Topic: creative cloud downloaden op andere drive  (gelezen 6133 keer)


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 13 februari 2016, 11:29:22 am »
Ik wil animate (voorheen Flash) downloaden en installeren. Het probleem is dat je nergens kunt aangeven waar die dit moet doen. Het wordt automatisch op de C: drive gezet en deze is bij mij te vol en leegmaken heb ik niet zo veel treek in. Weet iemand een work-around zodat ik het op mijn D: kan installeren?

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 13 februari 2016, 14:57:48 pm »
Je kan beter je C schijf eens opschonen en wat ruimte vrij maken.
Daarna kun je b.v.b. je images foto's filmpjes en documenten op de D-schijf plaatsen.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 13 februari 2016, 15:04:40 pm »
Ja, schoonmaken is een optie. Maar ik los het liever anders op.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 13 februari 2016, 15:23:44 pm »
Wil je adobe Flach player instaleren.
Volgens mij is er bij de installatie een optie om hem op een andere plaats te plaatsen.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 13 februari 2016, 15:51:58 pm »
Nee, ik wil het programma installeren. Maar dat gaat niet. Ik geloof dat ik nu wel op het spoor ben. Ergens kun je het programma downloaden zonder de installer en dan zelf installeren. Ga het morgen veder proberen.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 13 februari 2016, 17:55:23 pm »
Als ik het nu goed begrijp is het een programma om zelf een Flash Animatie te maken.
Ik heb mijn site zelf helemaal in ekaar geflanste met Flash met het programma SWiSH Max
http://www.swishzone.com/index.php

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #6 Gepost op: 14 februari 2016, 01:32:37 am »
Ik heb mijn site zelf helemaal in ekaar geflanste met Flash...

Je weet dat Flash er helemaal uit gaat, wat websites betreft? Ik zie op je site alleen maar een groot grijs vlak met daarin een link om Flash toch te activeren. Over een jaartje of zo zal zelfs dat niet meer kunnen...

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #7 Gepost op: 14 februari 2016, 18:28:06 pm »
Dat roepen ze al jaren maar heel veel sites kunnen niet zonder. ;)
Jammer dat je geen Flash hebt Zaph nu mis je toch de site die door mij (een leek) in elkaar is geflanst.  :)
http://ijpart.nl
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2016, 18:29:39 pm door ijp »

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #8 Gepost op: 14 februari 2016, 23:32:39 pm »
Dat roepen ze al jaren maar heel veel sites kunnen niet zonder. ;)
Probeer hem eens op je mobiel te bekijken - smartphones doen al niet meer aan Flash, en Adobe zelf wil er ook vanaf. Just a heads up!

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 15 februari 2016, 07:53:12 am »
Dat roepen ze al jaren maar heel veel sites kunnen niet zonder. ;)
Jammer dat je geen Flash hebt Zaph nu mis je toch de site die door mij (een leek) in elkaar is geflanst.  :)
http://ijpart.nl
Ze willen er werkelijk vanaf. De meeste flash functies worden inmiddels overgenomen door html5 en javascript, vandaar dat sommige browsers flash standaard al niet meer afspelen.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 15 februari 2016, 08:13:56 am »
Je moet een groot onderscheid maken tussen de Flash player en de Flash programmatuur. De player zal wel verdwijnen, maar de programmatuur blijft zich verder doorontwikkelen. De naam is met de nieuwste update veranderd en heet nu Animate. De interface van Flash / Animate vind ik persoonlijk prettig dus ik ben blij dat het wordt doorontwikkeld en gezien de naam zal dit richting animatie gaan. De output is nu niet alleen maar swf files maar ook HTML5 of voor webgl. Ook de Quicktime export is erg verbeterd. Flash is in een nieuwe fase van evolutie gekomen. We zullen zien wat het er van terecht brengt. Voor snelle, eenvoudige 2d animaties vind ik Flash nog altijd het meest eenvoudig.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #11 Gepost op: 15 februari 2016, 11:46:00 am »
Dus als ik het goed begrijp Koos kun je in Animate gewoon je swf files gebruiken die ik in SwishMax maak.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 15 februari 2016, 12:12:50 pm »
Nee, dan begrijp je het niet goed. Ik ken Swishmax niet, ik werk(te) altijd met Flash. Flash heeft als open werkbestand een fla en het exporteerd naar swf die je dan vervolgens kunt publiceren. Een swf is niet of nauwelijks meer te bewerken. De swf zal wel gaan verdwijnen omdat hoe langer hoe minder apparaten het ondersteunen.
Dus de inerface van flash om animatie te maken blijft bestaan, maar de output, swf gaat verdwijnen en wordt quicktime, hetml5, webgl e.d. .

Swishmax zal ook wel een andere bestandsnaam hebben voor openbestanden dat de geexporteerd bestanden. Misschien dat dit programma ook nu wel naar andere formaten kan exporteren.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #13 Gepost op: 15 februari 2016, 12:24:31 pm »
Bedankt dat zal ik eens gaan uitzoeken.

http://www.swishzone.com/index.php
« Laatst bewerkt op: 15 februari 2016, 12:26:24 pm door ijp »