Topic: "The way of..." muurschildering  (gelezen 28540 keer)


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 15 september 2015, 14:34:58 pm »
Mijn dochter gaat zelfstandig wonen. Vanmiddag ga ik kijken. Ik moet daar ook een paar wandjes schilderen. Denk dat ik ga werken als de restaurateur van "who is afraid of red, yellow and bleu"van Barnett Newman, n.l. gewoon met een roller er over heen. Lekker gauw klaar, gauw weer achter de Blendercomputer. ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #16 Gepost op: 15 september 2015, 15:52:31 pm »
Ik kan je geen ongelijk geven Koos maar zelf heb ik nu net ontdekt hoe erg ik dit soort dingen gemist heb (al kan het geen vervanging zijn voor Blender hoor  ;)).

Vroeger was ik vaker hiermee bezig maar dat was langzamerhand een beetje op de achtergrond geraakt maar nu komt het weer terug.  ;D

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 15 september 2015, 21:06:10 pm »
Erg leuk, ik wil eigenlijk ook graag lekker met verf gaan werken. Maar voorlopig komt daar niet van.  Ben nog steeds in een hevig gevecht met vogel vleugels. Als ik heb zal ik het publiceren. Het leuke van animeren is dat het een goede gelegenheid is om de anatomie, fysiologie van een vogel goed te bestuderen. Als je schildert hoef je zo ver niet te gaan.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #18 Gepost op: 15 september 2015, 21:15:41 pm »
Ik ben zeker benieuwd wat je er van gaat maken met die vogel. En je hebt zeker gelijk dat je door het animeren wel veel dieper op bepaalde zaken in moet gaan wat allemaal bijzonder leerzaam en leuk is. Daarom kan ik daar ook echt niet meer mee stoppen.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #19 Gepost op: 19 september 2015, 12:17:02 pm »
Deze muur kwam ik tegen op internet en die moet ik toch even laten zien.
Misschien kunnen jou karakters er ook zo uitspringen. ;-)



Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #20 Gepost op: 19 september 2015, 14:35:32 pm »
Dat ziet er echt super uit maar ik denk dat ik het toch maar wat eenvoudiger hou aangezien mijn schilder vaardigheden van een "iets" lager nivaeu zijn.  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #21 Gepost op: 19 september 2015, 21:51:01 pm »
Zo, weer even tijd voor een kleine update. Vandaag alle spulletjes voor het schilderen gekocht en gelijk maar begonnen.
Eerst het aanbrengen van een basiskleur zodat ik er daarna overheen kan schilderen met de andere kleuren (voor zover je grijstinten kleuren kunt noemen  ;)).



Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 19 september 2015, 22:56:28 pm »
Met wat voor materiaal heb je de tekening opgezet? De contouren zien er uit als een zachte potlood of een kool krijt? Als basis, waarop je gaat tamponeren.
Wat voor materiaal is de muur? Lijkt me belangrijk om te weten, wat de ondergrond is? Heb je deze voorbehandeld? En ga je de getamponeerde verf nadien fixeren?
Ga je tamponeren met een soort acryl, of is het ander materiaal?
Heeft je dochter deze basis al gezien?

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #23 Gepost op: 19 september 2015, 23:27:03 pm »
De tekening heb ik opgezet met een gewoon timmermanspotlood en de muur is structuurpleister dus het schetsen was niet echt makkelijk omdat het potlood alle kanten op wilde.
De muur is een paar weekjes geleden geverfd met latex en daarmee maak ik ook de schildering. Gewoon witte latex gekocht met een tube zwarte kleurstof om zelf de grijstinten te kunnen mengen.
Ik wil wel een fixeerlaag gebruiken maar ik heb nog niet echt nagedacht waar ik dat mee ga doen.
Mijn dochters waren er voor een deel bij toen ik aan het tekenen was en ze zien ook de foto's en die zijn natuurlijk ontzettend nieuwsgierig hoe het er uit zal zien als het eenmaal klaar is.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #24 Gepost op: 20 september 2015, 22:03:02 pm »
Vandaag weer ietsje verder gekomen. Ben nog bezig om de randen van de kleurvlakken verder af te werken.



Offline Maria

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 20 september 2015, 23:00:06 pm »
Leuk. Flink doorgewerkt zo te zien.
In de zaak waar je de latex hebt gekocht, is mogelijk een passende fixatie te vinden.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #26 Gepost op: 20 september 2015, 23:44:48 pm »
Dank je. Ik zal komende week eens kijken voor die fixatie.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 21 september 2015, 00:17:39 am »
Het gaat goed komen zie ik , leuk om te volgen.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #28 Gepost op: 21 september 2015, 08:40:12 am »
Dat wordt nooit meer verhuizen met z'n mooie JvL aan de muur. ;-)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 21 september 2015, 09:30:16 am »
Hoeveel tinten grijs ga je gebruiken? ;)