Topic: Hond  (gelezen 683 keer)


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,476
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 26 januari 2017, 13:50:41 pm »


Weer een tijdje geleden dat ik wat heb laten zien, dus nog maar weer een testje tonen zodat jullie weten waar ik mee bezig ben. Ik heb dit eerst gesculpt, daarna retopo vervolgens material toegevoegd, de rig gemaakt en toen nog eens de animatie. Ik heb wel enkele video's erbij gehad van honden op een tredmolen en volgens mij ook een fotosequentie van Muybridge.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,278
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 26 januari 2017, 13:56:30 pm »
Dat ziet er goed uit een natuurlijke loop en je ziet dat er aandacht aan is besteed mooi.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,379
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #2 Gepost op: 26 januari 2017, 14:37:45 pm »
Zeer goed gelukt Koos! 8)

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 26 januari 2017, 14:49:38 pm »
Zeer knap Koos.
Je hebt een goed oog voor dedails. ;)

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 26 januari 2017, 18:19:15 pm »
Ja dat ziet er heel goed en natuurlijk uit dit is voor mij in ieder geval een knap stukje werk.

Offline WesleyObrie

  • Member
  • *
  • Berichten: 84
  • Life's a bitch, deal with it!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 26 januari 2017, 20:54:55 pm »
Dat ziet er "gelikt" uit, om het zo maar even te zeggen!! ;)
Dat heeft vast wat tijd gekost, denk ik zo maar..
Prachtig resultaat, zo ver ben ik (helaas) nog niet :(
Ik weet in ieder geval bij wie ik moet zijn als ik zo'n project opstart :)
Toppie!!
Ik Blender op: Intel i5 4460 // 16gb Ram // Geforce GTX960 (4gb) //  Win10 pro //

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,476
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 28 januari 2017, 09:59:57 am »
Bedankt heren! Ik vind het altijd heel prettig om het werk van jullie te zien dus probeer af en toe wat van mijn experimenten hier te tonen. Dat houd de zaak een beetje levend.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,013
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 25 maart 2017, 00:26:01 am »
Bruut Koos2 ! Ga zo door. Zit zelf ook , na het maken van een hond , een poes te modelleren om te Hair&Furren.... :)

Offline Mark aka Dark

  • *
  • *
  • Berichten: 765
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #8 Gepost op: 25 maart 2017, 09:19:12 am »
Je hebt de overgang van lopen naar rennen mooi gedaan zeg. Dat zal lastig geweest zijn?
Goed gelukt ook hoe de hond met zijn kop de bal volgt.

wauw.

Hoeveel tijd heeft je dat (ongeveer) gekost?

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,476
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 25 maart 2017, 12:19:42 pm »
Bedankt Mark. Hoeveel tijd? Ik ben 61 jaar, dus eigenlijk 61 jaar lang.  ;)Het is moeilijk te zeggen, ik doe verschillende projecten naast elkaar. Soms blijft iets heel lang liggen en soms steek je zaken van een ander project op dat dan weer voor dit project gebruikt kan worden. Met een beetje zoekwerk zou ik het wat gedetailleerder kunnen zeggen. Ik denk dat ik anderhalf jaar geleden de eerst sculpt hier heb gepubliceerd. Een paar maanden later een animatie. Bij die animatie had ik een artistieke texture gebruikt, alsof het was onder geschilderd en de rigging, vooral de weigtpaint was slecht. Heb een tijd gedaan over het maken van de rig toen die klaar was heel veel tijd aan het verdelen van de weight.

Ben  nu weer bezig met een project met een hond. Ditmaal een Jack Russel. Nu ik alles heb uitgezocht kan ik het wel  in een dag of 2-3 maken denk (hoop) ik. Ik heb de topologie van de hond.Hoef nu alleen het een en ander te verschuiven zodat de verhoudingen anders zijn een andere texture en dan klaar. Voor de animatie gebruik ik videobeelden als referentie.