Topic: uv mapping  (gelezen 17619 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #30 Gepost op: 16 mei 2015, 00:49:26 am »
Zo ziet hij er in cycles render uit. Hier zie je ook het effect van wat Mortalae al zei over het overnemen van de huidtexture naar de vacht.
Dat had ik in mijn vorige post niet gedaan want die vraag had ik even gemist.  ;D



Offline robert

  • Member
  • *
  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 16 mei 2015, 10:09:44 am »
Wauw!
Bedankt voor alle snelle reacties!
Wat een beetje nachtrust al niet kan doen!
 :)

Ik ga me er later nog even wat dieper instorten, maar het lijkt te overzien!
Thanx!

Offline robert

  • Member
  • *
  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 16 mei 2015, 12:42:48 pm »
Ben even bezig geweest met jullie aanwijzingen. De eerste aanpassingen van jvl lukte prima!
Na Mortalae raak ik een beetje in de war: Blender render en cycles ...
Zijn dat twee onafhankelijke render systemen. Kun je daartussen switchen?
Ik hoor dat cycles superieur is ... maar de aanwijzingen van Mortalae krijg ik (nog)niet voor elkaar.

Edit: ik snap ondertussen dat het tweede gedeelte van de uitleg van Mortalae (over het particle systeem) over de haren gaat. Had ik eerst niet door. Eigenaardig hoe je informatie dan niet binnen krijgt. Geeft wel aan hoezeer ik de logica van blender nog niet door heb ...)


De aanwijzingen van JvL, gaan die verder met cycles?
Ga er later nog wel mee verder ... maar in ieder geval bedankt!

« Laatst bewerkt op: 16 mei 2015, 17:46:20 pm door robert »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #33 Gepost op: 16 mei 2015, 12:50:37 pm »
Ik ben ook even bezig geweest met je blend.file in Blenderender.
Ik denk dat je het materiaal van het konijn moet verwijderen en dan een nieuw materiaal maken en zet bij Materiaal/ Specular op 0.137

Bij Particles kun je bij Kink een andere instelling gebruiken bv. Radial jij hebt hem op Nothing staan.

Dit is het resultaat.
 


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #34 Gepost op: 16 mei 2015, 13:05:20 pm »
Het zijn inderdaad twee verschillende render engines maar cycles is niet superieur hoor.
Het verschil is meer dat cycles geschikt is voor fotorealisme en blender render wat minder. Welke je gebruikt hangt van je einddoel en voorkeur af.

Het laatste voorbeeld dat ik gaf heb ik gedaan om te laten zien hoe het in er in cycles uitziet maar in blender render werkt het precies hetzelfde.

Als je nog vragen hebt stel ze gerust.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 16 mei 2015, 13:11:29 pm »
Robert bomen en bos het overzicht raak je snel kwijt toch is het goed te overzien als je modeleren texturing licht en renderen onderscheid.
renderen in cycles maakt de textures en belichting teniet van de internal render en andersom, je model of scene verandert echter niet.
De studie in blender duurt 3 jaar er is ook zoveel materie te ontdekken.
Oefening baart kunst :)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #36 Gepost op: 16 mei 2015, 13:12:56 pm »
Je kunt ook direct op het model kleuren.
Kies Textuur Paint en add paintslot kies nu diffusecolor en bevestig dit met ok.
Klaar en kleuren maar.

« Laatst bewerkt op: 16 mei 2015, 13:24:54 pm door ijp »

Offline robert

  • Member
  • *
  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 16 mei 2015, 17:39:27 pm »
Ah!
Begrijp ik goed dat het onderstaande gedeelte te maken heeft met het kleuren van de haren?


...

Nadat je materiaal hebt gemaakt (ander dan van je object), kan je onder de settings van je particle system, kopje Render, je materiaal selecteren.





Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 16 mei 2015, 18:32:37 pm »
Ah!
Begrijp ik goed dat het onderstaande gedeelte te maken heeft met het kleuren van de haren?


...

Nadat je materiaal hebt gemaakt (ander dan van je object), kan je onder de settings van je particle system, kopje Render, je materiaal selecteren.





Ja.
Ave, morituri te salutant.

Offline robert

  • Member
  • *
  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 18 mei 2015, 07:50:01 am »
Gisteren is het toch 'allemaal' gelukt!
Het geheel heeft nog wat fine-tunig nodig, maar ondertussen ben ik weer enorm blij dat er weer een drempel over is!
En! met nodes gewerkt, voor de eerste keer.... En het viel best mee  ::)
Voor diegenen die meeleefden: een link naar twee keer hetzelfde filmpje (een afbeelding uploaden wil hij vandaag even niet). Kan nog wel een hoop aan geschaafd worden ... maar voor nu even goed ...

https://www.dropbox.com/sh/v333w72p4p5nxkv/AACyX4fVKfDBmshNnV6MCEJUa?dl=0
Thanx

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #40 Gepost op: 18 mei 2015, 07:59:13 am »
Mooi dat het allemaal gelukt is en dat je weer nieuwe dingen geleerd hebt want is uiteindelijk toch het doel.
Zal vanavond even je filmpje bekijken.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 18 mei 2015, 09:05:40 am »
Leuk filmpje, lief karaktertje. Ga je er nog meer mee doen of blijft het hierbij en ga je andere karaktertjes maken of juist iets heel anders?

Offline robert

  • Member
  • *
  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 18 mei 2015, 10:42:46 am »
dank koos2,
Voorlopig was dit een projectje om maar even van de straat te blijven, Dit konijn lijkt me een leuke basis om ervaring op te doen in animatie, of een achtergrondje erbij, of met belichting, of met camera standpunten, of ik heb leuke dingen gezien waarin je hem kunt laten dansen op je hand ..., of een familie erbij te maken ...
Voorlopig is de vakantie echter weer voorbij ... dan zal het wel weer even op een lager pitje gaan.

We zien wel hoe het loopt ... Ik ben al verschillende keren 'begonnen' met Blender, en hier op dit forum vind ik de sfeer erg goed, dus daar ligt het niet aan als ik weer even onderduik.  :D
Nogmaals: we zien wel hoe het loopt!
en nogmaals 2: thnx voor alle hulp!

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #43 Gepost op: 18 mei 2015, 19:14:32 pm »
Heb hem bekeken en het ziet er zeker niet verkeerd uit voor een eerste animatie met alles erop en eraan.  ;)

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 18 mei 2015, 20:08:13 pm »
aaah, wat een tof konijntje  ;D super leuk hoe die oortjes zo meebewegen als hij loopt. Echt knap gedaan. Dat lukt mij nog niet hoor (na bijna 1 jaar Blenderen). Complimenten!!!