Topic: Re: Kleine puntjes  (gelezen 21490 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #15 Gepost op: 17 september 2013, 21:56:56 pm »
Moet het een beetje hier op lijken.

« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #16 Gepost op: 18 september 2013, 11:01:19 am »
Ik zou het persoonlijk leuk vinden om de kleuren van nederland erin te verwerken (rood, wit, blauw, oranje). de laatste kleur is trouwens ook de kleur van blender.

Ik heb een prachtig idee voor een forum thema. Maar ik vraag me af of dat samen wil werken met de nieuwe forum software:
Het werkt als een one page concept, maar dan niet alleen verticaal of horizontaal, maar beide richtingen op, inclusief alle tussenliggende richtingen (360 graden dus).

Het forum is een enorm prikbord, vol natuurlijk met dingen die we gemaakt hebben met blender, met daartussen de pagina soorten die we hebben (portal, forum overzicht, subforum, onderwerp, profiel, etc). dmv het klikken op links navigeer je dus over dat enorme prikbord naar alle pagina's en tussendoor zie je dus allemaal blender-art langskomen.

Het lijkt me schitterend, maar een hoop werk. Als iemand moeite heeft om dit voor zich zelf te visualiseren, dan wil ik het wel even schetsen en posten.

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 18 september 2013, 11:19:01 am »
Ik denk wel dat ik weet wat je bedoeld, maar het is natuurlijk fijn als je het nog wat duidelijker kunt laten zien, misschien is het wel heel anders dan ik denk dat het is.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #18 Gepost op: 18 september 2013, 13:30:00 pm »
Klinkt goed! Nu hopen dat je het voor elkaar krijgt in combinatie met de nieuwe software.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Jogai

  • Member
  • *
  • Berichten: 238
    • Bekijk profiel
    • http://jogai.nl
« Reactie #19 Gepost op: 18 september 2013, 14:55:07 pm »
@MaD: Ik denk dat ik weet wat je bedoeld, maar dat zal lastig worden als skin bovenop een bestaand forum te zetten. Misschien kun je het als een soort portal maken die de gegevens uit het forum uitleest. Lijkt me wel een hele klus..
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #20 Gepost op: 18 september 2013, 15:00:08 pm »
Citaat van: "Jogai"
@MaD: Ik denk dat ik weet wat je bedoeld, maar dat zal lastig worden als skin bovenop een bestaand forum te zetten. Misschien kun je het als een soort portal maken die de gegevens uit het forum uitleest. Lijkt me wel een hele klus..

Ik heb al een beetje zitten oriƫnteren, en dat wordt inderdaad een lekkere klus ja.
Zat aan een html raamwerk te denken met frames, waarin de verschillende soorten pagina's geladen worden. Navigatie over dat raamwerk dmv javascript.

dat is een methode, maar der zullen vast meer methodes zijn.

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 22 september 2013, 23:01:01 pm »
Ik bedoelde eigenlijk meer dat bijvoorbeeld iedereen een animatie maakt met de woorden Dutch Blender Community erin, zoals het plaatje van IJp....
ik dacht aan wat materiaal voor in die saaie blauwe balken links en rechts in de marges van de site.
Dat is geen kritiek hoor, maar websites bouwen is een vaardigheid die ik niet zo beheers,
vormgeving wel, En het staat nu eenmaal professioneel en de site ziet er aantrekkelijker uit als we hier en daar mooie plaatjes van ons werk
of liever nog animaties en mooie filmpjes kunnen zien,  het is maar een gedachtengang....Ik weet niet hoe moeilijk dat te implementeren is, lijkt me
wel te doen toch, dit is toch een soort PHP-site... Op Databases gebaseerd ? Maar goed de groetjes weer !
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #22 Gepost op: 24 september 2013, 12:32:25 pm »
Citaat van: "blenderbrammetje"
ik dacht aan wat materiaal voor in die saaie blauwe balken links en rechts in de marges van de site.

Aan deze site ga ik niets meer aanpassen. Als ik energie steek in dit forum, dan zal die liggen op het gebied van een nieuwe site. Met die nieuwe site ben ik vooralsnog alleen een hoop van plan. nu de uitvoering nog...

