glans maar dat lukt me nog niet.
Heeft iemand daarvoor een oplossing?

Helaas kan ik op dit moment geen afbeelding toevoegen, een of andere storing bij Postimage.com denk ik

15
Experimenten / antiek glas
« Gepost op: 11 november 2014, 15:28:16 pm »
ik heb geprobeerd een klassiek schilderijtje te maken met antiek glas.
Zoiets maken met Blender is het voor mij toch moeilijker dan om zoiets te schilderen. :-\

Een klein probleempje met de pijp daar zie ik wat faces die ik er niet uit krijg.


Pagina's: [1] 2