Topic: Dansende dame (.bvh gebruikt)  (gelezen 7261 keer)


Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 06 juli 2012, 09:35:20 am »
Bij het terugzoeken van een manga plaatjes (zie hier http://dbc.mad-creations.nl/viewtopic.php?f=15&t=81) heb ik dit leuke gif herontdekt ..



En dan heb ik er iets gedaan, namelijk de verschillende fasen van de dans te gaan gebruiken, wat ik niet meer weet HOE ik dat deed,    :?:
« Laatst bewerkt op: 06 juli 2012, 09:53:01 am door Jogai »
Doei
       Peter

Offline Jogai

  • Member
  • *
  • Berichten: 238
    • Bekijk profiel
    • http://jogai.nl
« Reactie #1 Gepost op: 06 juli 2012, 09:51:13 am »
Dit zal je wel met motion capture data gedaan hebben, wat opgeslagen zit in een bvh file.

Hier is een recente video (in het engels) die vrij eenvoudig uitleg geeft over het gebruik van bvh files in blender: http://www.youtube.com/watch?v=9uqLaEZQg5s&hd=1
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 06 juli 2012, 10:06:02 am »
Klopt precies Jogai en  de link is ook heel leuk ... ik denk dat ik het 'toen' anders geleerd heb ...

Hier nog een herontdekte (net als gif gemaakt en een foutje met de duimen==> stokken?!):
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Doei
       Peter

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 06 juli 2012, 20:43:39 pm »
Nou daar waag ik me nog aan hoor, ik zal eerst proberen om een stil staand plaatje te maken
Aan animeren begin ik nog niet. :D
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 16 juli 2012, 08:34:33 am »
Citaat van: "ijp"
Nou daar waag ik me nog aan hoor, ik zal eerst proberen om een stil staand plaatje te maken
Aan animeren begin ik nog niet. :D

Hallo Wil,
Oh, annimaties zijn net leuk!
Men hoeft niet meteen met zo ingewikkelde dingen als BVH te beginnen!

Beginnen zou ik met wat Blender als cadeau aanbiedt:
1. Start Blender en klik op je standaard cubus.
2. Onder het 3D venster is toch een small ander venster de 'timeline' en aldaar is tamelijk rechts
een ROOD knopje te zien, dat  klikt men om automatisch benodige dingen op te slaan, dus even doen!
3. Schuif de cubus maar ergens naar toe! Gevolg: op tijdstip 1 word de stand van zaken opgeslagen.
4. Klik ergens, b.v net boven de 60  op te timeline! Gevolg, er verschijnt een GROENE streep
5. Schuijf en of  draai maar de cubus ....(doet er niet toe wat, alleen NIET ongemoed laten), gevolg de benodigde
gevens worden bij dat van jou gekozen tijdstip (60) opgeslagen!
6. Klik in het vakje End en wijzig de tijd aldaar op b.v. 70  gevolg het grijze gedeelte (in de tijdbalk venster) wordt 'kleiner'  = hoe lang (in tijd) is de annimatie.
7. Laat maar zien, door op de 'pijltjes' te klikken net als bij en 'gewone' recorder  :)
8. en dan maar stoppen als je genoeg annimatie hebt gezien.

Als je dit al weet, mijn excuses ...

En hoe maak ik er nu iets van om aan anderen te laten zien?
Heb je dit nog nooit gedaan, zeg het maar, er zijn verschillende mogelijkheden  :)

Groetjes
        Peter
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Doei
       Peter

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 16 juli 2012, 15:03:05 pm »
Peter,
Ik weet wel waar de timeline zit maar heb hem nog nooit gebruikt, ik zal wat jij hierboven heb geschreven eens uitproberen.
Als dat lukt dan ga ik mijn aarde proberen te laten roteren en het blikje voorbij laten zweven. :P

Maar eerst de Manga zus afmaken, haar blouse moet nog dicht geknoopt worden en ze moet wat kleur krijgen.

Groetjes Wil.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »