Topic: Model en sculpt  (gelezen 2762 keer)


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: 04 oktober 2017, 11:14:45 am »
Deze land bezetter die alles negeert zelf de verkiezing is inderdaad een dildo.
Maar goed inmiddels beland bij het haar de laatste fase van dit project, een lastig iets.




Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: 04 oktober 2017, 22:02:23 pm »
Een klein testje of alles renderbaar is dit trekt op het moment een 1.100 MB en goed werkbaar met 10.000 haren en 7 children rendertijd 45 minuten 900 samples.
Ongekamt om het licht goed door te laten om de juiste kleur te zien een lastig iets.


Node voor het haar.

« Laatst bewerkt op: 04 oktober 2017, 22:04:57 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: 05 oktober 2017, 01:57:33 am »



Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,466
    • Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: 05 oktober 2017, 10:42:18 am »
Die met ongekamde haar is wel een goed kapsel voor Mark, kun je hem als wc-borstel gebruiken. ;)

Mooi brilletje. Je lijkt nu bijna klaar. hier kun je blij mee zijn. Wel een beetje creepy belichting, maar daar wordt ongetwijfeld nog aan gewerkt.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: 05 oktober 2017, 11:53:09 am »
Tot zover het haar ik denk dat het klaar is, er is 1 probleempje dat de binnenkant van het model ook haar bevat.
De wenkbrauwen heb ik geconverteerd naar mesh dan naar curve om dikte te geven en weer van curve naar mesh geconverteerd.
Dit zal ook bij het hoofd haar moeten om te kunnen ruimen denk ik.
Of heeft iemand een andere oplossing.

Inderdaad bijna klaar hoewel ik een nieuwe displacement map ga bakken met de oren die zijn nu bijgewerkt en de sculpt nog iets aanpassen.
En juiste belichting opzoeken met een leuke achtergrond of scene ,dus we zijn er nog niet :P

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,466
    • Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: 05 oktober 2017, 12:15:14 pm »
Je kunt de haren toch gewoon weg knippen waar je het niet wilt hebben.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: 05 oktober 2017, 12:36:45 pm »
Nee dat gaat niet ,zodra je de binnenkant gaat bewerken dan verdwijnt het haar van de bovenkant.
1 oplossing is er converteren al maar is deze oplossing juist.
Of wat vergetenik duik er nog in.
De Bril een translucent shader gebruikt voor de steuntjes ,lichtdoorlatend



Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 536
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #82 Gepost op: 05 oktober 2017, 13:18:47 pm »
Je kunt bij haar toch een vertexgroup aangeven die de intensiteit bepaalt?

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: 05 oktober 2017, 13:36:56 pm »
Ik heb het geïsoleerd met een groep, ik kijk het na want ik heb ergens iets gedaan wat niet juist is.
Nu heb ik the weight paint er wel heel licht op gepaint misschien is dat de reden

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,466
    • Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: 05 oktober 2017, 14:37:42 pm »
Het is mij in ieder geval nooit opgevallen dat er ook haar in de schedel groeit. Bij mij zelf groeit er trouwens nauwelijks haar op mijn schedel, maar dat is een ander verhaal.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: 05 oktober 2017, 14:43:26 pm »
Nu met de dildo setting lol, pbr en hdri achtergrond.

De huid node.

« Laatst bewerkt op: 05 oktober 2017, 14:52:23 pm door Ruud »

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,372
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #86 Gepost op: 05 oktober 2017, 15:37:18 pm »
Volgens mij heb je in je particlesystem bij Emission volume geselecteerd en dan krijg je neus haar.  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,379
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #87 Gepost op: 05 oktober 2017, 15:40:42 pm »
Misschien ook even je normals checken?

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: 05 oktober 2017, 15:57:18 pm »
De normals staan goed op een paar bij het oor na maar dat mag het issue niet zijn, ik zal deze week eens gaan speuren waar door dit komt.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: 05 oktober 2017, 16:00:08 pm »
Hulde aan Ijp, inderdaad per ongeluk aangevinkt denk ik. Opnieuw kammen dus lol dat is de mindere kant.

« Laatst bewerkt op: 05 oktober 2017, 16:03:24 pm door Ruud »