Topic: Oude Schuur  (gelezen 10228 keer)


Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 07 januari 2015, 17:30:55 pm »
Ik denk dat ik er een gevonden heb.
http://vimeo.com/54131520
Dit is nu weer een tutorial zoals een tutorial moet zijn, recht voor z'n raap zonder nonsens.
Er zijn mij verschillende dingen duidelijker geworden ondanks dat ik ongeveer met dezelfde nodes heb gewerkt.
Het enige verschil zat hem in de plaatsing van het mos, dat had ik met vertex paint geregeld maar dat geeft hetzelfde resultaat.
Wat ik niet helemaal goed had in mijn plaatje was de colorramp die ik niet helemaal goed had ingesteld.
Wat ik b.v. niet wist: van de verschillende kleuren aansluitingen op de nodes en waarvoor die dienen. en ook niet de uitleg over textuur coordinate
Ook hoe je een group van de nodes kan maken.
Kortom een super tutorial voor iedereen aan te bevelen.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #16 Gepost op: 08 januari 2015, 14:45:31 pm »
Ik heb deze tutorial ook een speciaal plaatsje gegeven. ;)

Offline Fritsje15

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 30 april 2015, 21:09:50 pm »
Weer een schilderijtje, foto of computerkunst  hoe noem je zoiets ? ? ? ik weet het niet ???
Zelf heb ik het idee dat ik aan het schilderen ben.

Laat jullie kritiek maar los, het wordt er iedere keer weer beter van



Ongelooflijk goed ! Maar tegelijkertijd zie ik ook een aantal verbeter punten.
De combinatie van stenen, de muuranker, de deur en stok tegen de deur zijn erg mooi opgezet. compositie is in mijn ogen goed gelukt.

Groot punt van aandacht. Je kleur gebruik. De belichting geeft aan dat het een nazomer avond is waarbij de temperatuur een 25 a 30 graden is. het geheel is daarbij iet wat overbelicht in mijn ogen. Hierdoor worden zowel de stenen alsook het gras feller in kleur. Het is een keuze die ik anders zou doen, maar in realiteit is het mogelijk. Daarnaast valt me je grootte van de stenen nogal op. Of eerlijk gezegd, hoe klein ze zijn in verhouding tot het gras maar misschien nog wel belangrijker: de deur.

De onderste lat van de deur zal een hoogte hebben van 10 tot 15 cm. (De stenen zijn vele malen kleiner). Ik heb veel inspectie werk gedaan bij boerderijen en daar ook veel van deze situaties gezet. De muur bevat slechte/ nagenoeg geen mortel. Stenen van nu (waal formaat 200x50x90-100mm) jou stenen zijn eerder 30 bij 40 mm. Interessant punt van deze tekening ;)

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn feedback  ;)

Nogmaals, knap werk !

Groet,

Frits

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 30 april 2015, 21:39:15 pm »
De onderste lat van de deur had ik zelf veel hoger ingeschat n.l. zo'n 25 cm.
En dan kom ik op heel andere maten zowel het gras als de stenen.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 05 mei 2015, 22:14:45 pm »
Bruut ! best realistisch ook...

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 06 mei 2015, 07:52:10 am »
Zoooo :o dat ziet er echt goed uit. Super gedaan PD, het is weer een prachtig mooi stilleven geworden. Met het oog van een kunstenaar gemaakt, dat is te zien! Ik vind het mooi hoe de schaduw van het paaltje met het paaltje zelf een driehoek vormt, die de compositie in balans houdt. En de paardebloemen vind ik ook echt goed!

Nog een tipje voor nodes: ik gebruik vaak de alfa channel om twee materialen van totaal andere aard in 1 materiaal te krijgen. Dan maak ik een plaatje in Gimp met dat wat het eerste materiaal moet worden zwart, en de tweede alfa. Sla op als png (png-24). Dat plaatje doe ik dan in een image texture node en dat map ik dan goed op mijn object. Daarmee kun je bijvoorbeeld een materiaal in Blender maken waarvan een deel goud glanzend is en een deel dat mat, ruw en grijs is. Alsof iets ingelegd is ofzo. Sluit die image texture dan alleen met het alfa channel aan in de fac van de mix shader en zet de twee materialen aan je shader inputs. Tadaaaa! Had ik zelf een paar maanden geleden bedacht  8) en werkt super  :D !!

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 06 mei 2015, 11:42:29 am »
Een beetje oude koeien uit de sloot halen.
Deze afbeelding staat al 4 maanden op het forum. ;D

Toch bedankt voor de complimenten :D :D


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #22 Gepost op: 06 mei 2015, 14:44:51 pm »
Dat kan wel zijn maar hij is perfect en verdient een 2e kans. ;)

Offline Ellajiw

  • Member
  • *
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 08 mei 2015, 11:17:22 am »
Oh ouwe koeien, oeps :-X  Maar altijd leuk toch, complimenten?!