Topic: Tweede Auto  (gelezen 2409 keer)


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,028
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 26 januari 2015, 21:06:06 pm »
Mijn tweede auto , uit de losse pols ontworpen, dus zonder referenties of fotos
...
Hmm, volgende keer proefrendertje maken , ik zie een foutje in de lak , kleintje maar...
En omdat ik 20 stappen terug had gedaan om iets te herstellen zijn mijn spiegeltjes weer klein geworden...

Nou ja, ik maak 'm af en post hem opnieuw, ik had hem over twee computers gerendert maar was vergeten de HDRI-World-texture mee te kopieren naar mijn andere computer.... Nu zien jullie mooi het verschil , met of zonder mooie 3d lucht....

Opnieuw dan maar weer....Zodra die klaar is doe ik nog een render.....
Inmiddels is de derde auto al half klaar , hier heb ik meer los plaatwerk met mooie aansluitrandjes , om problemen in de glans
te voorkomen, bovendien is het onrealistisch, en inefficient om je halve koetswerk uit één plaat te willen bouwen...



Na de volgende heb ik genoeg ervaring opgedaan om mijn Gallardo af te maken, ik vond het plaatwerk moeilijk....:)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,334
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 26 januari 2015, 21:30:25 pm »
Het ziet er goed uit auto's zijn best lastig.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,583
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 27 januari 2015, 10:38:19 am »
Wat een grote productie heb je dit jaar al weer. Ziet er goed uit.

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,481
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 27 januari 2015, 11:54:26 am »
Mooi gemodelleerd maar de glans geeft de auto een plastic uiterlijk.
Het lijkt me niet makkelijk om een auto te modeleren maar ik denk dat je derde auto uit meerdere delen er nog mooier en beter uit komt te zien.

Voor auto lak kun je hier een blend.file downloden met een shader car.
Misschien heb je er wat aan.

https://bwide.wordpress.com/node-groups/bwide-nodepack-for-blender/

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,384
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #4 Gepost op: 27 januari 2015, 22:45:17 pm »
Ben eigenlijk wel benieuwd naar die Gallardo.  8)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,028
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 27 januari 2015, 22:46:48 pm »
Ik dacht er net aan... Ik ben al een nieuwe blender render aan het renderen....
Maar de rendertijden zijn dusdanig , 10 minuten per frame , dat renderen met Cycles niet heel veel langer duurt , en wel exrtra kwaliteit op gaat leveren....
In Blenderrender heb ik nu niet eens Ambient Occlusion gebruikt , er is ook iets te weinig te weerspiegelen in de scene...

Maar goed ik post de nieuwe renders hier ! :) De Auto is inmiddels bijgewerkt....:)

Oh, ik zie dat die materialen ook voor Cycles zijn.... Komt goed ! Thnx  ::)



« Laatst bewerkt op: 27 januari 2015, 22:48:50 pm door blenderbrammetje »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,028
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 01 februari 2015, 21:58:31 pm »
Ok , nu zijn de foutjes eruit , check mijn lak ,
Had ik misschien een andere shader moeten gebruiken voor meer metallic-look....
Hoewel ik eerst nog drie andere animaties af ga maken,

Zijn de auto's erg geschikt om een scene mee te proberen.... De derde is bijna af....


Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,481
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #7 Gepost op: 01 februari 2015, 22:20:43 pm »
Mooi hoor het ziet er strak uit maar zoals je zelf al zegt zou het met een metallic lak nog mooier zijn.
Misschien is deze wat voor challenge lekkere autodrop ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,384
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #8 Gepost op: 01 februari 2015, 22:23:48 pm »
Met andere lak zou de auto wel beter tot zijn recht komen denk ik maar verder ziet het er goed uit.  8)

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 541
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #9 Gepost op: 01 februari 2015, 23:58:45 pm »
Mag ik deze tutorial aanraden?  :)


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,028
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 02 februari 2015, 19:11:59 pm »
Ja , mooie lak maar is ook weer cycles....
 8)

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 541
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #11 Gepost op: 02 februari 2015, 21:45:56 pm »
Ja , mooie lak maar is ook weer cycles....
 8)
Yep. Je zou er bijna een conclusie uit gaan trekken, vind je niet?  ;D

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,028
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 04 februari 2015, 16:25:17 pm »
Ha ha ! :)

Ja maar ik ben zo iemand die eerst het maximale uit de blender renderer wil halen ,
zo leer je ook alle mogelijkheden van het programma kennen , maar goed.
Ik weet dat je met de blender-renderer ook autolak kunt maken.....

In deze scene was ook te weinig te weerspiegelen , dat komt goed.
Ik zal na het filmpje dat ik nu aan het renderen ben een cycles-image maken om te vergelijken, maar dan
moet ik alles een nieuw materiaal geven enzo. :) Cycles biedt meer realisme en bouncing.....en heeft snelle ambient occlusion....
Alles heeft voor en nadelen.... De Auto's komen in een animatie.... Het is maar een oefening  :o

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,384
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #13 Gepost op: 04 februari 2015, 16:57:47 pm »
Je kunt ook het materiaalin cycles opzetten en dan use nodes uitvinken. Het materiaal gaat er vaak wat anders uitzien maar dat kun je weer aanpassen. Je hebt dan in ieder geval een goede basisopzet voor je materiaal.