Topic: Dutch Blender Community Demo Reel film?  (gelezen 25861 keer)


Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 07 juli 2016, 11:55:35 am »
mediafire is geschikt voor het te download zetten van bestanden.

Offline Dolores 74

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 07 juli 2016, 12:43:08 pm »
Karel hoe groot kan de demo reel film worden ...

Als het lang duurt worden mensen het gauw beu. Het moeilijkste in film maken is de kijker te blijven boeien.

Vermist wij Nederlands praten heb ik een Nederlandstalig nummer ter beschikking dat ik zelf geschreven heb en dit is eigenlijk mijn grootste uitdaging aan dit filmpje. Stuff bij elkaar editten is maar een kwestie van tijd. Deze forum heeft Belgische en Nederlandse leden dus ik zoek een Belgische en een Nederlandse zangeres. Zaterdag avond is er in mijn kroeg een optreden van een zangeres en ik ga er naartoe op verkenning, deze meid even ter studie nemen. (Je weet maar nooit of ze goed is hé)

Een Engels liedje brengen vind ik niet kunnen omdat dit de 'Dutch Blender Community' is. Ik kan wel Engelse subtitels voorzien.

Ik wil deze dames ook in het filmpje tonen gecombineerd met Blender dus ik zal wat aan 'Camera tracking' moeten doen. Misschien heeft er iemand een leuke achtergrond of decor om deze dames in te plaatsen. Ik was al een beetje aan het dromen om een scene te maken dat ze in de cockpit van mijn jet zitten te zingen. De Nederlandse in het oranje en de Belgische met de Belgische drie kleuren. Oranje petje op oranje smink, Belgisch petje, belgische smink, zoals jullie Nederlanders daar goed in zijn met de oranje kleur.  :D  In mijn atelier heb ik een beperkt greenscreen decortje.

De muziek is nog niet af, het zit al een jaar onafgewerkt op mijn harde schijf. De tekst heb ik geschreven in het Spaans dus ik moet wat Nederlands verzinnen. Wat ik tot dusver heb, hebben jullie gehoord in het demootje. Alles bij elkaar duurt een liedje iets van een 3 min. We kunnen het rekken met een introotje en een outtrootje maar 4 min is toch wel het max voor het geduld van kijkers.

Het liedje is getiteld "Que Linda La Vida" (Hoe mooi is het leven)

De Blender gemeenschap is wereldwijd erg klein. Als we een Nederlandse billenkletser kunnen lanseren om ons werk te tonen hebben we een potentieel publiek van 15 milj Nederlanders en 6 milj Vlamingen.

Wel, wat denken jullie van mijn idee tot dusver ? Is het erover ? Zijn jullie bereid aan deze uitdaging mee te werken ?

Hier is een voorbeeld van een liedje in welke stijl ik aan het denken ben. Er komen echter wel te veel personages in voor, ik dacht aan 2 zangeressen en heel wat minder frequent. Het filmpje moet ons werk in het daglicht zetten :

https://youtu.be/AZ7oROlf5ys
« Laatst bewerkt op: 07 juli 2016, 13:02:47 pm door Dolores 74 »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #32 Gepost op: 07 juli 2016, 14:37:57 pm »
Dat laat ik helemaal aan de regiseur over dan zal het zeker goed komen  ;)

Karel hier kun je in ieder geval al de animaties van mij downloaden.

https://www.youtube.com/channel/UCwBgOKAhnJzf9yu7RsiEyJw/videos?sort=dd&view=0&shelf_id=0

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 07 juli 2016, 14:47:34 pm »
Ik stuur te zijner tijd wel een Dropbox-linkje naar je mail adres.
Zo word de capaciteit daarvan in ieder geval niet belast.
Dropbox gaat tot 2GB als jeniet betaald , maar ik werk met 1920 x 1080 MP4 bestanden , die vallen wel mee.
Meestal minder dan 100MB

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #34 Gepost op: 07 juli 2016, 19:24:51 pm »
https://www.youtube.com/watch?v=dzyJp_j7jhY

van mijn staat er ook veel op you tube...  alleen niet alles 1920x1080..    maar dat zal ik eens bekijken, en anders misschien het een en ander  op nieuw renderen....

wordt vervolgt....  wel leuk dat het nu opgepakt wordt....


