Topic: SculptGL - a webGL Sculpting app  (gelezen 3320 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Gepost op: 18 oktober 2014, 21:04:03 pm »
De titel zegt het al: een online sculpting tool waarmee je leuk kunt spelen  om je sculpting vaardigheden te ontwikkelen ;)

http://stephaneginier.com/sculptgl/

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 18 oktober 2014, 23:27:19 pm »
Sorry JvL ik heb de link geprobeerd maar ik zou zeggen begin maar gewoon te sculpten met Blender  ;)
Deze tutorial is de oude manier maar je behoud wel Quads.

https://www.youtube.com/watch?v=2unpm-Gr5I8

De nieuwere versies van blender hebben in sculpt mode Dyntopo hiermee kun je op een oppervlak plaatselijk structuur aanbrengen maar je behoud dan geen quads maar dit is wel gaaf. ;)
 
http://www.youtube.com/watch?v=opsKPCCFbr4

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #2 Gepost op: 18 oktober 2014, 23:33:50 pm »
Het was maar als een speeltje bedoelt hoor, niet als serieuze vervanging van iets anders.  ;)
Sculpting is sowieso niet mijn ding. Ik heb al een hele tijd Zbrush op mijn pc staan maar zelfs daar heb ik nog nooit echt iets mee gedaan.  ;D

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 18 oktober 2014, 23:59:03 pm »
Toch leuk hoor om er toch iets mee te doen in je animatie bijvoorbeeld de grafstenen een klein beetje ouder maken door er wat scheuren te maken. ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #4 Gepost op: 19 oktober 2014, 01:05:55 am »
Dat soort detailwerk heb ik wel overwogen maar dat bewaar ik denk ik toch maar voor de volgende aangezien ik nog genoeg te doen heb.  ;D