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #23 Gepost op: 08 oktober 2013, 10:43:14 am »
Nog een suggestie:
een voting systeem voor helpende antwoorden. En hoe meer votes, hoe hoger je rang dan.

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 08 oktober 2013, 11:24:17 am »
Hou wel rekening met het volgende.
Op het moment dat er een update van het nieuwe forum komt. Zul je waarschijnlijk ook alle extra toevoegingen die je gemaakt hebt, bij moeten werken.
Dat kan wel eens heel veel werk zijn.

Tenminste dat was een aantal jaar geleden nog zo, toen ik ook zo'n forum had.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline Jogai

  • Member
  • *
  • Berichten: 238
    • Bekijk profiel
    • http://jogai.nl
« Reactie #25 Gepost op: 16 oktober 2013, 10:11:19 am »
Citaat van: "wimblen"
Hou wel rekening met het volgende.
Op het moment dat er een update van het nieuwe forum komt. Zul je waarschijnlijk ook alle extra toevoegingen die je gemaakt hebt, bij moeten werken.
Dat kan wel eens heel veel werk zijn.

Tenminste dat was een aantal jaar geleden nog zo, toen ik ook zo'n forum had.
Volgens mij zijn er nog niet zo veel toevoegingen geinstalleerd, en zeker niet gemaakt. Dit onderwerp gaat ook meer over wat we in V2 van de site/forum zouden willen hebben.

Hier trouwens weer een voorbeeld van een site met een echte blenderheader: http://blender.freemovies.co.uk/ (de tip van RDL)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #26 Gepost op: 11 februari 2014, 09:46:14 am »
Goedemorgen allemaal,
 
Ik ben thuis nog druk bezig met het overstappen naar linux (server draait inmiddels op een raspberry pi!  :lol: ), op mijn eigen laptop heb ik sinds een week weer lamp (Linux, apache, mysql, Php) draaien. Heb hier software machines forum op geinstalleerd en de basis voor een nieuw forum is dus gelegd. Dat installeren ging dus niet zo smooth als ik had verwacht en het imago van de software heeft bij mij even een deukje opgelopen, maar op internet zijn mensen helemaal wild van dit pakket, dus we gaan er mee door.

Ik heb inmiddels een test gedraaid met iframes en javascript en het werkt. De site wordt dus 1 grote plaat met allemaal blender kunst. Binnen die plaat zijn er diverse gebieden van het forum te vinden. De javascript zorgt er dus voor dat je van gebied naar gebied scrollt. Dit was echter een basic test met 3 html pagina's en wat javascript en verder totaal geen inhoudt.

Het schiet alleen allemaal voor geen meter op, welliswaar vanwege valide redenen, maar toch.

Waar ik nog een beetje zoekende in ben (en wellicht dat een ervaren programmeur me hiermee kan helpen?): Hoe kan ik het beste een ontwikkelstraat opzetten? Ik gebruik bluefish om de code te schrijven en het project lokaal te beheren, maar ik moet dit natuurlijk kunnen pushen naar een acceptatie omgeving en een productie omgeving. Iemand suggesties voor tools, methodes, werkwijzen?

Nu werk ik vooral lokaal en bouw ik de software eerste helemaal lokaal, om het vervolgens naar productie te kopieren.

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #27 Gepost op: 11 februari 2014, 12:51:48 pm »
De opzet voor het nieuwe forum klinkt in ieder geval goed.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #28 Gepost op: 19 februari 2014, 16:42:20 pm »
Nieuwe info over het nieuwe forum -> in de vault!  :P

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 782
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #29 Gepost op: 20 februari 2014, 11:21:18 am »
Nieuwe update:

De testsite heeft een nieuw thema. Het is een standaard installatie en lijkt erg op ons huidige thema. het thema wordt nog aangepast (plaatje bijvoorbeeld :-)).

Verder heeft het een portaal als startpagina!

De link naar de testsite kun je vinden in deze post (alleen voor leden)

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl