Topic: Human skin textures  (gelezen 392 keer)


Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 290
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 18 juli 2017, 10:04:21 am »
Hallo blendaars,

Ik volg op dit moment deze tutorial:
https://cgblender.com/subsurface_scattering
Allemaal leuk en geweldig, maar gelijk ontstaat er een vraag bij mij. Hoe maak je de textures?
Hij geeft zelf aan: "Hi, yes, it is a photo scanned model, I didn't create it though, you can actually download this model with textures on the internet for free."

Ik heb verschillende tutorials gezien, die het anders aanpakken...moeilijk,moeilijk,moeilijk... en uiteindelijk krijg je geen image van, maar een heleboel node setups voordat je aan je skin ├╝berhaupt begonnen bent.  Is er iemand die het wel weet?

Ik ben wel zover gekomen om het te weten dat je het moet unwrappen, texture maken... tja, hoe verder?

Groeten
« Laatst bewerkt op: 19 juli 2017, 15:33:06 pm door Mortalae »
Ave, morituri te salutant.

Online koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,476
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 19 juli 2017, 15:06:50 pm »
Ik teken/schilder het meestal in photoshop. Je kunt ook foto's maken recht van voren en recht van opzij. Die koppelen aan de juiste uv, recht van voren en de andere recht van de zijkant en dan met de clone brush in de paint mode op de juiste uv proecteren, daar zijn wel tutorials van.

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 26 juli 2017, 13:55:35 pm »
Zojuist heb ik de tutorial gezien.
Je kunt misschien van iemand in je omgeving of van jezelf, foto's maken en die gebruiken als 'texture'  uitgangspunt en dan zien, welk effect het spelen met de nodes hebben?

Offline reekje

  • Member
  • *
  • Berichten: 121
    • Bekijk profiel
    • reekje.nl
« Reactie #3 Gepost op: 27 september 2017, 00:20:42 am »
Maak even bij het omkleden een foto van je dijbeen.
Doe die openen in de gimp
pas de canvasgrote aan
dat is rechtsklokken > afbeelding > canvas grote aanpassen
zet die op 1024x1024
schuif dan met je foto over het canvas tot je een mooi deel hebt crop het dan zodat je alleen het stukje over hebt dat je ziet
Sla dit op daarna maak je het seamles
dat kan heel makkelijk maar niet heel mooi daar rechtsklikken > filters > projecyies > naadloos maken
mooier is om het handmatig te doen
fan doe je het volgende rechtsklikken > laag > transformeren > versuiven
dan verschijnet er een venstertje daar in zet je de verschuiving op de helft van het aantalpixels dat je foto texture  breed en hoog is  dis 512 x512
dan zie je de randen
dan kan je met het cloon gereedschap de randen bij werken , hier is op youtube een tuterial van
gewoon even zoeken  op " Hoe gebruik ik het cloon gereedschap in the gimp? "

Hopelijk heb ik je hier mee geholpen
IK ze ziet met een oog!. Geef de armen ook een kans!
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 28 september 2017, 14:34:41 pm »
Wat Koos al zegt verschillende UV maps maken met aanzichten en die gebruiken in texture paint om de uiteindelijke UV map te beschilderen.
Daarna pas met je node setting werken.
« Laatst bewerkt op: 28 september 2017, 14:46:52 pm door Ruud »