Topic: Weer aan het spelen met modifiers.., en deze keer zonder Fcurves!! ;)  (gelezen 3888 keer)


Offline WesleyObrie

  • Member
  • *
  • Berichten: 120
  • Life's a bitch, deal with it!!
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 01 april 2017, 21:40:43 pm »
Hallo!!

Hier even een snelle kijk in mijn nieuwe projectje...
Met het idee in m'n achterhoofd om me alvast te oriënteren voor FaceRig, ben
ik begonnen aan een beestje.
Van het een komt het ander en vervolgens dwaal ik weer heel ergens anders rond...  :o
Zo kwam ik ook deze keer uit op modifiers.., ik hou van modifiers...  ;)
Haha, maar nu dus druk bezig om nog wat gaatjes te vullen en dan maar eens gaan
nadenken over hoe ik net als een echte kameleon, de kleuren zou kunnen laten veranderen...
Ik hoor graag wat jullie van m'n knutselwerkje vinden en wat er nog verbeterd/veranderd zou
kunnen worden!!

Alvast een fijn weekend!!
Mvg Wesley



Offline WesleyObrie

  • Member
  • *
  • Berichten: 120
  • Life's a bitch, deal with it!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 02 april 2017, 02:30:47 am »
Weer een stapje dichterbij  ;)
Nu nog de kleuren laten veranderen... Iemand suggesties?



« Laatst bewerkt op: 02 april 2017, 05:21:35 am door WesleyObrie »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 02 april 2017, 12:35:07 pm »
Ik werk bijna uitsluitend met de internal, maar ik denk dat wat ik voorstel ook met cycles werkt. Je kunt in plaats van een afbeelding ook een film gebruiken als texture en manipuleren wanneer welk deel van die film gedraaid wordt. Je kunt de film ook stil laten staan.
Wat je ook kunt doen is gewoon de diffuse color veranderen en dat keyen. Dat zou ook met een ramp kleur kunnen gebeuren.

Ik heb zojuist een geanimeerde dae gedownload om te kijken wat je dan krijgt en wat je daar mee kunt doen en aanpassen. ZIet er prima uit dus het moet lukken facerig animaties in Blender te importeren. De ontwikkelaars adviseerde Facerig studio., maar die zie ik nergens, weet jij toevallig of dit het zelfde is als Facerig Pro?

kameleon ziet er prima uit.

superjamie

« Reactie #3 Gepost op: 03 april 2017, 10:15:39 am »
Hallo!!

Hier even een snelle kijk in mijn nieuwe projectje...
Met het idee in m'n achterhoofd om me alvast te oriënteren voor FaceRig, ben
ik begonnen aan een beestje.
Van het een komt het ander en vervolgens dwaal ik weer heel ergens anders rond...  :o
Zo kwam ik ook deze keer uit op modifiers.., ik hou van modifiers...  ;)
Haha, maar nu dus druk bezig om nog wat gaatjes te vullen en dan maar eens gaan
nadenken over hoe ik net als een echte kameleon, de kleuren zou kunnen laten veranderen...
Ik hoor graag wat jullie van m'n knutselwerkje vinden en wat er nog verbeterd/veranderd zou
kunnen worden!!

Alvast een fijn weekend!!
Mvg Wesley



Ik wil niets verkeerds zeggen, maar ik zou zelf een echtere kameleon modelleren, dus
zoals die er echt uit ziet, tenzei je een cartoon of speeltje of dergelijke wilt modelleren.
Maar dat komt misschien omdat ik meer van de foto-realismen ben en het na-bootsen
van foto's/opnamens die toch volledig met de computer zijn gemaakt om als architecture
voor mijn projecten en/of billboard plaatjes voor de blender game engine te kunnen
gebruiken... aangezien ik meer van 3d-printing ben om machine onderdelen te kunnen
creëren, maar dat word nog veel oefenen...


Maar goed...

Maar je moet mij niet verkeerd begrijpen, je werk ziet er goed uit... en je moet zelf
weten met welke stijl vorm en realismen je liever werkt... maar ik zelf ben meer van het
nabootsen van de realiteit, dus ook van plaatjes en animaties die volledig met de
computer zijn gemaakt terweil ze zoveel mogelijk op foto's of opnamens lijken. Hoewel
dat met de blender game engine niet zo makkelijk is, maar dan kan ik het nabootsen
van foto's met cycles render doen en het dan gebruiken als textuur plaatjes in de
blender game engine, hoewel ik het nabootsen van foto's en/of korte opnamen zoiezo
in cycles doe... niet met internal.

Maar doe maar lekker wat je wilt... je moet het zelf weten !.



Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #4 Gepost op: 03 april 2017, 11:17:24 am »
Ziet er grappig uit en sluit helemaal aan bij wat je er mee wilt doen. Niets veranderen dus.
Wat kleur betreft denk ik dat Koos al wat bruikbare tips gegeven heeft.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 03 april 2017, 17:37:24 pm »
Hij komt me bekend voor die Kameleon...Uit een korte of full lenghth animatie film, kom er nog wel op, ziet er in iedergeval goed uit

Ride of passege en Tangled, zit beide wel zo'n soort Kameleon in, beide erg geestig.
« Laatst bewerkt op: 03 april 2017, 17:42:02 pm door rozz »

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 03 april 2017, 17:43:40 pm »

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 03 april 2017, 17:48:50 pm »