Topic: [BGE] Animated Textures in Game Materials  (gelezen 2469 keer)


superjamie

« Gepost op: 07 juni 2016, 14:48:47 pm »
Hoi medeblenders...

Ik heb wat geoefend met de BGE (Blender Game Engine) en ik zit er aan te denken
om mezelf aan te leren relief-achtige effecten in mijn BGE Project(en) te creëren, maar
het lijkt mij wel cool als veel van deze relief-texturen (diffuse, normal, speculair, glozzy,
transparancy, ambient occlusion, etc...) ook animeren... en met relief bedoel ik geen
relief mapping (zie topic: http://dbc-3d.nl/index.php?topic=1501.0, laatste reactie door
superjamie... hier zul je zien dat ik me bedacht heb en i.p.v. parallax mapping een relief
wil creëren met modelling, UV-Mapping en verschillende materials) maar via UV-mapping
en modelling...

Maar nu is de vraag als volgt: weet iemand hoe je in de blender game engine texturen
kunt laten animeren ?... samen met de diffuse, normal, speculair, glozzy, transparancy,
ambient occlusion, etc ?... alvast bedankt,

Groetjes Jamie.
« Laatst bewerkt op: 07 juni 2016, 14:52:47 pm door superjamie »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 07 juni 2016, 15:00:28 pm »
Nou je gaat nogal snel Jamie. Goed bezig !
Maar ja dat kan. De enige manier daarvoor is met spritesheets.
Dat wil zeggen dat je een sprite-sheet bake-ed van bv een animatie die je zelf hebt gemaakt , of je download een spritesheet.
Zoiezo aan te bevelen dat je ff googled op sprite sheet , dan snap je de bedoeling.
Dan ff youtuben op animated sprites in Blender Game Engine , want ik ben ook geen expert.
Het is me al wel gelukt , zo krijg je ontploffingen , rook en vuur in je game , maar het is wel zwaar als je je niet aan de voorwaarden houd.
Zorg voor kleine sprites , met het juiste formaat ! Succes Jamie ! :)