Topic: [Resources/Texturing] Gratis Diffuse, Bump, Speculair en AO [OPGELOST]  (gelezen 5207 keer)


superjamie

« Gepost op: 10 april 2016, 16:04:41 pm »
Hoi,

Ik ben Jamie van Cadsand en ik ben nieuw op dit forum... ik heb een vrijwilliger voor
Blender en ik ben nog maar beginner met dit programma.

Ik ben momenteel aan het oefenen met materials in cycles render, maar ik weet niet zo
snel een goede website waar ik gratis texturen zoals Diffuse Mappen, Normal Mappen,
Speculair Mappen, enz... kan downloaden (gewoon om te oefenen met het renderen in
blender cycles engine).

Mijn vraag is dus waar ik gratis texturen (fotorealistische texturen, inclusief de normal
mappen, bump mappen, speculair mappen, etc... die er bij horen) kan vinden en downloaden
als ik een gratis account heb op die website. Ik weet wel dat ik een gratis account heb voor
CGTextures (website: https://www.textures.com), maar die heeft geen normal mappen enzo.

Ik weet ook dat er programma's zijn (zoals het programma Texture Maker (website: http://www.texturemaker.com)), maar dat kan mijn computer momenteel niet
aan (momenteel heb ik ook nog niet een super snelle computer voor grafische dingen).


Heeft iemand enige idee waar ik het kan vinden ?, Alvast bedankt

Groetjes Jamie.

« Laatst bewerkt op: 31 mei 2016, 10:06:52 am door superjamie »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 10 april 2016, 18:33:36 pm »
Welkom op het forum.

Misschien kun je deze eens proberen? http://cpetry.github.io/NormalMap-Online/
Hier kun je je eigen textures online omzetten naar de verschillende maps die je nodig hebt.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 10 april 2016, 18:39:22 pm »
Welkom op dit forum Superjamie.
Je bent hier op de juiste plaats er is hier altijd wel iemand die je op weg kan helpen.

Bekijk dit maar eens dan kun je zelf je Normal Mappen,
Speculair Mappen, enz maken.

Veel succes.
https://www.youtube.com/watch?v=KT4z8J9A87o&nohtml5=False

Dit kan je ook nog proberen.
https://github.com/kmkolasinski/AwesomeBump/releases/tag/Winx32v4.0
« Laatst bewerkt op: 10 april 2016, 19:35:49 pm door ijp »

superjamie

« Reactie #3 Gepost op: 10 april 2016, 18:59:13 pm »
Dit kan je ook nog proberen.
http://www.blendernation.com/2015/03/04/awesomebump-open-source-texture-map-generator/

Het ziet er goed uit, maar ik snap niet hoe je je image kan inladen. Kun jij mij alstublieft
uitleggen hoe je in het onderstaande programma je image kunt inladen (met plaatjes graag) ?,

Alvast bedankt, groetjes Jamie.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Laatst bewerkt op: 10 april 2016, 19:50:07 pm door ijp »

superjamie

« Reactie #5 Gepost op: 17 april 2016, 11:28:16 am »
Ik heb hopelijk al een oplossing, dat is het baken in blender cycles render. Ik kan dan
gewoon een gedetailleerd model maken met tools, modifiers en het sculpten, gebaseerd
op de textuur en dan baken, hopelijk zo gedetailleerd dat je geen verschil ziet tussen
baken en die programma's die mij computer niet aan kan. Maar dan zit ik nog met
een probleem hiervan...

Ik heb vandaag geprobeerd om te baken. In de internal render (blender render) werkt
dit al aardig goed, maar het probleem is dat het in cycles render een andere verhaal
is, als ik bijvoorbeeld een normal map in cycles render wil baken, lukt dat niet...

Blender geeft dan een error aan boven in de balk. Heeft iemand enig idee hoe je in cycles
kunt baken...

Alvast bedankt,
Groetjes Jamie.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #6 Gepost op: 17 april 2016, 18:29:35 pm »
Heb je hier misschien wat aan.
https://www.youtube.com/watch?v=jh5RMFE1hn4

superjamie

« Reactie #7 Gepost op: 18 april 2016, 17:25:17 pm »
Ik kan o.a. normal mappen baken via blender, maar hoe kan ik in blender render een
model in bepaalde vakken emission geven, zodat ik ook emission kan renderen. Ik
zie geen emission voor surface in blender render voor materials.

Kan iemand mij uitleggen waar dat staat, alvast bedankt,
Groetjes Jamie.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 19 april 2016, 11:23:42 am »
Je kunt een vertex group een materiaal toewijzen. Dit materiaal kun je dan bij shadingeen emit geven.

superjamie

« Reactie #9 Gepost op: 20 april 2016, 19:46:40 pm »
Je kunt een vertex group een materiaal toewijzen. Dit materiaal kun je dan bij shadingeen emit geven.

Ik heb geprobeerd een emission map te baken en dat lukte.
Bedankt voor jouw reactie.

superjamie

« Reactie #10 Gepost op: 29 mei 2016, 20:56:33 pm »
Welkom op dit forum Superjamie.
Je bent hier op de juiste plaats er is hier altijd wel iemand die je op weg kan helpen.

Bekijk dit maar eens dan kun je zelf je Normal Mappen,
Speculair Mappen, enz maken.

Veel succes.
https://www.youtube.com/watch?v=KT4z8J9A87o&nohtml5=False

Dit kan je ook nog proberen.
https://github.com/kmkolasinski/AwesomeBump/releases/tag/Winx32v4.0

Ik heb nu AwesomeBump 4.0 Beta en dat doet het nu op mijn computer...
Ik ben een paar keer met mijn pleeg moeder naar de computer winkel geweest
om een nieuwe grafische kaart in mijn computer te zetten, maar als ik een oudere
versie van AwesomeBump (niet dat ik een oudere versie wil) download, dan geeft
hij nog steeds een fout melding, ik ben bang dat als AwesomeBump 4.0 straks uit
komt, dat die dan ook die foutmelding zal geven, of krijg ik die foutmelding gewoon
omdat de oude versie van AwesomeBump ook verouderd is en op alle computers
niet meer werkt ?... weet iemand dat ?...

Alvast bedankt,
Groetjes Jamie.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #11 Gepost op: 29 mei 2016, 22:34:32 pm »
Geen idee. :-[
Maar als AwesomeBump niet meer werkt gebruik dan Insane Bump in Gimp.
Ik heb ze allemaal al eens geprobeerd maar ik gebruik nu alleen nog maar Insane Bump in Gimp super simpel.

superjamie

« Reactie #12 Gepost op: 30 mei 2016, 16:08:11 pm »
Bedankt voor jullie reacties... het probleem is waarschijnlijk opgelost door een nieuwe
grafische kaart in mijn computer te laten zetten via de computer winkel fast world in
vlissingen... nu gebruik ik het programma AwesomeBump om in elk geval diffuse, normal,
bump, speculair en AO mappen te kunnen creeëren van textures...

Bedankt voor het advies van het programma AwesomeBump... het werkt prima voor mij
om shader mappen te creeëren...

Groetjes Jamie.
« Laatst bewerkt op: 31 mei 2016, 10:12:33 am door superjamie »