Topic: Een wandeling door het park...  (gelezen 2913 keer)


Offline WesleyObrie

  • Member
  • *
  • Berichten: 120
  • Life's a bitch, deal with it!!
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 29 september 2016, 22:50:01 pm »
Hallo allemaal!!

Ik ben aan een projectje begonnen "Het Park".
Deze scene speelt zich af tegen het einde van de dag, tegen het schemeren aan, met een
ondergaande zon in afrika... (Denk safaripark achtig).
Ik heb nog veel te doen, maar ergens heb ik het gevoel dat er iets niet klopt in deze scene...
Kunnen/willen jullie eens meekijken? Ik heb steeds het gevoel dat er iets is met de belichting...
Ik heb de hdr wat aangepast, zodat de lightsource wat sterker is en de rest donkerder...
Maar het voelt niet goed, ik weet alleen niet precies wat...

En wat vinden jullie er verder van? Misschien iemand leuke suggesties??
Er komen nog dakpannen op de gazebo, een watervalletje rechts tussen de rotsen en linksonder wordt een fontein!!
Ook wil ik nog wat apen en dergelijke dieren laten rondlopen...
Ik hoor het graag van jullie!!! En schroom je niet, alle kritiek is welkom, een andere kijk is altijd goed!!

Mvg Wesley


« Laatst bewerkt op: 30 september 2016, 02:03:31 am door WesleyObrie »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 30 september 2016, 07:16:59 am »
Zo op het eerste gezicht zou ik zeggen dat de kleur van je lichtbronnen niet de juiste is voor een zonsondergang. Het licht is te koud en kan meer geel en rood gebruiken om je scene een warmere uitstraling te geven. Dit is vooral zichtbaar in de voorgrond.
Ook is er langs de randen van je image te weinig licht voor de sterke lichtbron (zon) achter de berg.
Vergelijk het maar eens met foto's van een zonsondergang in Afrika.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 30 september 2016, 08:11:39 am »
Ik sluit me aan bij Jacco. Ik wil er nog aan toevoegen dat zolang de zon boven de horizon staat zoals hier gesuggereerd wordt er nog licht en schaduw is. De lucht zegt het is (heel laat) dag en de belichting zegt het is nacht.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 30 september 2016, 11:40:54 am »
Het licht van de lantaarns moet ook weerkaatsen op de grond, in de boom, op de rots....

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 30 september 2016, 15:35:09 pm »
Ik ben het helemaal met de andere eens.
Daaraan toevoegend kan het zwembadwater wat golfjes gebruiken en bij de berg zou je de scherpe punt een beetje kunnen aanpassen.
Verder kunnen de textures nog wel wat aandacht gebruiken.

Maar dat is dan ook alles je hebt verder een prachtig project.

Offline WesleyObrie

  • Member
  • *
  • Berichten: 120
  • Life's a bitch, deal with it!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 01 oktober 2016, 01:46:43 am »
Tot zover iedereen al bedankt voor de reacties!! Ik heb idd nog een heleboel te doen, en ik zie het nu ook.
Als je te lang bezig bent zie je het op den duur niet meer, dus bedankt voor jullie heldere blik op dit project!!
Ik knutsel weer lekker verder en binnenkort volgt er een update met de aangepaste belichting!!
Voor nu iedereen een goed weekend!!

Mvg Wesley