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 08 juli 2016, 00:45:47 am »
Nu heb ik echt voordeel van mijn renderfarmpje.
De Workstation en de snelste renderslave renderen samen al een film in 7 dagen , die eerst 3,5 weken duurde...
De andere slave word morgen aan het werk gezet voor Swets , maar dan heb ik dus nog mijn werkcomputer boven en mijn gamecomputer beneden over om op te werken en te renderen....  ;D

Morgen heb al wat filmbeelden voor de demoreel... de rest volgt volgende week :) :P

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 08 juli 2016, 11:29:46 am »
Goed bezig jij...  ;D

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #37 Gepost op: 08 juli 2016, 23:04:07 pm »
Hallo Dolores Kees ;)
Ik stuur mijn images naar je op met WeTransfer  naar contact@dolores.com
je moet het wel binnen een paar dagen hebben gedownload anders is het verlopen.

Maak er wat van Veel plezier er mee.

Ik kom er nu pas achter dat je de animaties niet van YouTube kunt downloaden dus die moet ik nog even opzoeken en stuur deze later door met WeTransfer.
« Laatst bewerkt op: 09 juli 2016, 00:24:32 am door ijp »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #38 Gepost op: 08 juli 2016, 23:20:54 pm »
Ze zijn verstuurd naar je mail je kunt de images van WeTransfer nu downloaden.
« Laatst bewerkt op: 09 juli 2016, 00:25:45 am door ijp »

Offline Dolores 74

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 09 juli 2016, 10:53:05 am »
Tof, het lijkt een beetje op te starten.

Het is nu zaterdag morgen, 10.44 u, nog geen mails ontvangen maar dat is voorlopig nog niet erg. Neem jullie tijd ik moet mij eerst met de muziek bezig houden. Ik ben van plan om dat volgende week te gaan doen.  Einde volgende week zou het dan in grote lijnen moeten klaar zijn en dat kan ik dan alvast gebruiken om te beginnen een script samen te stellen.




Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 09 juli 2016, 11:27:13 am »
youtube en deviantart... 8)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #41 Gepost op: 09 juli 2016, 12:36:27 pm »
De images moeten allang bij jou binnen zijn ik heb ze verstuurd naar contact@dolores.com

Vandaag heb ik de animaties met wat achtergebleven images ook verstuurd.

Heb je ze niet binnen dan kijk eens in de spam map.
Kijk goed de mail zal wel van WeTransfer zijn.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 09 juli 2016, 13:46:02 pm »
Okee , heb vast één dingetje gerendert. Naar BMP. Shot van een zwerm ruimtescheepjes die uitzwermt... Moet er nog film van maken , maar enkele andere projecten , ook naar images gerendert hebben voorrang...De volgende word dezelfde zwerm , maar dan aangevallen....
Er moet nog één en ander afgerendert worden....
Ik stuur een dropbox linkje naar hetzelfde adres als ijp.  ;D

Zodra ik mijn projecten voor anderen af heb render ik mijn dansende robotjes , de vogel met electrische gitaar( moet nog geanimeerd)  en nog wat muizenkungfu.
i.v.m. met de geringe duur van een demoreel maak ik snelle flashy shots en korte scene's . Ik heb ook geen zin om er dagen op te renderen..... ;D
Tijd voor nieuwe projecten. Oefening baart kunst.



Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 10 juli 2016, 23:03:54 pm »
Filmpje zat vol met haperingen. Particle bake niet goed....
Ik zal hem de volgende keer eerst testen met openGL  ;D
Maar goed is in één dag door twee slaves te renderen dus lang duurt het niet , ik maak het volgende shot alvast klaar voor rendering.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #44 Gepost op: 12 juli 2016, 08:27:44 am »
Halo Kees/ Dolores ik zie dat je de bestanden van WeTransfer nog niet hebt gedownload, let wel op de bestanden worden op
16 juli 2016 automatische verwijderd.

Je hebt toch geen koud water vrees gekregen. ;)