Topic: Dutch Blender Community Demo Reel film?  (gelezen 25859 keer)


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 05 juli 2016, 21:03:24 pm »
Maar ook een pc die het boeiend houd...hoe lang heeft jouw machine gerenderd over die battleship scene?

Maar die walk cycle laat mij anders over muizen denken... ::)
« Laatst bewerkt op: 05 juli 2016, 21:05:44 pm door rozz »

Offline Dolores 74

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 05 juli 2016, 23:25:15 pm »
.. hoe lang heeft jouw machine gerenderd over die battleship scene?

Dat weet ik eigenlijk niet.  Ik ben met het hele filmpje iets van een maand bezig geweest, (www.dolores74.com/blender/SatisTempus.mp4) het modellen van de boot en de jet niet inbegrepen, die waren al klaar in december. (www.satis-tempus.be). Het is allemaal nogal erg laag gerenderd, 500 samples en de oceaan maar 350.

Voor de lucht gebruik ik de Guru zijn 'Pro Lighting Skies' en dat is maar gerenderd met 5 samples, je kan er haast op wachten.  De vertikale thrust pijpjes zijn gemaakt met de smoke generator en amper gesampeld met 100 samples. In Hitfilm geef ik er een 'Blur- en Glow effect' aan en dan lijkt het precies echt. Het valt allemaal nogal mee hoor.

Als ik ga slapen start ik het renderen op en mijn PC renderd dan tot ik de volgende dag thuis kom van het werk, ergens tss 17.00 en 18.00 u. Als de vorige scene nog aan het renderen is werk ik 's avonds en in het weekeind al aan de volgende scene.

De boot zelf ja, daar zit je op te wachten. Wordt je 's morgens wakker heeft het 50 beelekes gerenderd en dan nog 1200 te gaan. Maar als de boot dan maar half in beeld is ook de render tijd ook maar half en doet PC'ke er 100 op een nacht. Ergens in het midden is de boot helemaal niet in beeld, dan vliegt het erdoor natuurlijk. Maar ook de lege scenes moet ik renderen anders loopt het mis met de timing. Op het einde moet ik alles bij elkaar editten. Ook de jet is afzonderlijk gerended en die wordt naar het einde toe alsmaar kleiner en kleiner.

Om het originele filmpje een beetje met de muziek te doen uitkomen heb ik wat moeten rekken. Het originele gerender is toch wel 30% korter. Het is allemaal geen goud dat blinkt hoor.

De muis duurt het langste. Haar haren zijn gemaakt met de hair particles en dat duurt een eeuwigheid als ze in close up is. Je kan hier niet beknibbelen op de samples en achteraf wat foefellen met er wat effecten aan toe te voegen. Maar ja .. meisjes en hun haren ... daar wil ik graag op wachten hoor ... weet je wel  :)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 05 juli 2016, 23:39:16 pm »
Nu ik over voldoende renderkracht beschik zal ik ook drie steentjes bijdragen. Ik kan niet garanderen dat dat alle drie juweeltjes worden maar....
A rock is a rock.  8)

Ik was toch al van plan om twee nieuwe filmpjes te maken en mijn muizen met nog wat extra nieuwe scene's kunfgu te laten doen in de tempel scene...
Ik vind het een goed idee om nog wat kort maar heftig animatie materiaal te maken.....
En mijn flipperballenbaanmoetook nog een keer omgezet worden naar Cycles , zodat ie echt schittert.....
Komende week is mijn renderkracht echter al bezet door mijn zee met wolken en logo filmje , maar binnenkort...  ::)

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 05 juli 2016, 23:44:25 pm »
Super Blenderbrammetje!!
Benieuwd!!

Hoi Dolores:
Is het een idee, om tijdens de 'wacht-scene' te spelen met camera-animatie, zodat je in die tijd je beeld boeiend en vanuit verschillende invals(camera)hoeken omzweeft?
Dan valt het 'wachten' misschien minder op? En kun je wat spanning opbouwen?
Is dat iets?

Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 05 juli 2016, 23:50:03 pm »
Hoi Dolores,

Inderdaad snel samengesteld, dat demootje.
Top dat je dat wil doen.
Zelf ben ik nog onvoldoende tevreden met wat ik te bieden heb. Als ik nog even mag stoeien..vind het ook leuk iets mee aan te leveren.

Met welke software heb je deze demo gemaakt?

Offline Dolores 74

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 06 juli 2016, 00:36:24 am »
Is het een idee ...

