Topic: Kerstkaart 2012  (gelezen 1753 keer)


Offline Koen

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 29 december 2012, 12:06:05 pm »
Kerstkaart 2012




Resolutie: 30%
Samples: 300


Deze heb ik vorige week gemaakt voor een paar vienden. De foto van het kind is in png met transparante achgtergrond op een plane ge-unwrapped. om de achtergrond doorzichtig te krijgen heb ik in de node editor de volgende nodes gebruikt: vanuit de imagtexture 1= invert, 2= transparent BSD, 3= adshader. Vergeet niet dat de noodle vanuit de alpha naar de color in de invert node gaat.

groet,

Koen
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,481
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 29 december 2012, 13:33:35 pm »
Je hebt het al Blender al goed in de vingers,  mooi gemaakt.
Maar gelijk een leer moment, hoe heb je de buitenkant en de binnenkant van de bal gemaakt  :roll:

Groetjes Wil.
« Laatst bewerkt op: 29 december 2012, 17:12:07 pm door ijp »

Offline Koen

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 29 december 2012, 14:30:17 pm »
Hoi Wil,

Als je bedoeld hoe ik de binnenkant van de bal een andere kleur gemaakt heb dan is dat gewoon een kopie van de mesh en deze vervolgens iets naarbeneden gescaled. dus je hebt dan twee meshes die elk afzonderlijk van elkaar gekleurd kunnen worden.

Groet,

Koen
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,481
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 29 december 2012, 17:21:13 pm »
Dat is precies wat ik bedoelde en ik had zoiets al in gedachten maar heb je aan de rand de twee ballen met elkaar verbonden om zo de dikte van de bal te verkrijgen?
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Koen

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 29 december 2012, 17:27:00 pm »
Voor de  dikte van de binnenbal heb ik  een solidify modifier gebruikt.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Jogai

  • Member
  • *
  • Berichten: 238
    • Bekijk profiel
    • http://jogai.nl
« Reactie #5 Gepost op: 29 december 2012, 22:24:15 pm »
Citaat van: "ijp"
Dat is precies wat ik bedoelde en ik had zoiets al in gedachten maar heb je aan de rand de twee ballen met elkaar verbonden om zo de dikte van de bal te verkrijgen?

Als je de bal hebt geselecteerd, en dan extrude (e) en dan schaalt (s) dan is alles verbonden en heb je netjes een binnen en buitenkant.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,481
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #6 Gepost op: 29 december 2012, 23:39:54 pm »
Jogai,
Ik dacht dat dat veel werk zou zijn om alle vertex met snap aan de andere bal te verbinden  :lol:
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »