Topic: hoofd met realistische huid materie  (gelezen 1485 keer)


Offline danchap

  • Member
  • *
  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 09 oktober 2016, 12:44:28 pm »
Hi,
De huid ziet er nog een beetje te veel was/plastiek uit. Zou het graag wat grover hebben. Dat je de huidstructuur beter ziet.

Het hoofd is gemaakt in Make Human en gerenderd met Blender. voor de huidmaterie heb ik de "realistic SSS skin material" van CGBlender gebruikt, https://cgblender.com/subsurface_scattering   




« Laatst bewerkt op: 09 oktober 2016, 12:48:00 pm door danchap »

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,481
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 09 oktober 2016, 13:09:42 pm »
Zo dat ziet er al goed uit.
Ze mag inderdaad een wat grovere huid hebben en misschien kun je ook nog de huid een hair particle geven.

Online JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,384
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #2 Gepost op: 09 oktober 2016, 13:44:00 pm »
Ziet er zeker goed uit maar ik denk dat de huid teveel glans heeft want je ziet de reflectie van haar oorbel in haar kaaklijn. Voordat zoiets gebeurt moet ze wel een heel vette huid hebben.
Ik denk ook dat het er daarom te was/plastiek uit ziet zoals je zelf zegt.

Offline danchap

  • Member
  • *
  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 09 oktober 2016, 15:08:56 pm »
Heb de normalmap en glossy meer op elkaar afgestemt. Maar dan vind ik dat het gezicht een beetje plat is, kan wel aan de verlichting liggen.
Is niet simpel om het juiste evenwicht te vinden.
Het licht van de kaaklijn is het spotje dat de oorbel verlicht

Denk dat dit er al beter uitziet.




Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,481
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 09 oktober 2016, 23:25:00 pm »
Misschien werken met een backlight.
En ik wil je er toch nog even op wijzen dat elke huid haartjes heeft dus ook deze dame, ik adviseer je toch ook een hair particle voor de huid. ;-)

Offline danchap

  • Member
  • *
  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 10 oktober 2016, 16:44:03 pm »
Ijp, de verlichting kan inderdaad beter en je paricle haartjes is een goed idee. Het zal niet simpel zijn de juiste fijnheid en ballans te vinden, er zijn zoveel instellingen in het particle systeem. Ga een poging ondernemen.

Offline danchap

  • Member
  • *
  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 13 oktober 2016, 11:45:40 am »
Heb er haartjes opgezet met particle system, fijn, als ik groter of meer haartjes zet krijgt zij een baard en dat is niet de bedoeling. Ondertussen ook de belichting en hoofdhaar verbetert.




Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,481
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #7 Gepost op: 13 oktober 2016, 13:02:37 pm »
Ja ze heeft nu ook nog wat baard groei maar ik bedoel meer dit.
Dit is een project van Alex-A Khitan.

http://www.3dhype.com/index/onderwerp/4538/1



Online JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,384
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #8 Gepost op: 13 oktober 2016, 13:11:38 pm »
Je legt de lat wel erg hoog ijp. Wel een heel mooi voorbeeld maar ik denk niet dat er veel mensen in nederland zijn die het niveau van Khitan halen. Hij heeft ook aan de software meegewerkt waar ze lang vermiste kinderen ouder mee maken om ze op te kunnen sporen.


Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,481
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #9 Gepost op: 13 oktober 2016, 13:17:21 pm »
Nee hoor het voorbeeld is alleen voor de haartjes op het gezicht bedoeld. ;D
Ik vindt het al heel knap wat danchap heeft gemaakt.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,583
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 13 oktober 2016, 13:44:55 pm »
Wel leuk om het betreffende topic te lezen. Alleen, ik ga me dan wel heel klein voelen als ik dit lees. Wat een haarkloverij, maar wat een resultaat.

Offline danchap

  • Member
  • *
  • Berichten: 15
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 15 oktober 2016, 11:13:17 am »
Ben gestopt met de huidhaartje, kruipt teveel tijd in. Belichting, kleur enzo aangepast. Hier ga ik het bij houden en hup naar het volgende project.



Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,583
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 15 oktober 2016, 11:21:05 am »
Ik vind de huid goed geslaagd.

Online JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,384
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #13 Gepost op: 15 oktober 2016, 11:23:45 am »
Mooi eindresultaat hoor.  8)