Topic: Lay-out Dutch Blender Community  (gelezen 9516 keer)


Offline Ionwe

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
  • CG-Hi Guys
    • Bekijk profiel
    • Ionwe.Prod
« Gepost op: 05 september 2016, 21:49:22 pm »
Voordat ijp op een youtube video van mij reageerde over dit forum was ik er al eens eerder gestrand.
Nou had ik toen de indruk dat het niet zon hele goede site was ( :-[sry) Dus heb ik me niet aangemeld.

Waarom dacht ik dat? Nou de site ziet er kwa lay-out niet zo strak uit als bijvoorbeeld de Internationale blender forum lenderartists.org

Nou heb ik geen idee wie of wat er gedaan is voor deze site en hoe het veranderd zou moeten (Of misschien moet het wel zo blijven).

Ik ben gewoon benieuwd wat jullie er van vinden. Denken Jullie niet dat een bijv. Zwart thema professioneler over komt. En dus meer nieuwe blender gebruikers aanmelden.

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd
Ionwe Production's
Blender Artist and VFX-filmmaker.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #1 Gepost op: 05 september 2016, 22:23:38 pm »
zou misschien best allemaal beter kunnen....   en misschien zie jij het zitten om een mooi voorbeeld te maken?

en lees dit topic even door: http://dbc-3d.nl/index.php?topic=1218.0 , dat maakt ook veel duidelijk denk ik...?


het zelfde dat ik ook niets meer hoor over de Demo film... : http://dbc-3d.nl/index.php?topic=1300.0

« Laatst bewerkt op: 05 september 2016, 22:29:21 pm door swets »

Offline Ionwe

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
  • CG-Hi Guys
    • Bekijk profiel
    • Ionwe.Prod
« Reactie #2 Gepost op: 05 september 2016, 23:20:02 pm »
zou misschien best allemaal beter kunnen....   en misschien zie jij het zitten om een mooi voorbeeld te maken?

en lees dit topic even door: http://dbc-3d.nl/index.php?topic=1218.0 , dat maakt ook veel duidelijk denk ik...?


het zelfde dat ik ook niets meer hoor over de Demo film... : http://dbc-3d.nl/index.php?topic=1300.0

Na Ik heb niet perse over niewe knoppen, of nieuwe wegen, menuus of andere dingen. Meer de style. blenderartist.org ziet er ontzettend strak uit. (en een forum gallery is natuurlijk ook wel vet, Maar dat is voor een ander topic)

Het geld niet echt voor de dutch forum
De kleuren zijn erg dof en niet erg pakkend. De lijnen en kaders zijn niet heel modern. En de icontjes zijn ook een beetje outdated. Het zou bijvoorbeeld mooi zijn als je wat moderne smiles kan gebruiken. (is maar een voorbeeld).

Nogmaals dit is geen enkele poging tot negativiteit naar de website beheerders maar ik probeer er een beetje de discussie over te openen. Ik denk dat het erg nuttig als er meer (en ja die zijn er) Blender talenten naar dit forum gaan. Zo gaat niet alleen het nivauo omhoog maar leren de blender starters door beter advisen van maar blender experts.

En dat doet het balletje rollen natuurlijk. Zodra er mooie renders op dit (nieuwe) strakke forum (met een prachtig layout) te zien zijn. Zullen er nog meer mensen aanmelden.

En nu ik toch bezig ben. Het zou erg tof zijn als je de orginale groote kun weergeven in je berichten. Als ik een foto render van 1080x1920 dan zou het mooi zijn om die zo te laten zien. Inplaats van naar een externe site gaan.


Sorry voor de kritiek want ik heb geen recht van spreken. Maar ik vond het simpelweg om mijn eerlijke bericht te delen
« Laatst bewerkt op: 05 september 2016, 23:21:58 pm door Ionwe »
Ionwe Production's
Blender Artist and VFX-filmmaker.

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 06 september 2016, 10:54:10 am »
Ik geef je gedeeltelijk gelijk. Toen ik dit forum voor het eerst zag dacht ik dat het onderhouden werd door een stel 14-15 jarigen. Het ziet er nu eenmaal niet zo flitsend uit. De vraag is alleen: is dat erg? Het forum is nu eenmaal kleinschalig, en de actieve leden (die op twee handen te tellen zijn) maken zich echt niet druk om de layout. Vergis je er niet in, een forum kan compleet anders worden als het groeit, en dat hoeven niet altijd positieve ontwikkelingen te zijn.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #4 Gepost op: 06 september 2016, 11:38:19 am »
ik vraag me ook af hoeveel actieve Nederlanders er zijn die met Blender bezig zijn?

ik probeer ze ook altijd door te verwijzen naar dit Nederlandse forum..

verder ben ik het er mee eens dat het allemaal niet zo super gelikt er uit zie....?   denk dat het allemaal een beetje standaard SMF forum is?

en ook het is ook niet echt makkelijk iets moois te verzinnen?

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #5 Gepost op: 06 september 2016, 15:26:11 pm »
Ik zou zeggen: zoek er eentje uit, en vraag Marc of hij het wil installeren: http://custom.simplemachines.org/themes/  ;)

Offline Ionwe

  • Member
  • *
  • Berichten: 73
  • CG-Hi Guys
    • Bekijk profiel
    • Ionwe.Prod
« Reactie #6 Gepost op: 06 september 2016, 17:47:07 pm »
Het is natuurlijk een forum voor iedereen. Kunnen we niet een soort stemming houden.
Ionwe Production's
Blender Artist and VFX-filmmaker.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #7 Gepost op: 06 september 2016, 18:05:58 pm »
Ik was wel in mijn nopjes toen een paar jaar geleden toen dit forum door Mark werd gepubliceerd.
Dit is het eerste Blender NL forum en ben er nog steeds blij mee. ;)
Ik ben voor veranderingen maar ik denk dat Mark zijn hoofd hier nu niet naar staat maar je kunt hem eens een persoonlijke mail sturen hier op het forum.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 07 september 2016, 08:30:16 am »
Ik zal hem daar nu, gezien de omstandigheden, niet mee lastigvallen. Er zijn belangrijker zaken. De site functioneert goed.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #9 Gepost op: 07 september 2016, 09:57:26 am »
Ik sluit mij aan bij de mening van Koos.

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 07 september 2016, 16:13:39 pm »
Dit is dus een van de dingen die vaker gaat gebeuren bij een groot forum:

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 07 september 2016, 16:15:38 pm »
Teurig.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #12 Gepost op: 07 september 2016, 16:22:55 pm »
Dat is zeker waar.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #13 Gepost op: 07 september 2016, 16:31:02 pm »
Dat kun je hopelijk toch wel blokkeren >:(

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #14 Gepost op: 07 september 2016, 17:20:18 pm »
Dit is dus een van de dingen die vaker gaat gebeuren bij een groot forum:
Ik ben moderator op higherlevel.nl, en we moeten dagelijks meerdere spam-accounts verwijderen.

Het is helaas bijna niet automatisch te detecteren, dus het houdt in dat je moet kijken naar vreemde combinaties van gebruikersnamen en emialadressen, en IP-nummers die uit een vreemde hoek komen.