Ik heb nog niks gedaan hoor, enkel maar wat gerotzooid deze namiddag met spul dat snel voor handen was. Zoals mijn ervaring leert, moet je van een idee vertrekken, dat wordt dan door iedereen verbouwt tot je aan een eindproduct komt.

Laten we onze eerste stap nemen en alles verzamelen. We zullen allemaal toch wel iets op ons schijfje hebben staan dat bruikbaar is zeker, ja toch ?  Of het nu een 'still' is of een animatie, het is het probleem van de editor om er iets moois van te maken. Zoals ik in mijn voorbeeld heb aangetoond is het prima te mixen. Ja goed, als we het eenmaal lanceren kijkt de hele wereld naar dit 'Dutch volkje', we moeten onszelf echt wel ernstig nemen hoor.

Ik werk met Hitfilm en Blender, meer centen heb ik niet.

Offline Dolores 74

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 06 juli 2016, 00:41:28 am »
...  mijn muizen ..
Ik heb hier vriendjes  :D

Offline Dolores 74

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 06 juli 2016, 00:48:14 am »
... onvoldoende tevreden met wat ik te bieden heb.

The best will never come.
The second best will always be too late.
What we have right now, we will deal with.

Muis  D 74 ;)


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 06 juli 2016, 10:54:56 am »
Hoi dolores, kijk anders even bij deviant.art mijn gebruikersnaam daar is rozz197, misschien kun je daar wat bruikbaars vinden.
En anders bij youtube zoeken naar rogier list,  daar heb ik wat animaties staan...
« Laatst bewerkt op: 06 juli 2016, 11:17:47 am door rozz »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 07 juli 2016, 00:50:56 am »
Heb je een voorkeur voor een formaat ?
Meestal wil ik zelf FullHD maar soms render ik ook op 1280 x 720.  8)

Offline Dolores 74

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 07 juli 2016, 07:02:00 am »
1920x1080 graag. Alles wat kleiner is moet ik vergroten en dan verminderd de kwaliteit.

Kan natuurlijk alles doen, 1280x720 mij ook best hoor maar als Duch volkje moeten we toch tussen de groten zien terecht te komen en serieus uitpakken. Ik stem zelf voor FullHD (1920x1080)
« Laatst bewerkt op: 07 juli 2016, 08:20:07 am door Dolores 74 »

Offline Dolores 74

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 07 juli 2016, 07:26:32 am »
... deviant.art mijn gebruikersnaam daar is rozz197 ...

rozz197 had geen zoekresultaten. Kan je de link van je profiel posten ?

... youtube zoeken naar rogier list,  daar heb ik wat animaties staan...

Dat bolletje met sound is geweldig, daar moet wat mee te doen zijn. Hoe heb je dat gedaan ? Frame voor frame geanimeerd, nee toch  ?

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 07 juli 2016, 09:03:57 am »
http://www.deviantart.com/browse/all/?section=&global=1&q=Rozz1971

En dat bolletje heb ik met bake sound to curve gedaan...
« Laatst bewerkt op: 07 juli 2016, 09:43:28 am door rozz »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #28 Gepost op: 07 juli 2016, 10:39:17 am »
Karel hoe groot kan de demo reel film worden ik heb al 221 mb aan images/ animatie's bij elkaar gevonden.
En ik kan niet kiezen  ::) :-[    (weegschaal) ;)

Offline Dolores 74

  • Member
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 07 juli 2016, 11:28:41 am »
De grootte is een beetje afhankelijk van wat je in mijn mailbus kan duwen of mij via een site kan laten downloaden. Ik weet eigenlijk niet hoe groot mijn mailbox is. We dailen hier natuurlijk met animaties en dan zit je idd al gauw aan honderden MB. Zo ver had ik eerlijk gezegd niet nagedacht.

Momentje, ik ga even mijn sever raadplegen ...

... mails mogen maximaal 70 MB zijn  :(

Als het over animaties gaat stel ik voor dat ik het eerst ergens download via YouTube of een andere site of als je dat niet hebt, mij een kleine versie op te sturen (480x320 of zo ...). Met dat bestand stel ik dan een demo 'Demo Reel' samen en als het resultaat door iedereen aanvaard word kunnen we tot de definitieve grootte overgaan. Het heeft geen zin om een animatie van één minuut op te zenden als er uiteindelijk maar 15 sec gebruikt wordt. Het is een beetje afhankelijk van hoeveel mensen er idd gaan meewerken.
« Laatst bewerkt op: 07 juli 2016, 12:05:50 pm door Dolores 74 »