Topic: Motion tracking in Blender toegepast.  (gelezen 3789 keer)


Offline WesleyObrie

  • Member
  • *
  • Berichten: 120
  • Life's a bitch, deal with it!!
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 28 april 2016, 19:20:49 pm »
Hallo allemaal!!

Ik dacht ik sla even een andere weg in met Blender en ga me eens verdiepen in "motion tracking".
Het is zomaar snel op een middagje in elkaar gestoken, maar dan heeft die kleine van me ook wel
een cool wapen in z'n handen!!
Het filmpje is geen super kwaliteit, maar het ging om de techniek er achter!!
Enjoy!!

https://youtu.be/th69xNMUJI0

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 28 april 2016, 20:51:11 pm »
 Nice  ;)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 28 april 2016, 21:48:29 pm »
Super, motiontracking is wel een hoop werk maar fun  motion en camera tracking is best lastig.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 28 april 2016, 23:02:12 pm »
Dat is toch al gaaf gemaakt.
Top.
Zelf wil ik die techniek ook nog wel eens uitproberen maar het lijkt me best wel moeilijk. ::)

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #4 Gepost op: 29 april 2016, 15:31:54 pm »
Mooi gedaan. Je zoon ziet er wel een beetje onwennig uit :).

Uiteindelijk is zo tracking nog niet zo super moeilijk. Hangt een beetje af van de kwaliteit die je wilt nastreven (en de kwaliteit van de beelden). Ik vond het nog altijd knap hoe Sebastian op 3 minuten een hele scene trackted. Dat ging best snel:
https://www.youtube.com/watch?v=G8b4lmB2t68
Idee is: gebruik Blender zijn optie om automatisch punten toe te voegen, dan allemaal tracken en dan de slechte eruit te gooien door te zoeken naar spikes in de bewegingen. Ongelofelijk eenvoudig, maar meestal wel effectief en een stuk sneller dan alles met de hand te doen. Kan je inderdaad je tijd beter gebruiken om nog wat bij te schaven en te verbeteren.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #5 Gepost op: 29 april 2016, 16:11:27 pm »
https://youtu.be/K1E6DqkuuxY

ik vond het wel leuk om te doen.....

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 29 april 2016, 16:12:15 pm »
Het ligt inderdaad aan hoe het gefilmd is als je snel tracks verliest is het lastig en een langdurig klusje.