Topic: [GIMP] insane bump plugin krijg ik niet in het programma gimp... wat nu ?  (gelezen 758 keer)


superjamie

« Gepost op: 30 mei 2016, 16:52:18 pm »
Hoi medeblenders...

Ik heb een gimp insane bump plugin gedownload om voor blender 3d texturen zoals
normal mappen, speculair mappen en dergelijke te kunnen genereren, maar ik krijg
deze plugin dus niet in het programma gimp, terweil ik em toch echt in de plugin map
van het programma gimp heb staan... heeft iemand enig idee hoe je ervoor kunt
zorgen, dat deze plugin ook echt werkt in het programma gimp... ik heb ook al naar
een tutorial hierover gekeken, ik volg de stappen hiervan, maar ik krijg het maar
niet voor elkaar... terweil je em dan (zoals ik zag) toch wel zou moeten kunnen ge-
bruiken na de stappen die ik heb gevolgt zoals in de tutorial die ik hierover heb gevolgt...

Heeft iemand enig idee wat ik fout doe ?...

Alvast bedankt,
Groetjes Jamie.

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,386
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 30 mei 2016, 17:47:05 pm »
Ik heb even gekeken waar insanebump.exe in Windows te vinden is.
Je moet insanebump.exe  in C:/gebruikers/user/.gimp-2.8/plugins   plaatsen.

Bij mij zit er in die map ook nog een mingwm10.dll file maar ik weet niet of deze voor insanebump is?

Succes.

superjamie

« Reactie #2 Gepost op: 31 mei 2016, 10:05:12 am »
Bedankt voor je reactie, ik heb het al geprobeerd, maar dat lukte niet...

Maar aan de andere kant gebruik ik al AwesomeBump om dat soort mappen te
kunnen creeƫren, dus ik heb het waarschijnlijk niet meer nodig...

Groetjes Jamie.

Offline reekje

  • Member
  • *
  • Berichten: 121
    • Bekijk profiel
    • reekje.nl
« Reactie #3 Gepost op: 09 juni 2016, 00:11:00 am »
volgens mij is het het zelfde programmatje maar een andere versie
IK ze ziet met een oog!. Geef de armen ook een kans!
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0